Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sensor
ViestiLähetetty: 26.11.2011 21:12 

Viestit: 51
Terve, olisiko kenlläkkään tietoa mikä tämä osa on ja mistä sellaisen saisi ?

Crank/Cam sensor range/performance P1336

Olisin kiitollinen jos saisin tähän vastauksen, minkälainen "vimstaaki" tuo on ?
Kyse on siis C5:n osasta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 26.11.2011 21:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
raimoj2 kirjoitti:
Terve, olisiko kenlläkkään tietoa mikä tämä osa on ja mistä sellaisen saisi ?

Crank/Cam sensor range/performance P1336
Jaa'a, tuollaisen osan nimen arvuuttelun perusteella voisi sanoa, että kampuran tai nokan asentoanturi. Mutta millä perusteella olet etsimällesi osalle tuommoisen nimen antanut? Vai oletko kenties saanut tämän datan jostain? :roll:

Vai olisiko kyse kuitenkin moottorinohjauksen vikakoodista P1336, eikä mistään osasta? Ja tulisikohan tuo koodi seurauksena kampuran ja nokan mitattujen kulmanopeuksien eroista tai heittelyistä mahdollisesti?

Jos kerrottaisiin vähän taustoja, jotain mahdollista vikaa/oireita jne, niin voitaisiin käydä arvailemaan hieman enemmänkin, mistä on kyse...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 26.11.2011 22:32 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Kampiakselin asento tunnistin/anturi on osan nimi löytyy kytkinkopasta haistelee kampiakselin asentoa/pyörimisnopeutta suoraan vauhtipyörän hammaskehästä. Cranksaft position/speed sensor sanoo Haynes.Nokka-akselin tunnistin on oikean puolen nenäakselin hihnapyörän takapuolella. Sulla voi olla vaikka puolakansi vika toi OBD koodi kertoo myös missfirestä. Oot kyselly tosta koodista aikaisemminkin.Tai jompikumpi noista sensoreista ei skulaa,pitäs tutkia.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 10:39 

Viestit: 51
Kiitoksia. Kyllä scannerit antaa tuon virhekoodin P1336. Tietäis vain miten tuo korjata.
Tutkitaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 12:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kaselin kirjoitti:
Kampiakselin asento tunnistin/anturi on osan nimi löytyy kytkinkopasta haistelee kampiakselin asentoa/pyörimisnopeutta suoraan vauhtipyörän hammaskehästä. Cranksaft position/speed sensor sanoo Haynes.Nokka-akselin tunnistin on oikean puolen nenäakselin hihnapyörän takapuolella. Sulla voi olla vaikka puolakansi vika toi OBD koodi kertoo myös missfirestä. Oot kyselly tosta koodista aikaisemminkin.Tai jompikumpi noista sensoreista ei skulaa,pitäs tutkia.
Seuraava on sitten sekalaiseen luettuun perustuvaa mutua ja pähkäilyä: jostain olen lukenut, että tutkii kait mittauksen derivaattaa ja jos vaihtelee liikaa eri pyttyjen kesken, herjailee tuolla koodilla. Sytkän pätkimisestä jossain pytyssä siis voisi ehkä olla kyse... mutta mitenkäs se nostimien jumittelu, onko se minkälaisia oireita aiheuttanut ja millä koodeilla herjannut?

Skoopilla voisi toki ihmetellä ihan sitä anturin mittausta itsessään, mutta pitäisi sopiva triggaus jostain keksiä...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 14:51 

Viestit: 51
Ok, kiitos "laakeri" vastauksistasi. Se on tuo "moottorinkuva" muutamia kertoja jäänyt vähäksi aikaa palamaan minkä vuoksi olen scanneria käyttänyt. Nollasin nyt nuo virheilmoitukset ja pitänee "ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin" niinkuin poliitikot sanovat.
Ok kiito sivelä kerran vastauksistasi. Kertoilen lisää jos tulee myöhemmin aihetta. Nyt pitäisi ilmeisesti vaihtaa taakse pallerot kun epäilen ettei iskunvaimennus toimi kunnolla. Välillä kolahtelee kuin "kivireki".
Jotenkin olen pettynyt tähän C5:seen vm 06 ja ajettu vain 142000. Verrattuna entisiin ihan D-Super 5:sista lähtien Xantiaan olen ollut tyytyväinen. Ja eihän tämä enään ole teeseitsemiehelle sopiva ollenkaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 15:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
raimoj2 kirjoitti:
Nyt pitäisi ilmeisesti vaihtaa taakse pallerot kun epäilen ettei iskunvaimennus toimi kunnolla. Välillä kolahtelee kuin "kivireki".
Eikös niissä vitosissa jotain tyypillisiä kolinanlähteitä ollut takana? Haku voisi löytää aiheesta lisää tietoa
raimoj2 kirjoitti:
Ja eihän tämä enään ole teeseitsemiehelle sopiva ollenkaan.
Noh, noh... siinähän on nimenomaan enemmän kaikkea tee-se-itse-miehelle kuin niissä vanhemmissa. Peltien, hydrauliikan ja perussähköjen lisäksi pääsee syventymään lisääntyvissä määrin elektroniikkaankin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 15:09 

Viestit: 51
Ok, palataan


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 15:59 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Olisi hyvä jos kysymyksiä tehdessä olisi maininta kulkimesta vähän spesifisemmin kuin C5, vuosimalli
ja mikä moottori jne. tulisi/ja tietäs vastata paremmin niinkuin kolinoista niitähän oli Break malleissa ja ainakin 1s koppasissa haulla varmaan löytyy. :evil:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 16:08 

Viestit: 51
Ok, sorry. Vm siis 06 ,2L 16 v koneella


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 16:38 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Ei millään pahalla kyselly onko berline vai Break kun niitä kolinoita oli breakissä?



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 17:52 

Viestit: 51
Berline. Varsinkin viime talvena perä nimismiehen kiharoissa kolisi ihan kuin iskunvaimennusta ei olisi ollenkaan. Veho vaihtoi vasemman jousisylinterin koska se kuulemma vuoti. Kyllä se jonkin verran auttoi. Ikäväkseni minulla ei ole minkäänlaista kokemusta näistä C5:sta minkälainen tuon jousituksen kuuluisi olla. Jos esimerkiksi, tiellä asfaltilla on poikittainen paikattu ura tms. se tärähtää ikävästi läpi. En aikaisemmissa Citikoissa ole vastaavaa ilmiötä huomannut. Tietenkinhän on niin että kun ihmiset eivät olleeet tottuneet aikaisempien Citikoiden pehmeyteen ja joustovaraan ja nyt kun joustovaraa on pienennetty niin joustovara tietenkin pienee ja jousitus kovenee.
Vähän harmittaa kun käyttöauton kanssa joutuu korjailemaan ongelmia.
Kesä/harrasteautoni kanssa saan iloa tästä "värkkäämisestä", mistä pidän. Osat edullisia ja osat tulevat viikon sisällä kotiovelle !
Kuulostaako uskottavalta ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 19:00 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Tuolta löytyy "kolinaa takapäästä"
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... l#msg16238
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... l#msg99811
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... l#msg71809
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... ml#msg2792

Tossa ketjussa vähän sinun obd koodiin viittavia vikoja
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... #msg109941

:lol: :twisted:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 19:18 

Viestit: 51
Kiitos. Mitähän eroa on Sitrosen ja Vehon palloissa, muuta kuin hinta ?
Jos vielä saisin ohjeet miten vaihdan takapallot ? En ole vielä katsonut alle, onko pallot hankalassa paikassa. Haynesistäkään en kuvia löytänyt. Pitääkö paikkansa seuraava: auto lasketaan alas ja annetaan käydä vähän aikaa ja sitten sammutetaan ja pallot voi vaihtaa. Mitään ilmauksia ei tarvitse.
Xantiassakin oli helppo vaihtaa. Pojalla entinen Xantiani ja poika niitä on vaihtanut.
Kiitosksia asiallisista neuvoista. Tuo C5:nen on minulle vielä outo kampe.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensor
ViestiLähetetty: 27.11.2011 19:53 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Niissä jossain ketjuissa oli miten pitää toimia ainaskin siinä missä se jousisylkky purettiin.
Mutta suurinpiirtein näin auto ylös (jousitus painepäällä) pallo löysälle,auto alas avaa se hydraulisäiliön korkki siellä on painetta (en tiedä varmasti tarviiko mutta tekisin näin) takapäässä alustassa on jakotukki josta lähtee putket jousisylkyille siinä on ilmausnippa paine pois pallo irti ja uusi tilalle. Toiset sanoo että säiliö tarvii paineistaa (no ovat tehneet sen jousisylkkyremontin) no ei ainakaan öljynvaihdon yhteydessä tarvinnut,eikä kuulemma tarvii ilmata pallonvaihdon jälkeenkään.
Ota akunkaapeli irti ennen kun otat pallon/pallot pois ettei öljy lennä vahingossa.
Toivottavasti tosta sai jotain selvää kaippa joku kumminkin korjailee.
Ei niitä palloja moni valmistaja tee oliko kaksi, kannattaa kysästä Vehon hinta.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: