Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Huollon varaosahinnat?
ViestiLähetetty: 23.11.2011 20:34 

Alkoi mietityttämään,,
jousipallot 2kpl eteen 156e
nopeudentunnistin 3napa 227e
jäähd.nesteen tasoanturi 117e
yleisrele 5-nap. 17,55e
Hinnat sis alv,työt päälle.
Minusta aikas tyyristä :cry:

Poissa

Viestin otsikko: Re: Huollon varaosahinnat?
ViestiLähetetty: 23.11.2011 20:48 

...öljynsuodatin (ES9J4s) yli 24 €

Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2011 21:21 
Käyttäjän avatar

missä tuollaiset hinnat? Kenties marmoritiski?
Hinnoista päätellen kyseessä on merkkiliike. Itse teetän nyrkkipajalla hommat eikä korjaamo ota varaosien hinnassa välistä,päinvastoin antaa 20%.n alennuksen sopimusalennuksen jonka korjaamo tehnyt tarvikkeen kanssa,suoraan asiakkaalle,laskuttaa toki sitten työstä normaalisti.
Aika kallista tuo,ja jos loppulasku on toistatonnia niin ainakin itsellä itku pääsisi tuollaisesta

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2011 21:38 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
black_van kirjoitti:
Itse teetän nyrkkipajalla hommat eikä korjaamo ota varaosien hinnassa välistä,päinvastoin antaa 20%.n alennuksen sopimusalennuksen jonka korjaamo tehnyt tarvikkeen kanssa,suoraan asiakkaalle,laskuttaa toki sitten työstä normaalisti.

Ja saa itse 40% alennusta eli ottaa vain 20% itselleen, plus ilmaisen lainan kun on hakenut osat laskulle ;)

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2011 21:43 

Profiili WWW
Elämä on :))
Kyllä ne merkkiliikkeessä maksaa, tiedän kokemuksesta kun olen sellaisessa töissä(en sitikalla). Täytyy kyllä muistaa myös kolikon toinen puoli että millainen määrä jengiä on takana verrattuna pieneen yrittäjään joka käyttää tarvikeosia. Lisäksi olen monesti törmännyt siihen että tarvike osa on kalliimpi kuin tarvike eli vuoroin vieraissa. Itse en pystyisi autoani käyttämään missään korjaamossa kaikissa korjauksissa, on se sitten pieni ei merkkikorjaamo tai merkkikorjaamo, sen verran kallista auton korjauttaminen näillä palkoilla on. Tämä meidän merkki tietenkin on sellainen että kaikkea ei saa tarvikkeena varsinkaan hydeautoihin, toisin kuin esimerkiksi mersuihin tai volvoihin joihin löytyy melkein maitokaupasta osia halvalla. Onneksi kuitenkin on sitrosen tapaiset spesialistit ja muutama ymmärtävä merkkiliikekin kuten meca.

Äänestäkää jaloin!!!!

Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2011 22:41 
Käyttäjän avatar

zX-files kirjoitti:
black_van kirjoitti:
Itse teetän nyrkkipajalla hommat eikä korjaamo ota varaosien hinnassa välistä,päinvastoin antaa 20%.n alennuksen sopimusalennuksen jonka korjaamo tehnyt tarvikkeen kanssa,suoraan asiakkaalle,laskuttaa toki sitten työstä normaalisti.

Ja saa itse 40% alennusta eli ottaa vain 20% itselleen, plus ilmaisen lainan kun on hakenut osat laskulle ;)

Eip,haen välillä suoraan osia,sanon että menee korjaamolle, 20% se on. miks pitää tälläisestä inttää kun et tiedä asiasta?

Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2011 22:54 
Käyttäjän avatar

Nyt en oo satavarma mutta tiedän tilintarkastajien huomauttaneen ettei nollalaskutusta saa mennä firman läpi. Ei saa meilläkään, 8% laitetaan päälel jos lasku menee firman kautta.
Yrittäjän tulee myös elää, lienee samantekevää ottaako tilinsä varaosan katteessa vai työn hinnassa?

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2011 23:06 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
black_van kirjoitti:
zX-files kirjoitti:
black_van kirjoitti:

Eip,haen välillä suoraan osia,sanon että menee korjaamolle, 20% se on. miks pitää tälläisestä inttää kun et tiedä asiasta?

Taidan kuitenkin tietää alasta hieman enemmän kuin sinä.
20% alennus korjaamolle tarkoittaa huonoa sopimusta tai sitä että alennusta on enemmän jossain muodossa.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2011 00:26 

Oiskohan mahdollista että edellä puhutaan kahdesta eri liikkeestä (K-raudastakin saa hyvät rakentaja-alennukset prosenteissa, mutta onko silti kaikki halvempaa kuin vaikka Byggmaxilla ilman alennuksia... (tietysti pitäisi olla sama osakin, mutta niitä saa useistakin paikoista))

Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2011 08:21 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kuluttaja valitsee sen liikkeen, jossa hänen maksamansa hintansa on halvin. Ja kun hänellä ei ole ammattilaisen, suuren asiakkaan alennnusta, on se liike helposti iso ketju.
Korjaamo taasen perinteisesti on tienannut tuolla alennuksen nappaamisella omaan taskuun. Yksi syy siihen on ollut osien nouto: kun vapaat korjaamot olivat pieniä oli osien haku iso työ. Melkein joka autoon haettiin osat erikseen, tietysti sille piti saada maksaja. Tämän systeemin romuttaminenkaan ei ole onnistunut, vaikka alalle on tullut kilpailuakin. Korjaamo ei vaan halua luopua lisätienestistään eli isosta alennuksesta.
Niinpä autovaraosa-ala onkin kovin kaksijakoista, on korjaamotukkua ja kuluttajakauppaa. Olli on siinä oikeassa, että todellinen loppuhinta ei välttämättä paljoa eroa. Mutta autovaraosissa sen verran iso osa alan kaupasta tapahtuu juuri noiden pienten paikallisten korjaamoiden kautta, että heille tärkeistä isoista alennuksista tuskin koskaan päästään eroon.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2011 20:45 
Bisnes is bisnes ja mooses on mooses.
Vähintään 20% katetta pitää jäädä osan välittävälle yritykselle. Millä laskuopilla kauppa kannattaa muuten?

ViestiLähetetty: 26.11.2011 00:20 

Sähkövikojen kanssa nousi seinä pystyyn joten pakko oli viedä piuhan päähän.
Auto oli pajalla kahteen otteeseen koska korjaamon piti hankkia sulaketaulukaavio.
Miten tavallinen ihminen pystyy sotkemaan auton sulaketaulun?
Ainoa mitä minä tiedän niin sulakkeilla kikkailulla voi vaihtaa infokielen,
correct if i'm wrong.
Radio oli huollossa korjattu,paitsi että itse vaihdoin sulakkeen poppikoneen taakse
(blaupunkt) jotta peletti.
Cruise oli päällä kokoajan joten irroitin sulakkeen nro 34, ei enää purkanut akkua.
Keskuslukitus sekä nopeusmittari eivät toimineet sulakkeen poiston jälkeen
mutta lähtipä aamulla käyntiin kun piti mennä.
Huollossa vaihdettu nopeustunnistin 227e, olisi ollut kiva saada vaihdetut osat
takaisin.
Keskuslukituksen ohjainlaite korjattu,jep.
Nyt on sitten etupallotkin vaihdettu 8kk välein,156e pari + työt.
Ajovalotkin oli johonkin hukkuneet,niitäkin on korjattu.
Ilmastointi ehkä vuotaa(voin kertoa että se vuotaa),kylmäaine täytettiin
ja lisättiin väriaine,seurataan,,,
Sähkövikojen syynä oli osaksi väärin kytketyt liittimet.
Kuinka monta liitintä voit sohlata väärään järjestykseen?
Siinä sitä Xm:n arvo koheni 1073e,erittäin tyytyväinen
uusi asiakas riihimäkeläiseen merkkikorjaamoon.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2011 10:36 

