Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 17.11.2011 19:23 

Viestit: 31
Olisiko hyviä vikkejä mistä aloittaisi.
Eli:Kylmänä sammuu vauhdissa tasa kaasulla,mutta kun antaa lisää 46 monoa ampuu vauhtiin. :?:
Kuumana huomasin kun ajaa pinta kaasulla,niin joskus rykii. :!:

Hyviä vinkkejä otetaan nöyrästi vastaan :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 17.11.2011 19:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
lämpöanturi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 17.11.2011 19:36 

Viestit: 31
kokemjne kirjoitti:
lämpöanturi


Voisitko hieman tarkentaa,onko kojelaudan lämpömittari.Pysyy 80-90cel.asteessa.
Vai onko lisä anturi joka haistelee boksille. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 18.11.2011 10:11 

Viestit: 691
Vai se lämpöanturi joka on peilissä :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 18.11.2011 12:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Meikäläisen Xantiasta taitaa löytyä ainakin yhdeksän lämpöanturia. "Lämpöanturi" oli kyllä ihan yhtä tarkka ilmaus, kuin kysyjän kertomus Xantiansa vuosi- ja moottorimallista. Kaasusta puhuminen sentään paljasti, että nyt tuskin ollaan dieselin kanssa tekemisissä tai jos ollaankin, niin ainakin käytetään epäpäteviä kansankielisiä termejä :mrgreen:

No, moottorinohjauksen käyttämään jäähdytysnesteen lämpöanturiin nyt varmasti viitattiin kuitenkin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 18.11.2011 22:36 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Boxin lämpöanturi voi olla viallinen, vastusarvo liian suuri lämpötilaan verrattuna. Antaa siis kylmemmän moottorin tietoa pitäen seosta rikkaampana. Vaikutukseen riittää jo 10% ylitys. Näin oli omassa. Olisko paha homma joka tapauksessa uusia anturi, se vihreä? Voisi myös mitata vastusmittarilla molemmat, samassa lämpötilassa ja verrata. Sitten paljon mainitut maadoitukset....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 19.11.2011 01:23 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Äkkiseltään tätä viestiketjua katselemaan tulleelta:
Aika hyviä ohjeita snah56:lle :D Seuraavaksi vain etsimään autosta vihreätä anturia, jonka voisi uusia? Toki voi olettaa, että se löytyisi jostain päin konehuonetta. Korjatkaa toki jos se ei vihreä anturi ei löydykään konehuoneesta vaan jostain ihan muualta. Työlästä on jo etsiä sieltä konepellin altakin vihreä anturi jos näillä koordinaateilla pitäis edetä. On meilläkin Santtu, mutta en kyllä printtaisi tätä viestiketjua pihalle mukaan otettavaksi jos vastaava vika ilmenisi meidän Santtuun.



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 20.11.2011 10:47 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ainakin I-koppaisessa, ilmastoinnilla, on termarikotelossa 3 anturia. I jäähdytysflektejä varten, II lämpömittarilla ja III boxia varten. Sininen flektille, ruskea mittarille ja sininen boxille, muistaakseni. Sinisen vastus pitäisi olla nolla-asteessa n.6kOhm?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 20.11.2011 10:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
ealab kirjoitti:
Ainakin I-koppaisessa, ilmastoinnilla, on termarikotelossa 3 anturia. I jäähdytysflektejä varten, II lämpömittarilla ja III boxia varten. Sininen flektille, ruskea mittarille ja sininen boxille, muistaakseni. Sinisen vastus pitäisi olla nolla-asteessa n.6kOhm?
Entäs se vihreä anturi? ;)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 20.11.2011 13:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
aaltopelti_fun kirjoitti:
On meilläkin Santtu, mutta en kyllä printtaisi tätä viestiketjua pihalle mukaan otettavaksi jos vastaava vika ilmenisi meidän Santtuun.
Yleispätevää ohjetta on niin kovin vaikea tehdä, kun Xantioita on vuosien saatossa keretty hieman useammista komponenteista kasailla. Kun tässä nyt aluksi selviäisi edes, onko kyseessä V6 vai 1.8 8V vai joku muu, ehkä jopa vuosimallikin jne, niin voisi käydä tarkempaa sijaintia arpomaan. :roll:
ealab kirjoitti:
Ainakin I-koppaisessa, ilmastoinnilla, on termarikotelossa 3 anturia.
Näin II-koppaisessa ilmastoidussa 1.8 16V:ssäkin. Lisäksi löytyy imuilman lämpöanturi kaasuläppäkotelosta, ulkolämpöanturi peilistä ja ilmastoinnille neljä lämpöanturia sisältä. Mittarille oleva lämpöanturi on oletuksena siinä termarikotelon päällä parhaiten tyrkyllä, mutta voihan joku olla jopa paikkojakin vaihdellut niistä, jos kierteet ovat samat. Olikos tuo mittarin anturi jopa sellainen, että siinä on jatkuva mittaus viisarille ja erikseen kytkevä (askelmainen) mittaus varoitusvalolle?

Vanhakoppaisessa 1.8 8V:ssä ilman ilmastointia olivatkin eri puolella termarin koppaa - kun koko koppa on erilainen. Eikä niitä antureita ollut siinä kuin kaksi kappaletta.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 21.11.2011 23:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 26
Paikkakunta: Lahti

Profiili WWW
Tai sitten se semmoinen musta mukava "tyhjäkäyntimoottori" siellä kaasuläppäkotelon alla, joita jouduin itse vaihtamaan 3 kpl jotta sain saman vian pois. Välillä oireili vastaavasti, välillä jäi kierrokset 2,5 tonniin. siitä se sitten asettui kolmannen osan vaihdon jälkeen ;)



Xantia 2.0i 16V Meribel
Saab 9000 CS Turbo
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 22.11.2011 03:42 

Viestit: 31
snah56 kirjoitti:
Olisiko hyviä vikkejä mistä aloittaisi.
Eli:Kylmänä sammuu vauhdissa tasa kaasulla,mutta kun antaa lisää 46 monoa ampuu vauhtiin. :?:
Kuumana huomasin kun ajaa pinta kaasulla,niin joskus rykii. :!:

Hyviä vinkkejä otetaan nöyrästi vastaan :mrgreen:


Paha moka,mallihan jäi tarkentamatta.Elikä Xanttu 1.8 16v v.97


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 22.11.2011 10:21 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Eihän se asetu oitis joutokäyntimoottorin vaihdosta. Muutama kerta käynnistelee, antaa käydä.....
Tietenkin tarkoitin itsekin II-koppaista.....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XANTIA PÄTKII
ViestiLähetetty: 25.11.2011 12:29 

Viestit: 31
JUU kiitos kaikista vinkeistä :mrgreen: .Vika oli tiivistettynä:

Lähdet liikkelle Kylmänä,sammuu,mutta kaasua painettaessa heräää.Pitkänkin ajon aikana voi rutkäyttää.Vaikka kone lämmin.

Käynnistäessä Xannun ,kierrokset alkaa heivaa 0-1500rpm tai jotain taivaallista.

Vaihdoin LISÄ ILMANANTURIN .
Sain muualta myös hyvät vinkit. :geek:

Kiitos oma ensi kokemus CX2000jänkä v.74 oli 1984. Kahlattu on DSjokkis GS,GSA,GSAX3, CX20,CX20 Pallas,Visa GT, XM20,Saxo 1.6 automatigue.Ja parasta Visalla 10v rallia pastorin kanssa. :mrgreen:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: