Lurauttipa BX lätäkön - ja vielä katsastusaseman pihalle, ei onneksi omalla vastaanottoajallaan - ja piti ryhtyä suunnittelemaan jousisylinterin vaihtoa. Pääsi sillä kotipajalle asti kun ei vuotanut kuin ylemmissä asennoissa, reikä oli sellaisessa paikassa. Uudet osat Sitroselta ja vanhat palat pois tavanomaisten taistelujen kautta. Nyt tulee kysymys: onko jossain vaiheessa tiivisteiden määrä ja järjestys muuttunut, virallisen IKEA-tyyppisen ohjeen - tuossa alempana - mukaan filttirengas tulisi uloimpaan kolmesta urasta mutta irroittamassani (ja myös tarkistukseksi avaamassani romusylinterissä) oli filtti sylinterin ja kumipalkeen väliin syntyvässä urassa, o-rengas ekassa urassa ulkoa lukien, toinen ura josta yhteys paluuletkuun tyhjä ja kolmannessa neliöprofiilinen kumi pohjalla ja teflonrengas sen päällä. Allaolevassa kuvassa ei olisi o-rengasta laisinkaan ellei sitten teflonin allaoleva ole sellainen.
Koska en täältä tai muualtakaan löytänyt edustavaa kuvaa puhkihapettuneesta sylinteristä niin laitoinpa sellaisenkin esille. On kuin hammaslääketieteen oppikirjasta. Vasemmanpuoleinen on vanha...
Kertokaapa mikä on oikea tiivistejärjestys ennen kuin pujottelen palat paikoilleen, nyt on putken liitos jakokappaleeseen likoamassa.
Liitteet: |

takasylinteri.jpg [ 44.29 KiB | Katsottu 2762 kertaa ]
|

sylinteripeikko.JPG [ 87.72 KiB | Katsottu 2757 kertaa ]
|

reika_sisalta.JPG [ 37.97 KiB | Katsottu 2759 kertaa ]
|
|