Profiili WWW
Anteeksi, mutta nyt en ihan ymmärrä tuota tekstiäsi. Siis kuka sotkenut sulaketaulun ym...
Eihän kukaan XM:ää käytä merkkikorjaamossa, XM:n kun ostaa niin pitää itse pystyä tekemään melkeinpä kaikki tai sitten kaveri.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2011 11:20 
Käyttäjän avatar

xs2jammu kirjoitti:
Anteeksi, mutta nyt en ihan ymmärrä tuota tekstiäsi. Siis kuka sotkenut sulaketaulun ym...
Eihän kukaan XM:ää käytä merkkikorjaamossa, XM:n kun ostaa niin pitää itse pystyä tekemään melkeinpä kaikki tai sitten kaveri.
Kuten yleensä aina vanhojen (ikää yli 10 vuotta) citikoiden kanssa. Ei kannata korjauttaa, ennemmin vaihtaa ehjään yksilöön ja ajaa sillä taas, minkä ajaa... :|

3.0XMBreak kirjoitti:
Nyt on sitten etupallotkin vaihdettu 8kk välein,156e pari + työt.
Työt eivät tuossa voi montaa euroa maksaa, jos samalla tehdään jotain muutakin. Siinä kun ei kauaa mene, että muun homman yhteydessä laskee jousituksen ala-asentoon ja sitten käy jossain sopivassa välissä nappaamassa pallosta käsin kiinni, pyöräyttää auki ja pyöräyttää uuden tilalle... kovahintaisia palloja ovat kyllä löytäneet. Alkuperäisiä chevroneilla merkittyjä ilmeisesti? IFHS:t 70 e/pari...

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2011 11:59 
Käyttäjän avatar

onko ihan citroen liike joka tuon remppasi? Äärimmäisen suolaiset hinnat,millainen oli työerittely? Kai joka korjauskohteelle oli eritelty käytetty aika yms? xm olisi kiva auto,mutta mutta,juurikin noiden sähkövikojen takia ajelkoot xm.illä muut

Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2011 14:04 

Taitaa vaan kaikkien merkkien huollattaminen olla nykyisin liikkeessä melko tyyristä. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2011 14:35 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
black_van kirjoitti:
xm olisi kiva auto,mutta mutta,juurikin noiden sähkövikojen takia ajelkoot xm.illä muut

Just joo, ei noissa kahdessa XM'ssä ole ollut yhtään sen enempää sähkövikoja kuin ZX'ssä tai juniorin Pösösessä. Ja esim jossain Klonskwagen Kolopallossa on keskimäärin vähintään aivan samaan tapaan. Sanoisin, että tässä iässä XM'n sähköviat on jo korjattu, tai sitten auto on kierrätetty uusiksi ooppeleiksi :D
Näillä stereotypioilla ajatellen kaikki Citikathan on ihan paskoja ja vuotaa LöHMiä :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2011 14:44 
Käyttäjän avatar

zX-files kirjoitti:
black_van kirjoitti:
xm olisi kiva auto,mutta mutta,juurikin noiden sähkövikojen takia ajelkoot xm.illä muut

Just joo, ei noissa kahdessa XM'ssä ole ollut yhtään sen enempää sähkövikoja kuin ZX'ssä tai juniorin Pösösessä. Ja esim jossain Klonskwagen Kolopallossa on keskimäärin vähintään aivan samaan tapaan. Sanoisin, että tässä iässä XM'n sähköviat on jo korjattu, tai sitten auto on kierrätetty uusiksi ooppeleiksi :D
Näillä stereotypioilla ajatellen kaikki Citikathan on ihan paskoja ja vuotaa LöHMiä :lol:

