Sitruunasafööri kirjoitti:
Perusturvallisuutesi ei varmastikaan ole missään vaiheessa ollut uhattuna.
Runsaan vuorokauden ajan oli sekä sähköt että puhelinyhteydet poikki. Tuli kyllä mieleen monenlaisia "mitä jos..."
Jos sähköttömyys kiristää pipoa, vaikka siihen on luonnollinen selitys, niin suosittelen varautumaan rajuilmoihin jo etukäteen. Ja joo, joo, tottakai kaikkea ei voi välttää jne. Mainitakseni tämänkin erikseen, jotta ei tule sanomista.
En muista kokeneeni koskaan aiemmin yli 3-4 tunnin sähkökatkoa, joten tämä on uusi tilanne. Ja kiristää toki, ei vain minulla vaan lähes kaikilla jotka ovat samassa tilanteessa. Uskomattoman paljon tämä hankaloittaa ihan kaikkea. On vaan niin helvetin helppoa viisastella tai jopa veetuilla, jos ei ole itse samassa tilanteessa. Mutta osalle ihmisistä lienee vaan niin tärkeää veetuilla jatkuvasti ja osoittaa ylimielistä "minä tekisin-asennetta." . En ymmärrä, mutta kai siitäkin jotain iloa saa.
Kukin maanomistaja voisi tehdä halutessaan oman osuutensa, jos säännöllisesti raivaisi eritoten pienjännitelinjat puista ja seuraisi maatilkkunsa puuston kuntoa. .
Tekiskin sen. Meidän tapauksessa kunta ei ole tehnyt, vaikka ko puiden lähellä asuvat ovat ilmaisseet huolensa kunnalle.
Mutta minä olen nyt täysin kyllästynyt tähän aiheeseen. Valmistaudun viettämään uuttavuotta pimeyden keskellä, ja unohdan kaikki vahingoniloiset veetuilijat ja omahyväiset ihmiset.