Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 06.12.2011 18:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Heti kärkeen pahoittelut, etten ole käyttänyt hakua - lentokoneessa ja kone menossa kiinni.

Rouvalla vilkahti diesel-breikissä äsken minua kentälle tuodessa öljy- ja hyde sekä vesivalo, vaikka öljyä on. Voiko olla pumppu menossa vai vaan sähkövika?



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 06.12.2011 19:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
en oo viälä ikuna tarvinnu XU moottorin öljypumppua uusia. irrotellu ja kiinnitelly oon, mutta ei niissä mitään vikaa oo ollu. mieluummin hakisin vikaa vaikka paineanturista
ja piuhasatsista


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 06.12.2011 19:28 

Viestit: 2699
Öljynpaineanturi?

http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=6477&hilit=Varoitusvalot+palavat+omia+aikojaan%3F



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 06.12.2011 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Ei ole mullakaan koskaan pumppu mennyt enkä moisesta kuullut, siksi tuota vähän hämmästelinkin. Tuli äsken lentokoneessa mieleen, että sunnuntaina talvikiekkoja vaihtaessa tuo louskutteli puoli tuntia tyhjäkäyntiä kylmästä lähtien, ja öljynvaihtoaika alkaa muutenkin olla käsillä. Lisäksi ollut aika paljon lyhyttä ajoa viime viikkoina. Oire tuli ensimmäisen kerran 10 km jälkeen, ja kentällä tyhjäkäynnillä paloi pidempään. Sammui kun kaadoin muutaman desin öljyä (oli tikun alarajoilla, lisäsin puoliväliin asti), mutta oli pari kertaa vilahtanut.

Voiskohan vaan olla päässeet öljyt ohenemaan? :roll:

Kaipa tuolla uskaltaa pari päivä laskea ajamaan sillä ohjeistuksella, että täyttää ensin öljyä tikun yläreunaan asti, ja ajaa sivuun, jos välkähtämisen sijaan jää pidemmäksi aikaa palamaan.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 10.12.2011 14:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Ei poistunut oire öljynvaihdolla. Kuulemma vilkauttelee lähinnä koneen lämmettyä nopeilla kierroksilla.
Öljynpaineanturi seuraavaksi vaihtoon.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 10.12.2011 15:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tuo on taas peukalo keskellä jotain juttuja. tuo on helk. helppo testata kun nyppää piuhan irti anturista. jos vilkkuu vielä . vika on muualla. jos ei vilku . anturi vaihtoon.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 10.12.2011 15:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Noinhan se menis jos kunnolla vilkkuis, mutta kun tuo vilahtaa ehkä kerran kymmeneen kilometriin, niin ei viitsisi ihan niin pitkään ajella ilman anturia. Jos se meinaan sittenkin on se pumppu pettämässä. Helpompi homma vaihtaa anturi ja katsoa auttaako.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 10.12.2011 19:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Näyttäisi siltä, että anturin vaihto auttoi - parin kympin koeajolenkillä ei valo enää vilahdellut.

Minkäköhänlainen tuo anturi mahtaa olla, kun noin päin voi vikaantua? Olen kuvitellut että siellä olisi jonkun sortin paineen alla nuljuva kalvo, mutta semmoisen luulisi joko jäävän lopullisesti pimeäksi (kontati poikki) tai sitten palavan koko ajan, jos jää jumiin tai kalvo puhkeaa. Tuommoinen käytös viittaisi äkkiä ajatellen siihen, että kytkin olisi jotenkin käynyt itsestään jäykemmäksi. :?: :?



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 11.12.2011 11:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
rmattila kirjoitti:
Minkäköhänlainen tuo anturi mahtaa olla, kun noin päin voi vikaantua?

Minulla ainoa vika anturissa oli että öljy alkoi tulemaan läpi siitä liittimen juuresta. Muuten toimi ihan normaalisti.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 12.12.2011 00:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
rmattila kirjoitti:
Minkäköhänlainen tuo anturi mahtaa olla, kun noin päin voi vikaantua?
Ainakin se on ajatuksella tehty, jos on ihan suunniteltukin noin päin vikaantuvaksi. Tuo kun aiheuttaa huomattavasti vähemmän harmia kuin toisin päin vikaantuva. Normaalistihan siellä on kontakti kiinni, mutta paine työntää kontaktin auki, ilmeisesti kalvon avulla. Jos jostain syystä jumittaakin, niin ei enää avaudu? Olisiko näin yksinkertainen asia?

Emännän ZX:stä tuli joskus hetki ihmeteltyä vikapaikkaa öljynpainevalon piirissä, kun valo ei syttynyt ollenkaan. Silloin jäi sähkö matkalle liittimeen tulevan abikon ja siihen puristetun johdon väliin. Johto poikki abikon juuresta ja uusi tilalle, niin taas toimi.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksän öljypumppu
ViestiLähetetty: 12.12.2011 01:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Normaalistihan siellä on kontakti kiinni, mutta paine työntää kontaktin auki, ilmeisesti kalvon avulla. Jos jostain syystä jumittaakin, niin ei enää avaudu? Olisiko näin yksinkertainen asia?


Näin, mutta kun tuo vika siis oli sellainen, että paine kyllä sai kalvon auki ja kontaktin poikki, mutta sitten aika ajoin koneen lämmettyä kontakti alkoi palailla pätkittäin.

En sitten tiedä, olisko anturia vaihtaessa samalla tullut liikuteltua johtoja sen verran, että jossain vaaninut maakontakti olisi lakannut vaivaamasta. :roll:



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: