|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 00:10 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Olipas hyvä huuli tuo... Yhden pultin vanteet Minusta ne nayttää kolmepulttisilta jossa on kapselin pultille paikka. Mihis noi vanteet on? Siitä sais siis varmaan rättäriin kovettuneet kumit 400 eurolla http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 13?rowId=1
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
psjääkäri
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 09:12 |
Viestit: 295
|
Väittäisin, kovennettuna rellu neloseen. Pulttijako erillainen ja rätinvanteet "umpinaiset". Mitä tulee yksipulttiseen, tuohan on nelipulttinenen. Kolme kehällä ja varmistus keskellä, olisiko lukkopultille. 
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 10:22 |
Viestit: 693
|
Ts.kolmepulttinen, keskimmäinen pölykapselin kiinnitysreikä.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 11:15 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Peugeot 204 tulee mieleen, isällä oli sellainen kun olin snadi
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 13:20 |
Viestit: 2002 Paikkakunta: JKL
|
Se oli kyllä mainio keksintö Visa II Super E:ssä tuo keskeltä kiinnitettävä kapseli. Ei tarvinnut nyrkkiä kiinnitykseen eikä kiroamista avaamiseen. Tässä kohtaa kehitys on mennyt taaksepäin.
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 13:23 |
|
Cikatti kirjoitti: Olipas hyvä huuli tuo... Yhden pultin vanteet Huumorimiehiä muutoinkin tuo myyjä...hintapyyntö älyvapaa. Vai olisiko vain tullut vahingossa yksi nolla liikaa? Voisi olla Tippa-Rellun, sätkän ne ei ole vaikka onkin kolmen pultin kiinnitys ja koristekapselin pultille vielä se keskimmäinen reikä.
|
|
|
|
 |
m.möykky
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 18:12 |
Viestit: 110 Paikkakunta: Tampere/Mäntyhaju
|
Noita vois myös yrittää sovitella geesun alle.Valokuvasta on vaikea arvioida tuota pulttijakoa mutta muuten muistutta melkopaljon.
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 18:42 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Rättärissä oli ainaskin keskireiän sisäpuolella neliskulmainen mutteri, johon tämä pikkukapseli kiinnitettiin. Meillä se oli alumiinia, muttas lienee ollut rosterisiakin. Ne vaan maksoi hunajaa seitkytluvulla.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 19:10 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Hinta sai kyllä hytkymään naurusta...
Niin GS:ssä oli myös tuollainen vanne, oli se pultti sikakätevä kapselia varten.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 15.11.2011 19:11 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Ami Superissa ja ilmeisesti jossain Meharin myyntiversiossa on ollut tuollaista vannetta, kolmella pultilla ja keskireiällä, mutta nuo aukot on meistetty niissä eritavoin. Jos nuo olisi Ami Super vanteet niin 400e ei olisi hatusta vedetty hinta...ne kun eivät ole mitään pullakahvi tavaraa.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
psjääkäri
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 09:20 |
Viestit: 295
|
Pysyn kannassani. Rellu nelosen vanteet. Sitikoissa, ainakin rättikotteron versioissa pölykapselin kiinnitys "keskipultilla" vanteeseen, joissa neliömäinen reikä "lukkottumutteria" varten. Näin mielestäni myös geeässissä. Noissa kuvan vanteissa näyttäisi olevan valmis reikä kierteineen. Muuten, koko vanteen peittävät GS:n rosteri pölykapselit on komeat rättikotterossa. Omassa kotterossa aina niitä ihailen katselen.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 09:33 |
Viestit: 3655
|
"Harvinaiset renkaat vanteineen. Vain yhdellä kiinnityspultilla. Tee tarjous." Myyjä ei ainakaan itse tiedä, mistä autosta ne ovat tai mihin ne sopivat.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 12:54 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Jaaha, kuvia tiskiin. Omien kokemusten mukaan yleisin 70-luvun alun GS-vanne. Isolla keskireiällä, pölykapselin kiinnitys jousivoimalla kahteen pieneen reikään, jotka löytyvät vanteesta keskireikää ulompana. Soikeita reikiä käsittääkseni vaihtelevasti 6, 9, tai 10kpl jostain kuun asennoista riippuen. Ei ole selvinnyt mikä määrää reikämäärän... Samaa vannetta on myös olemassa erillisellä "kolmijalalla", joka tulee pulttiliitoksella tuohon isoon keskireikään ja kolmijalassa on vastamutteri ison pölykapselin kiinnitystä varten. Mutta GS:n pienet pölykapselit olivat jousikiinnitteisiä! Kuvassa Ami Super Service (erittäin harvinainen), kymppireikäinen vanne ja keskellä pulttiliitos pölykapselille, joita myös 2cv:ssä tavattu. Mehari vastaavalla vanteella. Ja jos nyt katsotte tarkkaan noita kuvia, niin kaikkien näiden vanteiden soikeat reiät on erilailla meistetty kuin noissa Kepö-vanteissa. Jotenkin muistelisin, että Rellun vanteet on samalla pulttijaolla, mutta 14 tuumaa? Nuo kepön vanteet on samalla talvimisukalla, joita 2cv:ssä on ollut ja 2cv on 15 tuuman vanteella. 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 13:23 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 13:30 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Lähellä ollaan, mutta: Taille : 145 SR 14 M&S VT3
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 13:42 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Ihan OT, mutta oliko noilla Tipparellun etukulmien "kahvoilla" jokin muukin merkitys, kuin koriste?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Break
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 18:18 |
Viestit: 110 Paikkakunta: 11120
|
svc kirjoitti: Ihan OT, mutta oliko noilla Tipparellun etukulmien "kahvoilla" jokin muukin merkitys, kuin koriste? Niistä oli kätevä nostaa tiellepäin jos sattu lipsahtamaan lapasesta.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 18:41 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
GS:n tuohon isoon reikään tulee sitten semmoinen kolmijalka kolmella M6 mutterilla jolloin kolmijalan keskellä on iso mutteri ja siihen ruuvattiin GS:n suuri kapseli. GS:n pienet kapselit tosiaan oli teräsjousella kiinni.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 20:10 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
...niinno siinä myynti-ilmoituksen kakkoskuvan gummissa näkyy 135R15, joten nämähän ovat Renault 8:n renkaat.
Liitteet: |

Renault.jpg [ 303.26 KiB | Katsottu 13011 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 21:08 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Hienoa  Case closed 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 22:18 |
Viestit: 3655
|
Joskus ällistyttää tämä uskomaton nippelitietouden määrä, joka muutamilla on...
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 22:22 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
203 pösössä oli ainakin tollaset vanteet, pyörä kolmella kiiinni ja keskimmäinseen reikään kierettiin pölykapseli pultilla kiinni.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 16.11.2011 22:33 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Oldis kirjoitti: 203 pösössä oli ainakin tollaset vanteet ...joo-o, mutta 203:n rengaskoko on 165/380 ja vanteissa ei ole kehällä reikiä.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet Lähetetty: 17.11.2011 09:08 |
Viestit: 400
|
2cvkimmo kirjoitti: ...niinno siinä myynti-ilmoituksen kakkoskuvan gummissa näkyy 135R15, joten nämähän ovat Renault 8:n renkaat. Ja tuossa kuvassa on Rellu 10  , no vanne lienee sama Scrat
|
|
|
|
 |
|
|