Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia -93 lämmöt seilaa ruuhkassa
ViestiLähetetty: 01.11.2011 10:07 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Tuo teki sitä kesälläkin, mutta nyt kun on 10 astetta lämmintä ja tekee sitä näemmä nytkin, niin ihmettelen että mistä johtuu...
Eli diagnoosi on seuraava: Kun ajoin kaupunkiruuhkassa 20 km maantieajon jälkeen lämmöt nousivat aina ajoittain n. 92 asteeseen asti. Ajossa normaalisti ja noiden nousipiikkien jälkeen lämpötila oli 85 astetta.
Tuohon vaihdettiin jäähdytinnesteet ja 85 asteen termari viime talvena joskus, vai oliko se keväällä...
Normaalissa vähemmän pysähtelevässä ajossa tuota ei tapahdu.
Eikä mittari tuon n. 92 asteen yli koskaan nouse, vaan putoaa siitä vaudilla takas 85 asteeseen.
Liekö ongelmaa siis tuulettimen käynnistyksessä? Onko sillä oma termari?



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -93 lämmöt seilaa ruuhkassa
ViestiLähetetty: 01.11.2011 13:42 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Ilmastoitu vai ei ?



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -93 lämmöt seilaa ruuhkassa
ViestiLähetetty: 01.11.2011 14:01 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Ach... ei ole kylmästöintiä.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -93 lämmöt seilaa ruuhkassa
ViestiLähetetty: 01.11.2011 14:56 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Ei kai tuossa toiminnassa mitään isompaa ole?

Flekti lähtenee pyörimään tuossa 92 lämmössä ja sammuu kun lämpö on tullut alas.

Vai kuinka nopealla syklillä se tuota tekee?



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -93 lämmöt seilaa ruuhkassa
ViestiLähetetty: 01.11.2011 15:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
..En usko, että on huolta. Oma -93 Xantiani tekee ihan samaa. Minä vähemmän ajan ruuhkissa, mutta metsäteitä pienillä vaihteilla ja nopeuksilla.
Eli lämmöt nousee tosi nopeasti yli 90 asteen, jolloin flekti käynnistyy ja lämmöt tipahtaa normaaliksi. Alkuaikoina tuli jäähdytinnesteitä tarkistettua ihan neuroottisesti, mutta olen nyt tullut siihen tulokseen että kyseessä on jälleen ominaisuus eikä vika.
Heti kun siirtyy maantieajoon ja isommille vaihteille, niin lämmöt pysyy tasaisina ja eihän tuo näytä jäähdytinnesteitäkään hukkaavan. Tasaisesti tulee kyllä seurattua flektin käynnistymistä, sillä jos se pettää niin sitten voi käydä huonommin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -93 lämmöt seilaa ruuhkassa
ViestiLähetetty: 01.11.2011 15:46 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Jep, ominaisuudeltahan tuo vaikuttaa.
Tuo edesmennyt ZX (sama kone ja vuosimalli) käyttäytyi aikanaan ihan samoin.
Mikä tuossa on "kiusallisinta" on se että aina kun tuo lämpö nousee tulee sisälle lievä konetilan tuoksu (öljyinen...).



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -93 lämmöt seilaa ruuhkassa
ViestiLähetetty: 01.11.2011 17:24 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Käry tulee sisälle varmaan sen takia kun flekti lykkää sitä ilmaa konehuoneeseen kunnon vauhdilla ja auto on melkein paikallaan. Konehuoneen ilma pääsee sitten sisäilmanottoon, nokkapellin tiiviste voi olla huonosti paikallaan tai rikki.

Ajossa tuo käry ei tule sisälle kun konepellin päällä/sisäilmanotossa on suurempi paine kuin konehuoneessa ja jäähdyttimen läpi kulkeutuva ilma menee auton alle.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: