Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 12.12.2011 22:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
vuosikertaa -94, auto on seissyt kaksi vuotta ja ajossa paikat ovat jo aika hyvin auenneet jumituksista. Kun hain auton niin vikavalo paloi koko matkan, nyt valo palaa ihan epäsäännöllisesti. Starttauksen jälkeen joku 45s- 1.30m niin syttyy valo ja palaa epäsäännöllisesti ajon aikana, autolla on nyt ajettu kaikenkaikkiaan sellanen 50-60km plussakelissä. Termari on varmaan jumissa kun ilmanviimasuojaa yms, lämpötila on noin 60-70 astetta. Kävin liittimiä CRC:llä läpi ja vika ei poistunut liittimet joita puhdistin oli kaasuläppäkotelon anturien. Onko jollakulla kokemusta mikä voisi olla vialla, meinasin lambdan liittimen vielä ruiskutella kunhan päivä tulee jälleen.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 12.12.2011 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Sammuuko kun pistää lapun lattiaan muutamaksi hetkeksi? Jos, niin ääni lambdalle.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 13.12.2011 20:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Jaahas, tässä nyt kävi niin että ruiskuttelin crc:tä kokeeks ruiskuboxin liittimeen ja sen lambdan liittimen päälle KUNNOLLA niin valo ei enää syttynytkään 2 min käytön aikana kun pihalla autoa siirsin. Käytin myös akkua samalla irti, josko sillä olisi ollut vaikutus suurin. Nyt vaan käyttelemään biiliä ja odottamaan valon comebackiä :mrgreen:



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 25.01.2012 13:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Juu eihän se vikavalo sammunutkaan kuin hetkiseksi, pitää varmaankin vaihtaa se lamdba. Mikä muu voisi aiheuttaa moisen vian, vikavalo syttyy kun auto on hetkisen käynyt eli varmaankin kylmäkäynniltä syttyy ja kaasua kun polkaisee niin se sammuu hetkeksi. Sitten pitää vielä nuo takavalot kiillottaa vesihiomapaperilla ja vaihtaa käsijarruvaijeri sekä tiivistää venakoppa.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 25.01.2012 15:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ropeliz kirjoitti:
Sitten pitää vielä nuo takavalot kiillottaa vesihiomapaperilla
Muista lakata ne kunnon lakalla sitten. Kilikalilakalla saa hetken lohdun, mutta paremmalla pidempiaikaisen tuloksen.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 25.01.2012 15:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Emmie niitä lakkaa kiillotan vaan sen pinnan alkuperäisen kaltaiseksi, eipähän lakka sitten hilseile :geek:



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 25.01.2012 15:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ropeliz kirjoitti:
Emmie niitä lakkaa kiillotan vaan sen pinnan alkuperäisen kaltaiseksi, eipähän lakka sitten hilseile :geek:
Jos niihin saa riittävän kiillon niin tietenkin mikä ettei. Kestävätköhän kuin kauan siisteinä ilman lakkaa?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 25.01.2012 15:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Sitähän tässä kokeillaan, niitä on sitten helppo uudelleen kiillottaa kun ei ole lakkaa lainkaan. Samalla kun myllyttää maalipinnan niin laskee koneella valot paikallaan teipit luukussa reunoilla suojana.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Kerro miltä se lambda näytti?
ViestiLähetetty: 25.01.2012 21:20 

Viestit: 1242
Kiinnostaisi tietää, miltä vioittunut lambda näytti? Olikos se niin , että yleismittarilla pitäisi saada jotain ohmilukuja, sinnehän menee viisi johdinta?

Omassani oli tuuletusreijät melkein ummessa, oliko se lambdan syytä: ensin rikki ja rikas seos - sitten anturi yltä päältä karstaan ...vai toisinpäin, vain mekaanisesti tukossa.

Silläpä kuulostaa tuo motarilla tehty äänenavaus loogiselta.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kerro miltä se lambda näytti?
ViestiLähetetty: 25.01.2012 23:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Sitruunaseppä kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, miltä vioittunut lambda näytti? Olikos se niin , että yleismittarilla pitäisi saada jotain ohmilukuja, sinnehän menee viisi johdinta?
Yleismittarilla saa jännitelukemia lambdalta ihan kivasti. Ja normaali nelijohtolambda Xantiasta yleensä löytyy. Kaksi johtoa lämmitykselle ja kaksi mittaukselle.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 26.01.2012 12:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Kävin nappasemassa venttiilikopan sekä imuputket pois ja irroitin lambdan liittimet, oli aivan öljyä täynnä molemmat liittimet :D eipähän ainakaan ole hapettuneet. Noh mutta yritin sitä lambdaa irrottaa putkesta yläkautta ja eihän siitä lenkkiavaimella mitään tullut, ei kehtaisi mennä auton alle kun kone on aivan öljyinen ja taitaa vuotaa tuo tehostinventtiilikin kun on niin läikikäs tuo auton alunen. Saako sen lenkillä auton alakautta pois? vai pitääkö ostaa joku spesiaalihylsy? Kyllä sen itsekin kokeilisi mutta ei ole haalareita täällä tampereella mukana.

Niin ja se oli väärä liitin mitä roiskin crc:llä aikaisemmin :mrgreen:



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Moottorin vikavalo 1.8i 8v Xantia
ViestiLähetetty: 26.01.2012 16:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ropeliz kirjoitti:
Saako sen lenkillä auton alakautta pois?
Saa. Ei miulle ole vielä selvinnyt niiden spesiaalihylsyjen tarve... aina on ihan normaalilla lenkkiavaimella tullut irrotettua ja asennettua ongelmitta.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: