Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 6/94 [ 2331 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 94  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 23.11.2011 12:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Toi oli kyllä typerin ajatus mitä olen aikoihin kuullut "

Täysin samaa mieltä. Ei kyllä taida pystyä kykenemään. Kävin juttelemassa aamulla kaverin kanssa tupakkipaikalla (en polttanut) ja huomasin siinä että oma puhe alkoi kökästelemään kun meni savua henkeen. Suorastaan jännä miten sitä on joskus pystynyt polttamaan.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 23.11.2011 14:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Olin vii
Cikatti kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Ei kyllä taida pystyä kykenemään. Kävin juttelemassa aamulla kaverin kanssa tupakkipaikalla (en polttanut) ja huomasin siinä että oma puhe alkoi kökästelemään kun meni savua henkeen. Suorastaan jännä miten sitä on joskus pystynyt polttamaan.


Olin viime viikon kertausharjoituksissa ja vaikka olen ollut kuusi vuotta polttamatta niin heti ekojen tuntien aikana kävi mielessä että armeijassa aikaa kuluu kyllä paljon rattoisammin sauhutellessa :oops:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 23.11.2011 16:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Itse aloitin tupakkalakon marraskuussa 2000. Muutamaan vuoteen ei ole enää tehnyt mieli tupakkaa... kai sitä jo uskaltaa sanoa lopettaneensa :P

Päivän harmin aihe on luistoneston merkkivalo mustan villikissan kojelaudassa. Se tuntuu näin talvirengaskaudella palavan aina kun ajatteleekin painavansa kaasupoljinta, vaikkei olisi edes liukasta. Kissakulman foorumilla kertoivat että syypää tähän ongelmaan löytyy konehuoneesta, ja että sitä kutsutaan nimellä vääntö :D




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 23.11.2011 20:54 

Viestit: 19
Huoltolasku 1073e,prkl.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 23.11.2011 23:40 

Viestit: 5856
Paikkakunta: Lahti
eskere kirjoitti:
Xari kirjoitti:
Persaukisten pankkiautomaatit, jos oikeasti tarvitsee käteistä niin mitä hittoa mä teen pinolla 20€ seteleitä :evil:
Kun sitä käteistä ei enää meinaa saada edes pankista niin pistäisivät edes rahamiehille omat automaatit mistä saa oikeaa rahaa ;)


Tämmöinenkö on rahamiehen seteliautomaatin oikea raha :lol:


Kun nyt sais vaikka 100€ seteleitä, ainakin Saksassa niitäkin saa ja kelpaavat ihan kaupassakin ja muissa maksutapahtumissa :evil:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.11.2011 00:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Sillä kortilla jota vingutat noissa persaukisten automaateissa voinee maksaa myös kaupoissa? ;)



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.11.2011 00:20 

Viestit: 5856
Paikkakunta: Lahti
Bumper kirjoitti:
Sillä kortilla jota vingutat noissa persaukisten automaateissa voinee maksaa myös kaupoissa? ;)


Juu kaupassa, jossain muualla sillä käteisellä voi säästää aika paljon :roll:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.11.2011 08:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Igor kirjoitti:
Päivän harmin aihe on luistoneston merkkivalo mustan villikissan kojelaudassa. Se tuntuu näin talvirengaskaudella palavan aina kun ajatteleekin painavansa kaasupoljinta, vaikkei olisi edes liukasta. Kissakulman foorumilla kertoivat että syypää tähän ongelmaan löytyy konehuoneesta, ja että sitä kutsutaan nimellä vääntö :D


Laita teippi päälle :)

Täällä tuskaillaan xantun etujarrujen kanssa, ensin motonetin osat paljastuivat vääriksi ja sen jälkeen selvisi, että (ainakin) yksi jarrusatulan kiinnityspultti ei aukea edes väkivallalla. Perkeleen torxit, olisivat oikein hyviä jos olisivat jämptejä... Paskaksihan ne menee jos ei suosiolla aukea. Ei kai auta kuin jostain loihtia hitsauskone auton viereen että saa hommaa jatkettua... ja uudet pultit...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.11.2011 09:14 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Torxin kärki voi olla paljon pyöristetty. Olen tasannut niitä mirkelillä, sen jälkeen avaimen kulmat menevät pultin nurkkiin saakka, pitää enemmän. Naputtele pultin kantaa sivuttain, se on joskus auttanut. Ps. taannoin VW transporterin pyörää piti vaihtaa, oli koneella laitetut pultit, 2m varsi ja äijää päälle, ei riittänyt, varsi vääntyi. Moskalla pultteihin sivuttain, johan helppasi. Sen jälkeen auto huoltoon pyynnöllä: uudet pultit.
Xantiaan olen mätänetistä saanut etujarrupalat, joiden nystyrät olivat liian korkeita, siinä ei silloin vaihto auttanut, vaan fiila.


Viimeksi muokannut ealab päivämäärä 24.11.2011 09:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.11.2011 09:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
ealab kirjoitti:
Torxin kärki voi olla paljon pyöristetty. Olen tasannut niitä mirkelillä, sen jälkeen avaimen kulmat menevät pultin nurkkiin saakka, pitää enemmän. Naputtele pultin kantaa sivuttain, se on joskus auttanut. Ps. taannoin VW transporterin pyörää piti vaihtaa, oli koneella laitetut pultit, 2m varsi ja äijää päälle, ei riittänyt, varsi vääntyi. Moskalla pultteihin sivuttain, johan helppasi. Sen jälkeen auto huoltoon pyynnöllä: uudet pultit.


Tuo kärjen katkaisu kävikin mielessä mutta ei tullut toteutettua.
Kanta on jo aika tohjona, epätoivoissani yritin saada siihen aikaan kulmaa josta saisi vielä otteen.
Toinen pultti on irti ja satula kyllä kääntyy kiinni olevan pultin ympäri mutta auki ei lähde sitten millään. Nuijittu on tuloksetta.
Uudet pultit pitää tosiaan hakea, service sanoo hinnaksi 5,20€/kpl :shock:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.11.2011 10:32 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Voihan ne torxit vaihtaa kuusiokanta tai kuusiokolopultteihin sitten kun saat auki.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.11.2011 13:04 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Taitaa olla, että pyöreäpäisillä torxeilla saa helposti lipsunnan aikaiseksi, varsinkin kun jos avain ei olekaan aivan linjassa ja jos vielä pultissa töhnää....kokeile vielä sivuttaisnaputtelua ja hiotulla päällä, lyö avainta pultinpohjaan ensin. Myös seuraavaa kokoa voisi lyödä pulttiin...Pultin avaamista taltalla, jousipallon tavoin...CeeäRCeetä jenkoihin....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.11.2011 18:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Teuski kirjoitti:
Täällä tuskaillaan xantun etujarrujen kanssa, ensin motonetin osat paljastuivat vääriksi
Ferodon kataloogikaan ei tiedä kaikkia Xantian jarrupaloja oikein. Kannattaa siis ensin kurkata, mitkä siellä on. Jos pelkkiä paloja olet ostamassa, niin hinta-ero motonetin pintansa tipauttavien nimettömien ja varaosakaupasta haettujen Ferodojen välilä on jotain 10-15 euron luokkaa.
Teuski kirjoitti:
yksi jarrusatulan kiinnityspultti ei aukea edes väkivallalla.
Mutta ilmeisesti tässä ollaan jotain isompaakin operaatiota tekemässä, kun satula pitää saada irti?

ealab kirjoitti:
Ps. taannoin VW transporterin pyörää piti vaihtaa, oli koneella laitetut pultit, 2m varsi ja äijää päälle, ei riittänyt, varsi vääntyi.
Sotaväessä tuli kerran myöskin vastaan hieman tiukat Transporterin pyöränpultit... vai olisikohan Caravelle ollut kyseessä. No T4 kuitenkin. Väännin kokoa iso (kuorma-autohallissa kun oltiin sopivasti pyöriä vaihtamassa) ja momentinkertoja, eikä silti tapahtunut mitään. Melko tiukkaan ne näköjään voi laittaa ilman että mitään hajoaa. Kaverin Accordista joskus käänsin melkoisen pitkällä putkella (etupyörän pultteja avatessa seisoin Accordin "takana"). Oli kuulemma päättänyt laittaa sillai, etteivät vahingossa aukea kesken ajon. No, ehkä pienempikin olisi riittänyt. Melkoisen pamauksen piti, kun aukesi. Sekä kiinnitysvälineet että Ronalin vanteet kestivät kuitenkin. :?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 24.11.2011 21:17 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Sotaväessä hyvinkin, varustukseen kuului hylsy 2m varrella, Comet-psv:ssa. Alatelapyörien vaihtoa varten. Niiden kanssa tankotanssi oli toisennäköistä. Avaaminen saattaisi olla nyt helpompaa, kun 20kiloa enemmän painoa....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.11.2011 08:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
ealab kirjoitti:
Taitaa olla, että pyöreäpäisillä torxeilla saa helposti lipsunnan aikaiseksi, varsinkin kun jos avain ei olekaan aivan linjassa ja jos vielä pultissa töhnää....kokeile vielä sivuttaisnaputtelua ja hiotulla päällä, lyö avainta pultinpohjaan ensin. Myös seuraavaa kokoa voisi lyödä pulttiin...Pultin avaamista taltalla, jousipallon tavoin...CeeäRCeetä jenkoihin....


