Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sagem mittariston purku
ViestiLähetetty: 16.11.2011 17:23 

Onko kellään tietoa miten kyseisessä mittaristossa on viiasarit kiinni. Pitäisi saada ne pois ehyenä, jotta saisi piirilevyn esiin tarkistamista varten. Aikansa tutkittua ja mittailtua epämääräisten kuvien perusteella tullut mieleen että mittariston mykkänä olo johtuu itse mittaristosta, koska osa noista suorista merkkivaloista ei toimi. (öljynpaine, käsijarru, lataus ym vastaavat. Valojen merkkiledit kyllä toimii, paitsi väyläohjatut vilkkujen merkit). Mittaristo on mustalla ja valkoisella 18 pin liitimillä kytketty ja saamani johdotuskaavion mukaan 12v jännitesyötöt ja maat löytyy...

Poissa

Viestin otsikko: Re: Sagem mittariston purku
ViestiLähetetty: 17.11.2011 21:54 

auton malli ja vuosimalli?

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2011 14:48 

Vuosimalli 2000 ja sain mittarin auki. Viisarit oli yllättävän tiukassa ja meinasi usko loppua.
Nyt ajattelin ajan kuluksi mittailla sitä mittaristoa jos vaikka löytäisi vian miksi mykkänä.

Tietenkin jos joku on jo kyseisen homman tehnyt ja tietää missä vika, niin kiitollisuudella tietoa vastaan otetaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2011 20:28 

Kysessä on Xsara break 1.8 16v vm 2000.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2011 20:56 

suomse kirjoitti:
Vuosimalli 2000 ja sain mittarin auki. Viisarit oli yllättävän tiukassa ja meinasi usko loppua.
Nyt ajattelin ajan kuluksi mittailla sitä mittaristoa jos vaikka löytäisi vian miksi mykkänä.

Tietenkin jos joku on jo kyseisen homman tehnyt ja tietää missä vika, niin kiitollisuudella tietoa vastaan otetaan.

Minä aina tarjoan näihin mittari korjauksiin liittimien puhdistusta elekroniikka puhdistus aineella,itse olen korjannut useamman mittarin liitimien puhdistuksella...

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2011 21:32 

Olen kyllä laittanut puhdistusainetta sekä ecun, bsin ja mittariston liittimiin, niin kuin myöskin niihin mitä olen avannut ja tarkistanut.
Mitään vaikutusta ei sillä näytä olleen. Muutamat maapisteet ainakin silmämääräisesti myös näyttävät hyviltä ja tiukoilta joten niiden ruuveja en ole viitsinyt avata. Varsinkin kun mikään muu ei oireile kyseisessä ajoneuvossa, no ehkä penkin lämmitin ;)

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]