Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: face
ViestiLähetetty: 15.12.2011 15:19 
Käyttäjän avatar

Mitäpä haittaa siitä on jos facebook tallentaa "kaiken" jos et lisää sinne mitään arkaluontoista tai henkilökohtaista tietoa? Oikein käytettynä edelleen paras tai oikeastaan ainoa varteenotettava sivusto kaikenlaiseen yhteydenpitoon. :roll:

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2011 20:29 

Juu ja puhelinoperaattorit seuraa missa sun kannykkaa kaytetaan ja CIA kuuntelee sun puheluita. KGB katyri naapurissa vakoilee ja valokuvaa puuhiasi.
Itella skannaa ja tallettaa kirjeesi.
Ja hei jotkut uskoo viela etta "jumala" (oli se sitten Jahve, Budha tai Jumala) nakee kaiken mita teet.
Huh... paasisko sinne Olkiluolon luolaan asumaan, niin ei kukaan nakis eika kuulis mita teen. Itsekaan ei nakis jos ei valoja pitais paalla :lol: :lol: :lol:
FB on hyvin toimiva palvelu, minka avulla ja minka kautta minun on helppoa ja ilmaista pitaa yhteytta kavereihin joiden luona ei ole varaa kayda edes kerran kymmenessa vuodessa. Toimii se valilla myos yhteydenpito valineena vaimon kanssa, kun han on kotona kersojen kanssa ja mina tyossa. Ei aina ole katevaa yrittaa puhua puhelimessa, kun kersat kiljuu ja itsella taasen pyorii sovellus generointi, mita pitaa tarkkailla.
Peukut FBlle!
P.S. Itse valttelen niita FBn liitannaissovelluksia, kuten ne pelit. Ei ole aikaa moisiin.

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2011 20:35 
Käyttäjän avatar

olen Kamin kanssa just samaa mieltä
:P

Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2011 21:44 

Itse olen ollut kavereihin yhteydessä mm arabikevään puitteissa. Saanut kiinnostavaa tietoa esim Syyriasta, kuinka moni tuttu on haudattu jne. Syrian revolution, go guys go!

Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2011 01:43 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Jälleen kerran on kiva todeta, että onneksi en ole missään fb:ssa :D

Pete H:n mainitsema Syyria on hyvä esimerkkk siitä miksi FB on hyvä ja mm Egyptin ja Libyan vapautuminen diktatuurista on pitkälti FB:n takia.
Itse olen mainostanut Patongissa tallia vuokralle ihan helvetin laihoin tuloksin ja kas kun laitoin FB:hen niin kesti 5 minuuttia ja paikka oli vuokrattu.

FB:n voima on melko valtaisa mutta sen käyttö vaatii jounikasta ymmärrystä.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2011 11:17 
Käyttäjän avatar

FB ei eroa muista netin palveluista mitenkään siinä suhteessa että sen tietoturvan ja yksityisyydensuojan heikoin lenkki on käyttäjä itse.

Itse olen saanut FB:n Xantia Activa -ryhmän kautta tietoa ja kontakteja, ja seuraan sitä edelleen aktiivisesti, vakkei mulla Activaa enää olekaan. Tällä hetkellä siellä muuten yksi ruotsalainen kauppaa 396hv TCT-konetta ja kakkoskoppaista Xantia TCT Breakkia...

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2011 11:46 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
Jälleen kerran on kiva todeta, että onneksi en ole missään fb:ssa :D

Pete H:n mainitsema Syyria on hyvä esimerkkk siitä miksi FB on hyvä ja mm Egyptin ja Libyan vapautuminen diktatuurista on pitkälti FB:n takia.
Itse olen mainostanut Patongissa tallia vuokralle ihan helvetin laihoin tuloksin ja kas kun laitoin FB:hen niin kesti 5 minuuttia ja paikka oli vuokrattu.

Kansannousun käynnistyminen on siis FBn ansiota ja ilman FBia sitä ei olisi tapahtunut? FB on amerikkalaisessa omistuksessa ja koskaanhan ei voi tietää kuka oikeasti kansannousun esimerkiksi Libyassa sen kautta aloitti. Nykyisin jonkin ulkovallan masinoima vallanvaihto onnistuu siis helposti FBn kautta. Monet sanoo ettei tuolla tietojen keräämisellä ole mitään merkitystä, mutta jos ajatellaan vaikkapa tilannetta tuolla kansannousumaissa, yksittäisillä mielipiteillä alkaa olla merkitystä. Kyseessä on erittäin voimakas työkalu jolla voidaan seurata ja muokata kansan mielipiteitä. Kenen etuja tällä sitten loppupeleissä ajetaan?

En ole facebookissa enää, sähköposti ja puhelin riittää aivan hyvin.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2011 12:32 
Käyttäjän avatar

Niin, Ilmaisin asian hieman väärin ... kansannousuissa FB oli melko vaikuttava TYÖKALU ei siis varsinainen aloittaja nousulle mutta se siis nopeutti kansannousua aivan valtavasti.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2011 13:11 
Käyttäjän avatar

Olen myös vannounut facen käyttäjä ja pidän yhteyttä sitä kautta moniin ystäviin eri puolilla Suomea, joihin ei muuten tulisi lainkaan pidettyä yhteyttä. Puhelimeen saan puhua työn puolesta niin paljon kuin lystää ja korva punasena en illalla enää jaksa puhua kenenkään kanssa luurissa.

Mitä facebookin turvallisuuteen tulee niin tuskinpa se sen vaarallisempi paikka on kuin tämäkään palsta. Meikäläisenkin on ihan turha yrittää tietojaan salailla, kun työpaikan ja harrastusten kautta kaikki tarpeelliset tiedot löytyy kuitenkin niille, ketkä niitä oikeasti haluavat etsiä. Puhumattakaan näistä lääkäreiden ja sairaaloiden tietovuodoista ja muista tietomurroista... Eiköhän se väestörekisterinkin tietokannan joku älypää kohta murra, ihan vaan huvikseen....

Nettiturvallisuudessa ja myös puhelinturvallisuudessa mukaan lukien sähköpostit, tekstiviestit ja kaikki kommunikaatio pätee vain yksi sääntö : se minkä kerran kirjoitat/teet, sitä et saa enää koskaan pois. Kyllä ne sähköpostitkin löytyvät ihan jokaisesta liittymästä ja operaattorilta ja ties mistä, vaikka niitä kuinka yrittäisi salata ja koodata. Jos joku ne oikeasti haluaa kaivaa esiin, niin kyllä ne löytää tarvittavan ihan mistä vaan. Eri asia sitten on, kuka niitä haluaisi katsella...

Jos haluat oikeasti salata elämäsi, muuta keskelle metsää mökkiin, missä ei ole sähköjä eikä vettä eikä sitä löydy edes kiinteistörekisteristä ja luovu kaikista kommunikointivälineistä. Silloin EHKÄ pääset piiloon, paitsi jos sattuu ilmakuvaaja paikalle tai nasan satelliittii sohii just sinne suuntaan....

Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2011 19:25 
Käyttäjän avatar

OLEN JUST SAMAA MIELTÄ

Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2011 19:30 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:

Samahan pätee kaikkiin myynti ilmoituksiin,liian kallista. muuta kautta kyl ostaja löytyy :)
Ja eihän tuo talli mikään sikahintainen ole,no kysyntä ei vastannut tarjontaa

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 17.12.2011 15:33 
Käyttäjän avatar

Juu. Facebook on ihan hyvä väline yksityiseen yhteydenpitoon. Luotettava ja turvallinen. :lol:

http://www.iltalehti.fi/digi/2011121714963046_du.shtml

Kunhan vaan muistaa, että kaikki ninkä sinne kirjoittaa on valvomattoman, yksityisen ja voittoa tavoittelevan amerikkalaisfirman hallinnoitavissa. USA:ssa ylksityisyyden suoja ei todellakaan ole sillä tasolla, mihin Suomessa on totuttu. Kannattaa todellakin harkita kahdesti, mitä sinne kirjoittaa.

Facebook on myös varmasti ihan turvallinen kanava suunnitella vallankumousta...

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 17.12.2011 16:01 
Käyttäjän avatar

Noihin aikoihinhan porukka kirjoitteli seinille vähän mitä sattuu, se kun ei samalla tavalla ollut yhtä julkista tietoa, eli voisiko kyseessä olla ihan alunperin julkisia kirjoituksia, jotka käyttäjät ovat kaikkien eri muutosten jälkeen jo ehtineet unohtaa?

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 17.12.2011 16:51 

Ohan sitä tullut FB:ssä oltua jo jokunen vuosi, sitä kautta on kiva pitää yhteytä niin eduskuntaan kuin mediaankin, aika ronkeli on myös kavereiden suhteen ollut.Kuka täältä minut tuntee niin kaveriksi saa pyyttää.

Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa

ViestiLähetetty: 17.12.2011 18:38 
Käyttäjän avatar

svc kirjoitti:
Juu. Facebook on ihan hyvä väline yksityiseen yhteydenpitoon. Luotettava ja turvallinen. :lol:

http://www.iltalehti.fi/digi/2011121714963046_du.shtml

Kunhan vaan muistaa, että kaikki ninkä sinne kirjoittaa on valvomattoman, yksityisen ja voittoa tavoittelevan amerikkalaisfirman hallinnoitavissa. USA:ssa ylksityisyyden suoja ei todellakaan ole sillä tasolla, mihin Suomessa on totuttu. Kannattaa todellakin harkita kahdesti, mitä sinne kirjoittaa.

Facebook on myös varmasti ihan turvallinen kanava suunnitella vallankumousta...

<foliohattu päähän>
Kyllähän tuo Orwellin 1984-opuksen visio on nykyään huolestuttavasti totta ja hassua tässä on se että ihmiset suostuvat valvottavaksi ihan vapaaehtoisesti. Se mihin kaikki facebookin keräämät tiedot päätyvät ja mihin niitä käytetään olisi mielenkiintoista tietää. Itse olen sen verran skeptinen että uskon ettei tietoja käytetä vain kaupallisiin tarkoituksiin. Jonkun mielestä Facebook on amerikkalainen maailmanlaajuinen vakoilu- ja mielipidevaikuttamisen työkalu. Vallankumouksen suunnitteluun se voi olla hyvä väline riippuen siitä kenen etua vallankumous ajaa. ;)
</foliohattu pois päästä>

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 18.12.2011 01:51 
Käyttäjän avatar

http://www.iltasanomat.fi/digi/facebook-paljasti-mita-tietaa-nuorukaisesta-1200-sivua-dataa/art-1288435492798.html

C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2