Xm.issä on kiistatta huomattavasti enemmän sähkötilpehööriä kuin muissa sitikoissa,ja suurimmaksi osaksi mitä palstaa lukee on se että ihmiset painii sähköjen kanssa. Minulla on ollut bx.iä lukuisat määrät,xantioita,ja nyt xsara ja eipä ole tarvinnut sähköjen kanssa tapella.
Tämä on minun mielikuvani xm.istä ja sen takia en sekaannu niihin. Kyllä mulle riittää xantiat ja xsarat ja piste.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2011 16:21 

"Eihän kukaan XM:ää käytä merkkikorjaamossa"
Heh,juurihan se siellä käytettiin ;)
Olen tullut talouteen Xm:n jälkeen joten pitää vaan opetella
talon ja auton tavoille.
Mitään erittelyä ei ollut,päteekö vanha viisaus,kun auto on naisen nimissä
niin laitetaan 6-0.
No,maksaa pitää ja kyllähän se nyt toimii.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2011 14:56 
Käyttäjän avatar

Meinasin kysellä ihan kotomaasta omaan XM tuota nopeuden tunnistin anturia mutta jätän kyselemättä ja tilaan sittenkin ebaysta.
http://viewitem.eim.ebay.fi/Tachogeber- ... 94859/item
Kyllä on suuri hinta ero jos maksaa marmoritiskillä 227€ ja tuolta ebaysta saa 26,95€ postikuluineen.

Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa

ViestiLähetetty: 28.11.2011 01:41 
Käyttäjän avatar

"Kuten yleensä aina vanhojen (ikää yli 10 vuotta) citikoiden kanssa. Ei kannata korjauttaa, ennemmin vaihtaa ehjään yksilöön ja ajaa sillä taas, minkä ajaa... "

Joo, olen itsekin käyttänyt Citikoita kuin alushousuja: "oho, likaantui, vaihdetaan! Siis jos nyt yhtään on aikaa ja osaamista niin osat ja rahankulu on naurettavaa.

Toisaalta kun aika alkaa loppumaan niin joutuu luottamaan pajoihin... Tähän asti elämässäni olen pajoja koittanut 25 vuoden aikana 4 kertaa ja pettymyksiä on ollut kolme neljästä. Prätkä ollut pajalla 2 kertaa ja molemmat kerrat palveltu surkeasti. Citikka ollut pajalla 25 vuoden aikana kaksi kertaa ja toinen käynti oli melko huono.
Itse tehden tietty tulee myös virheitä mutta niitä ei näe ja ne ei kuvota niin paljoa. Vain kerran olen pettynyt itseeni pahasti. GS:n pyörä irtosi ajaessa. Alupyörän mutterin kun jättää löysään niin tuho on aika suurta, onneksi kolaria ei syntynyt, likikään.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 07.01.2012 10:11 

Asia, joka ei itselle muistu koskaan mieleen kun varaosia olen vailla:
Onko Peugeotin ja Citroënin "merkkiosilla" hintaeroa? Monet esim. moottorin osathan ovat samoja, joten onko jollakin lyödä pöytään faktaesimerkkejä hinnoista? Varaosanumeroissa lienee eroa vai? Onko Peugeotilla Citroën Servicen kaltaista palvelua, josta saisi vihiä?

Siis onko sama nippeli pösöön 50€ ja sitikkaan 100€?

Poissa

ViestiLähetetty: 07.01.2012 10:38 
Käyttäjän avatar

Lauri kirjoitti:
Onko Peugeotin ja Citroënin "merkkiosilla" hintaeroa?
Uskoisin, ettei ainakaan Auto-Artikkeli vaihda hintoja sen mukaan, kumpaan merkkiin osan myy. Varaosalaatikoissahan on yleensä sekä pösön että citikan logot. :roll:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 07.01.2012 11:05 
Käyttäjän avatar

Jos merkilliseltä tiskiltä käydään ostamassa, niin varmasti on hinnoissa eroa. Ja Servicebox löytyy Pösöltä:

http://public.servicebox.peugeot.com/

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 07.01.2012 11:08 

Mun ymmärtääkseni Pesosen ja Sitikan osilla on hintaeroa, mut se riippuu ihan osasta, kumpi on halvempi.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava