Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 07.12.2011 09:15 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
Xanttia -99 automaatti.
Unohtui parkissa valot päälle,akku tietenkin tyhjäksi.Sain naapurin parkkiruudun autosta apuvirtaa ja kas kummaa, käynnistyksen jälkeen kiekkamittari kuoli.
Viisari osoitta suoraan alas klo 6.00.
Mitä tapahtui, kysyy sähköistä mitään ymmärtämätön?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 07.12.2011 10:42 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Oletko kokeillut luuvitosta..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 07.12.2011 10:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tapsa 61 kirjoitti:
Oletko kokeillut luuvitosta..
Toivottavasti ei, ei se todennäköisesti auta, kun on pyörähtänyt ympäri.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 13.12.2011 16:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 157
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Mun talviautossa joku näppärä on porannut pienen reiän mittariston "lasiin", siitä saa sörkittyä neulan takaisin oikealla puolelle tarvittaessa :lol:



Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 13.12.2011 19:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 162
Paikkakunta: Tuusula
Mitä tapahtunut? - Viisari hakannut "tappiin" startatessa, kun jännite käy liian alhaalla.

Koskapa rajoitinta ei ole yläpäähän sattumalta järjestynyt, kuten tripin nollaustappi nopeusmittarille, on viisari päässyt nousemaan mittarin kehyksen päälle. (Onko muuten niin, että molemmat viisarit heiluvat kun akku hyytyy startattaessa?)

Viisarin saa takaisin kartalle pudottamalla sen pois reunukselta. Itse moista tuoreehkosta ostoksestani mittarivalojen vaihdon yhteydessä korjatessani pohdin viisarin työntämistä puhaltamalla paineilmaa tripin nollaustapin juuresta. ;)

Varminta on purkaa mittaristo pois ja avata sitä koossapitävät ruuvit. Tämä riitti minun tapauksessani pudottamaan viisarin pois reunukselta. Ohjeita mittariston purkuun löytyy haulla. (kuten olisi löytynyt tähänkin kysymykseen)



- Tapsa
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous:
C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 13.12.2011 22:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tapsa kirjoitti:
Varminta on purkaa mittaristo pois ja avata sitä koossapitävät ruuvit. Tämä riitti minun tapauksessani pudottamaan viisarin pois reunukselta. Ohjeita mittariston purkuun löytyy haulla.
Kerhon sivuilta löytyy myös ohjeet mittariston irrottamiseen. Kerrataan nyt silti nopeasti koko homma: soitin pois, ratintolpan ylämuovi pois, ratintolpan vasemmalta puolelta se pieni paneeli pois, mittariston ja ratin välistä pitkä lista pois, mittaristo irti. Mittariston takaa ruuvit auki. Irrotetaanpa myös se lattakaapeli ja ne klipsit auotaan ja puretaan koko mittaristo. Kun kuitenkin samalla kannattaa ne tinatäpit juotella uusiksi. Ja kasaus käänteisessä järjestyksessä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 13.12.2011 22:42 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Tällaisia apukaapelitilanteita voisi yrittää välttää, antamalla latausapua kauemmin, varsinkin ohuemmilla kaapeleilla, tai käyttämällä järeämpiä kaapeleita. Ei olisi hassumpi homma tehdä käynnistyskaapelit hitsauskaapelista VUK 70, päihin Ms-valuiset liittimet(hauenleuat, isot). Tälläisillä tärähtää oitis käyntiin. Eikä jännite putoile.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 13.12.2011 23:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
Ei olisi hassumpi homma tehdä käynnistyskaapelit hitsauskaapelista VUK 70
Miulla on pätkä MKEM-90 95:sta odottamassa käynnistyskaapeliksi muuttumista. Tarvisi kyllä vielä toisenkin pätkän, kun tuo on vähän turhan lyhyt kahteen naruun. Josko moisesta sähkö mahtuisi läpi menemään...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 14.12.2011 19:02 

Viestit: 130
Paikkakunta: Joensuu
Työkaverin saarasta saatiin viisari takaisin oikealle paikalleen,kun laittoi virrat päälle ja irroitti plus kaapelin muutamaksi hetkeksi.



Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 16.07.2012 12:15 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
Voi "herramujee" kun on Citikan kierroslukumittarin korjaaminen helppoa!
Motarilla S-nappi päälle ja ohittamaan lätkä pohjassa ja siitä se tokenee!Toimii taas, ihmekorjaantuminen!!!
Joskus näinkin ettei tarvi puolta autoa purkaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian kiekkamittari
ViestiLähetetty: 16.07.2012 12:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
hans kirjoitti:
Voi "herramujee" kun on Citikan kierroslukumittarin korjaaminen helppoa!
Motarilla S-nappi päälle ja ohittamaan lätkä pohjassa ja siitä se tokenee!Toimii taas, ihmekorjaantuminen!!!


Tota muuten tarvitsee, ainakaan TD:ssä ei tule kickdownia enää yli 80 vauhdissa millään ja nelosella kiihtyy kuin täi tervassa :D



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron