|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 08:51 |
|
Osia on liikkunut suuntaan ja toiseen läjäpäin patongin kautta. Viimeisimmän BX:ni myin patongin kautta, vajaassa vuorokaudessa meni. Tuo samainen BX, kuten nykyinen Xantiani ja aiempikin Xantia on tullut osteltua patonkilaisilta, tosin ei patongissa olleen ilmoituksen kautta. Saattoi tuosta nykyisestä kyllä ilmoituskin olla täällä, mutta muuta kautta kuulin siitä ensin. Ja ostinhan minä tuon nyt purettavana olevan Xantiankin patongin kautta, tosin myyjän olen tuntenut jo ennen kuin sitruunapatonkia oli olemassakaan. Sitä en muista, tuliko joskus yksi varaosa-ZX ostettua patongissa olleen ilmoituksen kautta, todennäköisesti kyllä.
Hinta kohdalleen ja järkevä ilmoitus, niin kyllä täällä citroën-aiheiset tuotteet omistajaa vaihtavat nopeasti.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 09:20 |
|
Neljästä viimeksi myydystä sitikasta yksi on mennyt patongin/foorumin kautta. Ja kaikki on menneet ekalle katsojalle.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 09:45 |
|
No yksi syy patongin tahmauteen kauppapaikkana voi olla jäsenkuntamme hajanaisuus ja harvalukuisuus suhteessa asuttamamme valtion pinta-alaan. Eli onhan täällä ollut itseäni kiinnostavia kulkupelejä kaupan paljonkin, mutta kun asuu maamme lounaisessa kolkassa, niin ei niitä kovin kaukaan tule lähettyä katsomaan saatikka ostamaan. Pitää olla tosi varma kohteen kunnosta jotta kannattaa 300 km tai yli lähteä ajelemaan tai julkisilla reissaamaan... Kun ne reissut kohteeseen ja takaisin maksavat nykykään jo melkoisesti. Oli se sit auto tai VR millä reissataan...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 10:10 |
|
Olen muutaman ostanut ja myynyt patongin kautta,hinnat vaan täytyy kohdata... 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 13:42 |
|
Nii, eikse oo niin että jos haluaa paremman hinnan niin ei kannata myydä Patongin kautta 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 13:54 |
|
Cikatti kirjoitti: Nii, eikse oo niin että jos haluaa paremman hinnan niin ei kannata myydä Patongin kautta  Ei noin vaan autolle kannattaa laittaa sellainen hinta että se menee kaupaksi,jos kerta haluaa myydä... 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 14:22 |
|
bxzxxm kirjoitti: Miten Tapsa se Bx break sehän etsii hintaa niinkun Päätalo Herkon uuni paikkaa.Nuinko se hinta katsotaan kohdalleen että välillä nostetaan ja välillä lasketaan?Minä olen yleensä laittanut hinnan josta joku tinkii alaspäin mutta kukaan ei ole koskaan tinkinyt autostani ylöspäin.Minä itse olen kyllä maksanut enemmän kuin pyynti mutta sehän on hulluutta. En ole tosissaa luopumassa,mutta sen saa jos haluaa.... 
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 14:36 |
|
Jonkun verran osia ja rengassarjoja saanut myytyä ja yhden auton...hirveästi kuvien kyselijöitä,vaikka en yhtään vehjettä ole myynyt että ei olisi ennen lopullisia kauppoja nähty paikan päällä....
Ehkäpä tämä itä-suomi on sen verran takapajulaa ettei nuin vaan lähdetä autoa katsomaan,ja lähiseudun kaveritkin odottavat että käy se näyttämässä jos haluaa päästä eroon...
Mut kaikesta huolimatta meneehän se näinkin...
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 18:01 |
|
Onhan sitä tullut kauppoja patongin avulla tehtyä, Bx van:n myin, XM :n myinBX break, ostin ja myin, osiakin olen myynyt ja renkaita. Ihan ok kauppapaikka. Toi meidän C5 break menee myyntiin, mutta ei patogin kautta, täällä kaikki tietää sen viat.Joten ei kannata sitä tänne tarjota.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 18:17 |
|
Mää muistan yhden kauppamiehen, jolla oli niin huono itsehillintä, että joutui vähän väliä vaihtamaan tunnustaan kun ei vanhaa enää kehdannut käyttää, ja silti homma kerta toisensa jälkeen palasi parin viestin jälkeen vanhoille urille muiden mollaamiseksi.
(Varmuuden vuoksi: kyseinen tapaus sattui 90-luvulla, ei Patongilla, ja kaikki mahdolliset yhteydet todellisiin tai kuviteltuihin henkilöihin ovat pahantahtoisen mielikuvituksen tuotetta.)
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 19:47 |
|
Kolme Beksää ja erinäisen määrän muuta rompetta olen minäkin patongilta ostanut, mutta täältä ei ilmoitusta hoksaa kuin harrastajat, joten uuskäännynnäiset jää markkinoinnin ulkopuolelle. Siinä varmaan isoin syy kysynnän niukkuuteen.
(Nyt olisi muuten tuo viime kesänä pihaan tullut, ja talvisen musta-harmaan hankinnan sekä keväisen vanhan Vanin koneenvaihdon jälkeen toistaiseksi kohtalaisen tarpeettomaksi jäänyt 120 000 ajettu äärimmäisen siisti bensavani puolittain myynnissä, jos joku oikeasti haluaa ja on vailla. 950 euroa siitä vuosi takaisin maksoin (on oikeasti siisti), ja 900:lla lähtee eteenpäin. Paitsi että tuskin siitä kukaan patonkilainen tuommoista hintaa on valmis maksamaan, joten varrotkoon tarpeelliseksi tulemistaan.)
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 28.09.2011 23:44 |
|
Tapsa 61 kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Nii, eikse oo niin että jos haluaa paremman hinnan niin ei kannata myydä Patongin kautta  Ei noin vaan autolle kannattaa laittaa sellainen hinta että se menee kaupaksi,jos kerta haluaa myydä...  Tapsa et sä nyt oikeasti noin tyhmä ole  Patonki on edelleen paikka jonka tuntee murto-osa suomalaisista ja täällä olevat tietää millä hinnalla Citikka menee kaupaksi. Osat varsinkin menee täällä hyvin kaupaksi. Citikanostaja joka ei ole harrastaja niin ei löydä autoaan patongista vaan jostain ihan muualta.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 29.09.2011 12:20 |
|
Menin eilen sitikkamieheltä ostamaan BX.n osia.Hän sanoi,että niin hyvää BX.ää ei ole että siitä kannattaa yli 100e.maksaa,pihassa oli musta BX 1.6 TZI,otettu käyttöön 28.03-92 ilmastoitu,musta,siisti,sanoin minä ostan tuon satasella ei myynyt 150e.a piti maksaa toi dollilla pihaan kun oli poistettu tieliikenne käytöstä,aika terve peltinen ruostesuojaus lappuja ikkunassa,pienellä vaivalla leimaan,atomeiksi laitan,tarviin Breakkiin,kylmäkoneen,penkit,oviverhoitut,sähköikkunat,keskuslukon,sähköpeilit,poppikoneen,mahdollisesti muutakin,mistähän sais ostettua halavalla toimivan automaatti looran helppeineen...
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 29.09.2011 12:56 |
|
3 tai 4 autoa olen ostanut, ja 2 myynyt Patongin kautta 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 29.09.2011 15:21 |
|
Mäkin olen yhden bx:n välittänyt tätä kautta eteen päin, hinnalla ei mennyt, mutta ilmaiseksi omilla renkailla olivat tulleet hevoskansalaiset sen pihasta hakemaan. Ihan rehellinen jos olen, niin en kyllä patongissa kauheasti alkaisi mitään myymään, koska täältä ei todellakaan saa sitä hintaa, mitä "tyhmemmiltä" nettiautossa tjsp ja miksi myydä halvalla jos voi myydä kalliillakin. Eihän se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa 
|
|
|
|
 |
hans
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 06.10.2011 10:07 |
|
Olen varaosia ostellut Patongin kautta,ostaminen onnistuu kyllä. Nyt on vähän kokemusta auton myymisestäkin.Ei näy ottavan tulta nollasarjalaisen XM:n myynti. Ilmoituksen kurkkaajia on jo yli 400 mutta ei yhtään yhteydenottoa! Me taidamme olla varsin hinta- ja laatutietoista porukkaa! Tai sitten kaikki odottavat alennusmyyntien alkua,eivätpä tiedä että minulla on paljon tilaa ja viimekädessä "vain soitto riittää" ja romuttamosta tullaan  . Luulin tosiaan että Patongin kautta saisin helposti turvattua vanhukselle arvoisensa eläkepäivät  .
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 06.10.2011 10:25 |
|
Yhtään citikkaa en ole patongin kautta saanut myytyä, yhden olen ostanut, muuta tavaraa kylläkin ja nekin alle omahankinta hinnan esim. edellinen kuljetin meni patongin ulkopuoliselle joka myi sen eteenpäin parinviikon käytön jälkeen ja melkein puolet kalliimmalla mitä itse pyysin eli täällä ei saa ajoneuvostaan käypää hintaa
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 06.10.2011 10:45 |
|
Täällä ny monella on jo ennestäänkin useitakin Citikoita, monella niin paljon ettei mahdu enää yhtään enempää pihaan, osa Citikoista sijoitettuna sinne tänne tuttujen nurkkiin tai muualta vuokrattuihin tiloihin. Myy sitten näille enää lisää autoja  Mutta osia näihin tietenkin tarvii hankkia hirvittävät määrät 
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 01.01.2012 19:29 |
|
|
|
|
 |
Sitruunasafööri
|
Viestin otsikko: Re: Auton myynti patongin kautta? Lähetetty: 01.01.2012 23:40 |
|
Patongissa olen myynyt ainoastaan yhden auton.  Sen sijaan irkin puolella on tullut myytä kaksi autoa (cxtb2:lle ja Kaapelimiähelle) ja ostanut yhden. Parhaan löydön tainnut silti yhä tehdä Nettiautosta kun myyjä ei ymmärtänyt farkku-Bexin arvoa.
"Tavanomaisiin ajokkeihin tottuneille CX on kuin jonkin tieteiselokuvan rekvisiittaa." - TM 6/1975
|
|
|
|
 |
|
|