|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 13.12.2011 15:21 |
Viestit: 5855 Paikkakunta: Tuusula
|
Nimenomaan, se että kaksi ohjainta niin on TODELLAKIN ollut mielessä defaulttina sillä siinähän on neidit tukkanuottasilla muuten jatkuvasti 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
xanpoke
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 13.12.2011 21:54 |
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
|
Mieltäni on hiertänyt seuraava: Jos lähimailla on sattunut jonkun vaimoihmisen au-toimintaa, miksi minua epäillään vaikka en viaton olekaan 
|
|
|
|
 |
|
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 14.12.2011 14:54 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
|
|
 |
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 16.12.2011 17:13 |
Viestit: 1878
|
Teuski kirjoitti: kaseva kirjoitti: Mitä pitäisi tehdä jos tympii ajokin tylsyys ja tahtois työmatka-ajoon jotain muuta HDi Xantian tilalle? Automaatti-diesel-xm vähän polttelis, tai sit pari vaihtoehtoa väärämmerkkisistä... Automaatti pitäis kyllä olla, ja semmoinen jolla jaksaa 150 km päivässä turata, tehokas ja pieniruokainen tietty!  Hae jostain vaikka joku audi, bemari tai muu saksalainen täristin koeajoon päiväksi niin johan alkaa taas xantian kyyti maistumaan  Oikein pahaksi jos on mennyt niin katso vielä joku teinimadallettu malli... Ei Xantian kyydissä sinänsä mitään vikaa ole, ajokin tylsyys se on kun rassaa... Siihen tosin ei tuo Audi ainakaan ole ratkaisu, BMW toimisi jo huomattavasti paremmin! Jatkokysymys: Kannattaisiko iskeä työajokkiin hieman enemmän rahaa kiinni jos sillä pitää jaksaa ajaa vai ostaako taas joku ropponen jonka voisi sitten taas vaihtaa vuoden parin päästä?
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 16.12.2011 18:13 |
Viestit: 519
|
kaseva kirjoitti: Jatkokysymys: Kannattaisiko iskeä työajokkiin hieman enemmän rahaa kiinni jos sillä pitää jaksaa ajaa vai ostaako taas joku ropponen jonka voisi sitten taas vaihtaa vuoden parin päästä? Helppo: hommaat ropposen, jolla ei tule tylsää. Kuten Saab 96, mieluiten kakstahtisena. Tai vähemmässä määrin toimii myös CX. Oma seuraava valinta lienee Land Rover Series.
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 16.12.2011 20:36 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kaseva kirjoitti: Ei Xantian kyydissä sinänsä mitään vikaa ole, ajokin tylsyys se on kun rassaa... Siihen tosin ei tuo Audi ainakaan ole ratkaisu, BMW toimisi jo huomattavasti paremmin! Onhan Xantia kuitenkin melko epämukava. Siitä on varaa parantaa. Jousitus ei ole oikein pehmeä, eikä löydy edes DIRAVIa 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 17.12.2011 00:52 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
|
Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun sain Jumperin 180000km:n huoltolaskun, jarrupalat 104,-. Luulin korjaamon kusettavan ja soitin marmorille hintakyssärin - 104,-. Nyt kysyisinkin, mahtaako ne palat olla kullattu?
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 17.12.2011 04:14 |
Viestit: 1878
|
laakeri kirjoitti: Onhan Xantia kuitenkin melko epämukava. Siitä on varaa parantaa. Jousitus ei ole oikein pehmeä, eikä löydy edes DIRAVIa  Totta. Sanktio keinuu epämukavasti, jos ei vähintään ole varustettu Hydractivella. DIRAVI:sta ja Xantiasta ei voi puhua samalla viikolla... Jatkokysymys: Miksi Xantia ilman Hydractivea keinuu epämukavasti, jos CX ei niin tee vaikka Hydractivesta ei mm. mallin aikaan ollut tietoakaan?
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 17.12.2011 09:59 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
|
Kyllä Xantia, mielestäni, on nyt mukava, pehmeä. Jollainen ei ole ennen ollutkaan, ei keinukaan, taitaa kuitenkin kaarteissa kallistella normaaliin tapaan. XM-/CX:stä kun ei kokemusta. Xantian mukavuuden syy: isot (1,8mm/400cc?), alkuperäiset etupallot tahtoni mukaisesti hieman ylipaineisina (siitä kiitos jptcool:lle!), takana 1,9D:n (1,6mm/400cc)etupallot, kolmekoloiset. Takapyörien aurausvirhe saatu korjattua, muutenkin korkeussäädöt tarkistettu ja - vivustot rasvattu. LHM tarpeeksi tuoretta. Varaajapallokin hyvä.
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 17.12.2011 13:41 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kaseva kirjoitti: Totta. Sanktio keinuu epämukavasti, jos ei vähintään ole varustettu Hydractivella. Eihän Xantia keinu juuri ollenkaan, kun siinä on niin kova jousitus 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 18.12.2011 09:15 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
|
Xantiassa minua häiritsee eniten se pintakovuus. Hydractive-versioissa vähempi ongelma, mutta näissä karvalakkimalleissa vahvasti läsnä.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
|
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 18.12.2011 09:30 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
|
Xantian pintakovuus, väärät, tai vajaapaineiset pallot? Mikäs muu voisi aiheuttaa, muutoin kunnossa olevaan kapistukseen. Oli täälläkin pintakova uusillakin ja sitten täytetyillä comfort-palloilla. Mites korkeussäädöt, jos liian alhaalla, nappailee rajoittimiin?
|
|
|
|
 |
|
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 18.12.2011 10:09 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Tuossa meillä (HDi Break) on BX:n pitkät etu- ja takapallot, edessä taitaa olla painetta n. 80 baria ja takana n. 50 bar. On kyllä varsin pehmeä (ehkä vähän turhankin), mutta kovasti pintakova kuitenkin.  Tosin, niin on kyllä C5:kin, ei sen puoleen.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 18.12.2011 20:02 |
Viestit: 5855 Paikkakunta: Tuusula
|
|
Xantian jousitus lienee hydeistä epäonnistunein. Hirveästi inhoamassani BX:ssä esim on huikeasti parempi jousitus kuten myös CX:ssä. XM on myös jopa CX:n ja BX:n alapuolella jousitusmukavuudessa. No, nämä ovat perskohtaisia kokemuksia ja voin olla ehkä lievästi väärässäkin.... Tosin nyt puhun vain virittämättömistä jousituksista ilma painekikkailuja.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 18.12.2011 20:25 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
Xantioissa on tullut kokeiltua edessä Xantian normaalipalloja, comforteja, CX:n pitkiä... takana Xantian omia, etupalloja ja comforteja. Pintakova mikä pintakova. Eikä sitä voi riittävän pehmeäksi muutenkaan tehdä, kun silloin pohjaa niiden onnettomien joustovarojen takia.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 18.12.2011 21:21 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
BX:n pitkät pallot edessä ja takana, ei voi kyllä kivireeksi moittia  1.8 on niin mopo muutenkin, että sillä pitääkin kruisailla rauhallisesti, jolloin ei pikku kallistelutkaan haittaa.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
|
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 19.12.2011 12:57 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
mitä se lakru höpisee lyhkäsistä joustovaroista  . en oo moista ongelmaa huomannu edes noissa hidastetöyssyissä. se mikä on totta, niin riippumatta pallotuksesta pintakovuutta on. sitä pahentaa vielä matalaprofiiliset kummitukset alla. ite pidän tuota 65 profiilia matalimpana , mieluummin 70. sillä saa jo vähennettyä sitä kovuutta.
|
|
|
|
 |
|
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 19.12.2011 13:01 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
peetä ja ässää. jos on pitkät/500:t niin on tosi ,että kaasu ei puristu hyppyreissä riittävästi ,jolloin tulee tuo pohjaamis-vaikutelma. siks xantioista löytyy noita 400:ia mutta joka haluaa vaan lillutella pehmeesti , niin sillon pallottaa mieleisekseen.
|
|
|
|
 |
|
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 19.12.2011 13:42 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
|
Omassa oli etupää liian alhaalla, hieman tuppasi tömähdellä knööleissä. Säädin ylemmäksi, n. 4-5cm renkaan ulkokehän ja lokasuojan reunan väli. En mittaillut oikeellisuutta. Nyt toimii. Pintakovuuden vissiin aiheuttaa, jos pallojen paineita ja venttiileitä, reikiä ei oteta huomioon, nopean nestevirtauksen vaikeus jousisylinteristä palloon? Olisiko tässä jotain eroja esim: CX:ään verrattuna?.
|
|
|
|
 |
|
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 19.12.2011 19:00 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Jos nyt pelkästään sitä keskireikää tuijotetaan, niin onhan se CX:n palloissa isompi. Mutta kuten laakeri tuossa totesi, niin myös niillä CX:n etupalloilla pintakovuus säilyy edelleen. Ja kuten kaseva totesi, CX vain nielee epätasaisuudet tiestä, Xantia taas selvästi keinuu töyssyissä. Minusta se ei ole epämukavaa, mutta ero CX:ään on selvä. En sitten tiedä, kuinka paljon tekee pelkästään eturipustusten erilaisuus? CX:ssähän on ylä- ja alapuoliset tukivarret edessä, kun taas Xantiassa MacPherson-tyyppinen ratkaisu. Taka-akselit taasen ovat periaatteeltaan samanlaiset. Tätä on joskus tullut pohdittua pienessä päässäni, tuloksetta.. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 19.12.2011 23:32 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kokemjne kirjoitti: ite pidän tuota 65 profiilia matalimpana , mieluummin 70. sillä saa jo vähennettyä sitä kovuutta. Unohdit mainita, minkä leveyden yhteydessä nuo mainitsemasi profiilit ovat...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
Vehvis
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 22.12.2011 00:37 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Konnevesi
|
|
Ja mistähän teknisestä seikasta se Xantian ja CX: n välinen ero jousituksessa johtuu? Tarkoitan nimenomaan maastoasennossa ajoa. Tokihan ero normaaliasennossakin on huima. CX: llähän pystyy ihan mukavasti ajelemaan jousituksen ylemmässä asennossa ainakin tuommoista 40-50 km/h. Meidän Xantiakin on pallotettu vähän pehmeämmäksi, mutta eihän sillä pysty maastoasennossa ajamaan kuin kävelyvauhtia. Jäykkää on ja pompottaa niin pirusti.
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 22.12.2011 01:59 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
Onkohan noita muutoksia tehty Xantioihin maahantuojan toimesta vai ei?
| Liitteet: |

keskikorkeus.png [ 38.83 KiB | Katsottu 12494 kertaa ]
|
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 22.12.2011 08:22 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
|
Voisikohan tuon jousen vaihtaa keveämmäksi. Alkuperäinen taitaa olla sellainen, että naiskuskeilta jää jumppaus helposti tekemättä. Sitä myöten toiminnan ylläpito.
|
|
|
|
 |
|
svc
|
Viestin otsikko: Re: Kysy mitä vaan... Lähetetty: 22.12.2011 09:34 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
|
Toinen, hieman uudempi huoltotiedote, neuvoo kahden lisäjousen asentamisen auton alle vetotankoihin poistamaan säätövivuston välyksiä. Pitääkin viritellä taas skanneri käyttöön.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
|