Naputeltu on ja vähän koputeltukin, avainta lyöty pultinpohjaan sekä penetraatioöljyä ja talttaa... seuraava koko näytti jo kaupassa niin paljon isommalta että päätin jättää yrittämättä, sellaista kun ei itsellä ollut. Torxilla tuo ei enää aukene, se on varmaa. Piukassa on kuin perkele ja toinenkin pultti aukesi vain nippanappa. Oli tuossa kyllä pyöränpultitkin niin piukassa ettei mitään järkeä. Kaipa siihen on hitsattava mutteri kiinni kunhan saisi jostain näppärän koneen lainaan...

laakeri kirjoitti:
Mutta ilmeisesti tässä ollaan jotain isompaakin operaatiota tekemässä, kun satula pitää saada irti?

Levyt vaihtoon...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 25.11.2011 09:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Teuski kirjoitti:
Levyt vaihtoon...
Joo, sittenpä tuo taisi olla pakollinen projekti. Mie joskus yritin muistaakseni noitakin jollain halvalla torxilla käännellä ja sanomistahan siitä vaan tuli. Kunnollisella belzer/sandvik/bahcolla kääntyikin paljon paremmin ja ilman kiroilua.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 28.11.2011 16:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Täällä tuskaillaan xantun etujarrujen kanssa, ensin motonetin osat paljastuivat vääriksi
Ferodon kataloogikaan ei tiedä kaikkia Xantian jarrupaloja oikein. Kannattaa siis ensin kurkata, mitkä siellä on. Jos pelkkiä paloja olet ostamassa, niin hinta-ero motonetin pintansa tipauttavien nimettömien ja varaosakaupasta haettujen Ferodojen välilä on jotain 10-15 euron luokkaa.


Servicestä kun tutkailin niin asia valkeni, 1.9 TD:ssä on käsivaihteisenä pienemmät jarrut 283mm levyllä ja automaatissa isommat 288mm (samat jotka HDi/2.1TD/V6). Tuli nuo pienet ostettua kun ne motonetin sivujen mukaan "selkeästi" sopivat 1.9:n.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 28.11.2011 21:34 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Harmittaa kun olis paljon sitikoita jotka pitäis saada jatkohyödynnettyä(myytyä) mutta kun ei ehi laittaa edes mieleiseen kuntoon ja ensin pihassa on tilaa ja sit taas ei ole kun joka nurkassa auton värkki...piähän tässä männöö sekasin kun ei tiijjä mistä alottas...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 04.12.2011 19:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Eilen kun kävimme Helsingissä, yksi Bemari-kuski päätti näyttää, miten hyvin osaa käsitellä autoaan, kun seisotaan punaisissa liikennevaloissa.

Tänään sitten huomasimme tallilla, että eräs kuorma-autokuski ei ole arvostanut CX:n konepellin alkuperäismuotoilua.

Melkein pääsi ruma sana suusta.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 04.12.2011 23:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
´Tulsku, mitkä kohtaa en ymmärtänyt Bemari-valokuvasta.... :shock:
Siis mitä siinä pitäs näkyä?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 04.12.2011 23:39 

Viestit: 5124
Veikkaus;melkein koko kuvan täydeltä hankautumia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 05.12.2011 08:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Juuri niin. Kännykällä hirmu hankala yrittää saada selkeää kuvaa aiheesta... No, vähän sentään lohduttaa, että Bemarin puskuriin tuli enemmän jälkiä, ja se oli sentään kovin tuoreen oloinen 320d.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 05.12.2011 14:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Aa, no perhana, niimpä onkin. Vähän jo ikänäköä eikä vieläkään tiimarilaseja :geek:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 05.12.2011 20:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 119
Suolap**kaa tielle kylvävä auto ajoi juuri meidän ohi. :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe
ViestiLähetetty: 05.12.2011 23:20 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Lumi :(



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 6/94 [ 2331 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 94  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: