|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lexa
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 02:33 |
Viestit: 323 Paikkakunta: Kalafornia
|
zX-files kirjoitti: http://www.trianglemotor.com/fi/replica.htm Lähempääkin löytyy ja valmiiksi Suomen MA-kilvissäkin, tarvitko kyytiä asemalta Triangleen  Toivottavasti tarvitsisin kyytiä  Budjetti näyttää tosin siltä, että ehkä seuraavassa elämässä olis varaa Tämä onkin sitten jo toinen Suomessa mun tietojen mukaan, liekö näitä useampikin? Ja replikoitahan suurin osa maailmallakin - kelpais siltikin mulle 
EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 08:19 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Moni toive on jo käynytkin toteen, mutta tässä muutama haave sieltä edullisemmasta päästä, eli voisi ihan oikeasti ostaakin jos tahtotila olisi riittävän voimakas:
Jaguar XJ: En ole saanut päätetyksi, pitäisikö olla "Series"-mallia vai X300. Ei ainakaan XJ40. Uudemman kanssa pärjäisi vähemmällä ylläpidolla eikä niitäkään nyt vaivoiksi asti liikenteessä pyöri. Sellainen voisi mennä lähes ympärivuotisena käyttiksenä.
Porsche 928: Olisi varsinainen superauto ilman kulttimaineen pöhöttämää hintaa (vrt. 911), herraskainen peli mutta tarvittaessa varmaan kohtalaisen räväkkä. Muotoilu miellyttää omaa silmää. Sieltä 80/90-luvun taitteesta voisi löytää menopelin sopivalla speksillä.
BMW Z3 Coupe: Korimalli on niin erikoinen että se houkuttelee, samaten tekniikkapuolella ollaan kuitenkin ison valmistajan perheautojen turvallisessa huomassa. Merkillä on kuitenkin tietty painolasti, tätä mallia ei ehkä vielä käsitetä neutraaliksi klassikoksi. Olen myös kuullut että pitkäkasvuisella henkilöllä on vaikeuksia mahtua puikkoihin, yllättävä piirre saksalaisessa autossa.
Maserati Quattroporte: Mielessä on tämä 90-luvun puolivälissä esitelty malli jossa on se viistoon leikattu takalokarin kaari. Tietoni ko. autosta ovat aika ohkoiset, tämän porukan autoista pelottaa kaikkein eniten millaiseen nesteeseen tuon kanssa joutuisi. Autona juuri sopiva "understatement", lottokansa ei huomaa mitään mutta asiantuntijat noteeraavat varmasti.
Paria listan autoa kiusaa se, ettei nelihenkinen perhe mahdu kunnolla kyytiin. Pidän tätä kuitenkin jonkinasteisena hyväksyttävyyden ja käytännöllisyyden kriteerinä joka kyllä leikkaa muutaman sinänsä kiinnostavan ajopelin kylmästi pois (Mersu R107, Caterham Seven jokusia mainitakseni).
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 11:55 |
Viestit: 1496
|
Hessu kirjoitti: BMW Z3 Coupe... Merkillä on kuitenkin tietty painolasti, tätä mallia ei ehkä vielä käsitetä neutraaliksi klassikoksi. Hessun lista kuulosti lähes omilta haaveilta, mutta tuosta BMW:stä ja sen maineesta vielä mainitsen. Em. automerkillä olisi muutama muukin mielenkiintoinen malli, mutta merkin maine Suomessa tiettyjen käyttäjiensä ansiosta on niin vastenmielinen, että sen vuoksi minulle olisi suuri kynnys BMW:tä hankkia. Yleensä en mieti, mitä muut autoistani ajattelevat, mutta bemari on poikkeus siihen sääntöön.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 12:18 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
Lauri kirjoitti: Hessu kirjoitti: BMW Z3 Coupe... Merkillä on kuitenkin tietty painolasti, tätä mallia ei ehkä vielä käsitetä neutraaliksi klassikoksi. Hessun lista kuulosti lähes omilta haaveilta, mutta tuosta BMW:stä ja sen maineesta vielä mainitsen. Em. automerkillä olisi muutama muukin mielenkiintoinen malli, mutta merkin maine Suomessa tiettyjen käyttäjiensä ansiosta on niin vastenmielinen, että sen vuoksi minulle olisi suuri kynnys BMW:tä hankkia. Yleensä en mieti, mitä muut autoistani ajattelevat, mutta bemari on poikkeus siihen sääntöön. Ei tartte enää kauaa odottaa että bemarin maine siistiytyy, suurimmat mulkut on jo siirtyneet audiin ja loput varmaan seuraa hiljalleen perässä 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 12:43 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Alfa-Romeo Montreal, olis ainut jonka kelpuuttaisin talliini, kaverillani on sellainen ja ah osaakin olla nätti.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 12:48 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 14:18 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
tämmöinen "haaveajokki" voisi olla jo lähitulevaisuudessa mahdollinen: http://www.zeromotorcycles.com/zero-s/specs.php Liitteet:
zero-motorcycles-2012-0.jpg [ 70.3 KiB | Katsottu 25083 kertaa ]
tuolla kulkisi helposti jo lämpöisenkelin työmatkatkin..
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 21:01 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Teuski kirjoitti: Lauri kirjoitti: Hessu kirjoitti: BMW Z3 Coupe... Merkillä on kuitenkin tietty painolasti, tätä mallia ei ehkä vielä käsitetä neutraaliksi klassikoksi. Hessun lista kuulosti lähes omilta haaveilta, mutta tuosta BMW:stä ja sen maineesta vielä mainitsen. Em. automerkillä olisi muutama muukin mielenkiintoinen malli, mutta merkin maine Suomessa tiettyjen käyttäjiensä ansiosta on niin vastenmielinen, että sen vuoksi minulle olisi suuri kynnys BMW:tä hankkia. Ei tartte enää kauaa odottaa että bemarin maine siistiytyy, suurimmat mulkut on jo siirtyneet audiin ja loput varmaan seuraa hiljalleen perässä  Jep, minulla oli edelliskesänä 5-sarjan bemari mutta nyt viime aikoina on ajeltu voittopuolisesti audeilla, tämänhetkisenä talvikäyttiksenä urS6 2.2tq. Onneksi kesäisin saa ajaa DS:llä ja jokusella muulla vanhalla autolla niin se mainitsemasi anatominen epäkohta helpottaa  Muutama muu, jos ei nyt "haaveajokki" niin laite jota olisi tehnyt mieli mutta ei asumiseron uhkan takia uskalla, pitää sisällään mm. Steyr-Puch Pinzgauer, huviajojen kannalta täydellisen epämukava ja korni, mutta silti eri tavalla kuin Laplanderit, Lantikat ja Uazit. Ford Granada/Scorpio by Coleman Milne: Näitä brittiläisen koripajan pidentämiä ja korottamia isoja voortteja eri aikakausilta 70-80 -luvuilta. Jotkut ministeriautoja ja jotkut hautureita. Erikoisuusarvo on korkeampi kuin MB W123 Langilla tai jollain ameriikasta rahdatulla sikapitkällä Lincoln Town Car:illa. VW T3 (eli viimeinen takamoottorinen volkkarin paku "tölkki") vv. 1980-1991 mallia Westfalia Joker. Uutena tehtaan linjalta sivuun napattu hylsy jossa on tasainen kattopelti, Westfalia Werken tekemä täysi retkeilyvarustus ja ylös nostettava "pop top" telttakatto. Kunnon reissuauto asianmukaisilla fiiliksillä. Ainoa oikea väri myrkynvihreä, kirkkaan keltainen tai pa*kanruskea Westfalian teippisarjalla ja valkoisella katolla. Jos jostain löytyisi oikein hyvä niin olisi kyllä pitelemistä että saisi oltua ilman 
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 23:51 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Paljastetaan musta alue,pienoinen salattu perversio. Jos joskus innostuisi harrastaan ja hommaisi Skoda 130 rapid coupen,eli ihan tsekkoslovakian silloista tuotantoa. myös hyväkuntoinen 120.nen olis kanssa asiaa.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 13.12.2011 23:58 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
black_van kirjoitti: Jos joskus innostuisi harrastaan ja hommaisi Skoda 130 rapid coupen,eli ihan tsekkoslovakian silloista tuotantoa. Hah! Mää jemmasin tallissa melkein 10 vuotta 1989-mallista Rapidia. Autolla oli ajettu 40 tkm. Pistin kiertoon, olisit maininnut aikaisemmin... Taidan palata aiheeseen, kun löytyy ihan alkupään 110R Coupé.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 14.12.2011 18:07 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
2cvkimmo kirjoitti: black_van kirjoitti: Jos joskus innostuisi harrastaan ja hommaisi Skoda 130 rapid coupen,eli ihan tsekkoslovakian silloista tuotantoa. Hah! Mää jemmasin tallissa melkein 10 vuotta 1989-mallista Rapidia. Autolla oli ajettu 40 tkm. Pistin kiertoon, olisit maininnut aikaisemmin... Taidan palata aiheeseen, kun löytyy ihan alkupään 110R Coupé. No voihan perhana,olispa tämä "muut merkit" kategoria tullut aikaisemmin,niin olisin voinutkin uskaltaa mainita tästä pimeästä puolesta,ku eihän tuolla patonkikeskustelussa uskalla tälläisiä salaisuuksia kertoa 120L.llä on tullut matkaa taitettua,hauska peli kokonaisuudessa,huonoilla teillä ihan lyömätön peli,jopa paljon parempi ajettava kuin sitikat,ja se on taivahan tosi,uskoo ken uskoo. tuollainen parempi varusteltu rapid malli olisi haussa.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 14.12.2011 20:13 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Sitikkapuoskari kirjoitti: ... tai no äsken firman pihassa kävi joku 530 pemarilla pyörimässä... Vähän niin kuin näin: http://www.topgear.com/uk/car-news/bmw- ... 2011-12-14
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 15.12.2011 15:01 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
zX-files kirjoitti: Sitikkapuoskari kirjoitti: Mä en vaan näe mitenkään hyväksyttävänä Jaggella tuollaista teinisladia. Tuo on sellaista taunus 1,6 litres hommaa... Voortti kun voortti  Löytyyhän täältä patongista tuommonen Sitikkapuoskarin mainitsema Taunuskin, noinkohan sillä vedetään vastaavia teinisladeja http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=20&t=10260
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 02.01.2012 15:53 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
kokemjne kirjoitti: liian tuoreita. Buick Electra 225 tai sen vaatimattomampi versio Buick Invicta. ja tietenkin Dynaflow lootalla Olis kaupan -63 Electra 225 Convertible, jos kiinnostaa... 401 ja Dynaflow. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 06.01.2012 13:47 |
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 06.01.2012 14:54 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Jos ikinä tulisi ongelmaa mhin sijoittaisi liikoja rahojaan, niin autokokoelmasta pitäisi löytyä ainakin nämä: Citroen: SM ja 2CV Chevrolet Corvette (60-luvun lopulta) Lamborghini: Countach Lancia: Delta HF Integrale Peugeot: 205 GTi Porsche: 911 Saab: 99 Turbo ja 900 Turbo 16 Subaru: XT (tai mielummin SVX) Volkswagen: Golf GTi (I-korimalli) Wartburg: 311 cabrioletLista kertoo varmaan aika paljon omista mieltymyksistä...
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 18.01.2012 20:22 |
Viestit: 1496
|
Myös joku alla olevan mukainen voisi olla mukava matka-auto. VAROITUS HERKIMMILLE! Linkin takaa aukeaa kuvia pitkästä meisselistä  ! auto 1auto2Onko paikalla muuten mersumiehiä? Onko noista kumpikaan "aito" Pullman vai ovatko pelkkiä langeja?
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 04.02.2012 22:53 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
zX-files kirjoitti:   Pannaas niin mahdottomia ettei koskaan saa, oikeita haaveita ikuisuuksiksi  Sitikkapuoskari kirjoitti: Mä en vaan näe mitenkään hyväksyttävänä Jaggella tuollaista teinisladia. Tuo on sellaista taunus 1,6 litres hommaa... Voortti kun voortti  Tommonen ISO Grifo oli (on ehkä vieläkin pahviloorassa vanhempien mökillä) mulla Matchbox-autona sillon joskus nöösipoikana ollessa.... 
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 05.02.2012 07:01 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Komeita ajopelejä kyllä. Näin nöösipoikana joskus 80-luvun jälkipuoliskolla Tapiolan Essolla erikoisen näköisen vanhan auton. Toki kaikenlaisia lähdeteoksia oli siihen mennessä jo selattu runsaasti joten olen kohtalaisen varma, että se oli Facel Vega. Onkohan noita Suomessa isommin?
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 03.03.2012 20:34 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Haaveillaan jalat maassa:  Ja jos ei tuota niin sitten joku vastaava Lotus, tai ehkä Honda S2000...
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 03.03.2012 20:56 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Xantippa kirjoitti: Haaveillaan jalat maassa: ...hiukan pitää hypätäkin http://www.mallettcars.com/solstice-conversion.htm
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 03.03.2012 21:02 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
zX-files kirjoitti:  Pannaas niin mahdottomia ettei koskaan saa, oikeita haaveita ikuisuuksiksi Tuolla on jottain höpinää noista Iso Grifo'ista, taisivat mainita että ois vähänniinkö myyjien markkinat... Hieman saa viitteitä hintakehityksistä, ja tarjonnasta kuitenkin... Heikohko tarjonta ei lie kovin yllättävää ole, 413 kappaletta valmistetulle mallille... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 04.03.2012 00:54 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Ensiksi, kiitokset tämä lisäosan lisäämisestä! Aivan mahtavaa laittaa "muut merkit" -osasto. ZX-fileen kuvat olivat kovin peniksekkäitä Itse olen haaveajokin omistaja siinä mielessä että olin kovin myyty 90-luvulla Northstar-moottorin esittelyn jälkeen. Nyt minulla on moinen ja sen luotettavuus ja käsiteltävyys taloudellisuudeen yhdistettynä on mainiointa mitä olen kokenut. Lisäksi tuon vehkeen apu netissä on täysin mieletön, Jenkkilän Cadillac-foorumista saa mm kaiken tiedon ongelmiin ja osat saa suoraan samasta maasta naurettavan halpaan hintaan. Tämä Käkkylä ollut nyt päivittäisessä käytössä 17 000 km ja 6 kk.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Haaveajokit Lähetetty: 09.03.2012 21:32 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
mitäs tuolla tekee muuta kun ittensä siirtämistä paikasta toiseen. .....epäkäytännöllinen 
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: tommosesta ois jo hyötyäkin

range-rover-sport-image.jpg [ 90.84 KiB | Katsottu 23744 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
|
|