Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tulikos se Ladan loppu sitten näin äkkiä?
ViestiLähetetty: 31.01.2012 11:48 

Toisen viestiketjun otsikkoa mukaillen :D :
http://www.delta.fi/Etusivu/Ajankohtaista/DeltalopettaaLadanmaahantuonnin/tabid/1601/Default.aspx

Saabiko yhtä suurta sympatiaa kuin se toinen naapuri ;) ?

Poissa

Viestin otsikko: Re: Tulikos se Ladan loppu sitten näin äkkiä?
ViestiLähetetty: 31.01.2012 12:23 

En osaa kaivata sitten yhtään. Ei ole koskaan liittynyt elämääni mitenkään.

Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 12:27 
Käyttäjän avatar

Mutta ei voi sanoa, etteikö Lada herättäisi tunteita :lol:

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 12:43 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Eihän Delta ole kahteen vuoteen tuonut käytännössäkään Ladoja Suomeen. Mallia nimeltä Kalina (2119) tuli viitisenkymmentä yhteensä, ja 117 tuskin näyteautoja enempää.

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 13:14 
Käyttäjän avatar

Kyllä minulla on jonkinlaiset sympatiat Ladan puolella, onhan se tavallaan aika symppis auto. Eihän sitä tiedä, jos vaikka joskus... Vaikka rautajousinen onkin... :roll:

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 15:01 

Tulsku kirjoitti:
Kyllä minulla on jonkinlaiset sympatiat Ladan puolella, onhan se tavallaan aika symppis auto. Eihän sitä tiedä, jos vaikka joskus... Vaikka rautajousinen onkin... :roll:

Nii ku se on sulle "auto tuosta ihan naapurista" :mrgreen: . Minä jäin kaipaamaan saappia, se oli mulle auto naapurista.

Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 15:12 

Lemonin kanssa samaa mieltä. Olen manaillut, kun menin myymään 150 €:lla vuonna 2002 pois Saab -99:n missä oli komea laatta konehuoneessa, missä kerrottiin sen olleen Valmetin tuotantoa Ukista ! :-D
Se olis oikeesti ollut säästämisen arvoinen :-(
Möin kun ostin Xantun....

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 15:16 

Minua huvittaa nämä joilla on 'asennevamma' Ladaa kohtaan. Eivät kaipaa tai eivät kehtaa ajaa sillä tai ainakaan tunnustaa sitä. Itse en moisia asenneongelmia omaa. Vieläkin harmittaa, kun piti eka auto(Lada 1500SL -79) mennä aikoinaan myymään, kun ei ollut paikkaa missä sitä olisi rassannut.

Itsellä on Ladasta kokemuksia/muistoja parin vuosikymmenen verran.

Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 15:25 
Käyttäjän avatar

No mutta! Mitäs ihmettä vuosikausia Ladaa ostaneet nyt Konel...Delta Autosta käyvät hakemassa, että saavat kaikin puolin yhtä huonon ja arvonsa yhtä nopeasti menettävän kulkineen ostettua, lähinnä kallista romurautaa siis? Kiaahan siellä taidetaan myydä, mutta ei sekään sentään ihan Ladan tasolle pystyne?

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 16:52 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
No mutta! Mitäs ihmettä vuosikausia Ladaa ostaneet nyt Konel...Delta Autosta käyvät hakemassa, että saavat kaikin puolin yhtä huonon ja arvonsa yhtä nopeasti menettävän kulkineen ostettua, lähinnä kallista romurautaa siis?

Eikös kaikki vanhanajan tulipunaiset aatteen miehet ole jo haudassa :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 17:26 
Käyttäjän avatar

Minulla on ollut pari Ladaa, vm-72 nappisilmä 1200 ja uudempi 2105. Ihan jees autoja nekin aikoinaan. Möin muuten BX:n pois ja ostin Ladan sen tilalle :oops: . Tosin beksistä oli kone lauennut. Ladalla tein jopa hyvän voiton, kun veli venäläinen sen osti pois puolen vuoden päästä. Ladan tilalle taisi tulla Hiace, jonka korvasi lopulta Xantia.

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 18:21 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
No Ladan valmistushan ei mihinkään lopu, vaan kiitos EU:n sen tuonti on mahdotonta kun se ei läpäise uusimpia tiukentuneita päästörajoja.

Lada on kyl symppis just Niva ja nappisilmä :D
Pari viikkoa sitten yhden Nivan omistajan kanssa puhuin oli vuosimallia 2008 :o

Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 19:12 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Väliäkö tuollakaan, kun ei edes Suomessa ole enää löytynyt ostavia asiakkaita.

Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 19:58 

ihan rehellisesti en kaipaa kumpaakaan. en ladaa enkä saappia. mutta kyllä vannoutuneet lada fanit hakevat venäjältä ladan ilmastoinnilla ja vakionopeudensäätimillä :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 20:18 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Määhän se kortin saatuani ajelin ysikuupoilla, kunnes bensan hinnan noustua (ja unelmayksilön eteen satuttua) vaihdoin ysiysi petroon, jota pidin kuin kukkaa kämmenellä, kunnes Neste keväällä -95 lopetti moottoripetrolin valmistuksen, eikä E. Hakamäen tynnyrituonnin varassa oikein voinut pääkaupunkiseudulla majailla.

Tuli ison etsinnän paikka. Saab olisi ollut mieluisin, mutta uudemmat oli ooppeleita eikä vanhempiin oikein olisi sopinut dieselmottia petron korvaajaksi. Skoda Feliciasta koitin pitkään hieroa kauppoja kovapenkkisenä pakuna, mutta Rinta-Joupin ahneus vei voiton autokuumeestani. Uudenkaupungin Euro-Samaroita oli jäänyt myymättä, ja 50 tuhannella markalla olisi saanut uuden auton. Käytin pari viikkoa aikaa selvittääkseni, olisiko järkevällä työllä sovitettavissa mitään dieselmottia pellin alle, ja saada edes kaksipaikkaiseksi (mieluummin tietysti kovapenkkiseksi) pakuksi. Ei tullut mitään.

Sitten lopulta hain Sitroselta ensimmäisen dieselvanin, ja sillä tiellä ollaan.

Ettei tarvi tulla mulle sen enempää Saabia kuin Ladaakaan moittimaan: jos jommasta kummasta olisi kohtuuvaivalla saanut dieselpakun tehtyä, en mä nyt käyttäisi kaikkea liikenevää aikaa haaliakseni Beksän osia loppuelämäni tarpeiksi. ;)

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 20:40 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
maddis kirjoitti:
Minua huvittaa nämä joilla on 'asennevamma' Ladaa kohtaan. Eivät kaipaa tai eivät kehtaa ajaa sillä tai ainakaan tunnustaa sitä.

Mukavaa, kun saa olla iloksi :D

Kyllä minä sympatiaa tunnen ladaharrastajia ja jopa näitä autoja kohtaan, mutta olen monesti avoimesti tunnustanut, että en vaan pystyisi moisella (tai ylipäätään muilla itäautoilla) ajamaan. Hassua sinänsä, kun ottaa huomioon, millaisilla autoilla olen ajanut tai ajan :roll: Ehkä vielä jonain päivänä aikuistun ja selätän ennakkoluuloni :)

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 23:25 
Käyttäjän avatar

Oheinen pätkä oli päässyt kymppiuutisten kevennykseen. Eipä ihme että tuonti loppuu.
http://www.youtube.com/watch?v=TjwoL-bl2Ao :lol:

Meillä oli aikoinaan lukiossa (-79) pari vaihto-oppilasta jenkeistä. Olttin kerran liikkeellä meikäläisen lattaraudalla. Voi sitä pään pyöritystä ja ihmettelyä, kun kerroin auton olevan kotoisin Neuvostoliitosta. Hyvin sillä vaan kehtasi ajella.

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2012 23:38 
Käyttäjän avatar

zX-files kirjoitti:
Eikös kaikki vanhanajan tulipunaiset aatteen miehet ole jo haudassa

Häh..?! :shock:

Minulla on ollut Ladoja kolme; 2106 ja 2 x 2104. Niistä tapahtui siirtyminen Citroëneihin. Ei siksi, että olisin itse autoista saanut tarpeekseni, vaan Delta-Auton asenteesta omiin tuotteisiinsa. :evil: Joka tapauksessa ajatuksena on kuitenkin "vielä joskus" hankkia ainakin Niva (2121). Ei välttämättä päivittäiseen käyttöön, mutta harrastuskäyttöön kuitenkin. Jonkinlaisena linkkinä näiden merkkien harrastamisen välillä voisi toimia XUD9-moottorinen 21215-10 -versio, jollaisen voi hyvällä tuurilla löytää Eestistä... :mrgreen:

Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Kadjar 1.5 dCi '16
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa

ViestiLähetetty: 01.02.2012 00:49 
Käyttäjän avatar

Kyllä se vaan niin on, että ainoa arvo ja hieno asia Ladassa on mahdollinen nostalgia-arvo. Mielipide perustuu hyvin pitkälti ajokokemuksiin ja kyydissä istumisiin, parista takatuupparista (2107 kait), Nivasta ja 110:stä. Kyllä noita huonompia laitteita saa hakea, ei siitä pääse mihinkään. Niva on noista ehkä paras, mutta onhan sekin aika karmea. Ikävä ei tule. Saabbejakaan ei ehkä ikävä tule, kun niillä ajaminen on jäänyt jotenkin kokonaan väliin, mutta kiinnostavan oloisia laitteitahan ne ovat ja niiden valmistuksen olisi suonut jatkuvan.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 01.02.2012 00:55 
Käyttäjän avatar

Tulee tässä mieleen aikoinaan muutama talviloma Eestissä. Kylminä talvi-aamuina (-15- 20´C)
paikallisessa kivikylässä Ladat starttailivat ja menivät menojaan..., jotkut olivat saaneet hankittua jotain länsi-autoja, jotka hyytyivät pihalle muutaman yrityksen jälkeen :?
Lähdimme sitten ajelemaan maaseuturetkelle, ja kaverimme ajoi edellä Ladallaan. Eihän siinä meinannut länsiautolla mukana pysyä, kun lähes auraamattomien teiden kunto oli mitä oli. Kerran meni omasta jousikin poikki, mutta Ladasta ei ;)

En ole kuitenkaan koskaan haaveillut omasta Ladasta, mutta sanoisin että kaikki automallit on suunniteltu omaan markkinaansa, ja jos malli on onnistunut siinä, niin se on elänyt pitkään.

Sanoisin että tosi automiehen tunnistaa siitä, että hän pystyy keskustelemaan, ja kunnioittamaan
kaikkia automerkkejä. Mitä vähemmän tietoa - sitä enemmän varmoja mielipiteitä ;)

Toisaalta nähdään myös se, että jos tehdas jämähtää menestys malliinsa - eikä uudistu, niin
huonosti käy -tuoreina esimerkkeinä Saab ja Lada

XM 2.0i Aut. '90, CX 25 GTi Aut. '89, sekä muutama muun merkkinen
Poissa

ViestiLähetetty: 01.02.2012 02:29 
Käyttäjän avatar

Silver kirjoitti:
Tulee tässä mieleen aikoinaan muutama talviloma Eestissä. Kylminä talvi-aamuina (-15- 20´C)
paikallisessa kivikylässä Ladat starttailivat ja menivät menojaan..., jotkut olivat saaneet hankittua jotain länsi-autoja, jotka hyytyivät pihalle muutaman yrityksen jälkeen :?
Heh... eiköhän noissa lukemissa ole ongelmia lähinnä kauempaa idästä olevilla autoilla, ei niinkään länsiautoilla.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 01.02.2012 08:35 

Olihan Lada luja käyttöauto, joka kulki melkein missä vaan. On nähty. Vaan melkoisen meluisa, ei niin taloudellinen. Petaalit liian liki ja ratti siten liian kaukana. Taisi olla mitoitettu pitkäkätiselle, lyhytjalkaiselle.... Samaa vikaa myös C5/I:ssä, kun ei riittäviä ratti-/penkkisäätöjä. Xantia hieman parempi, kun penkin etureunaa vähän nosti.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.02.2012 08:39 

Porukka täällä onnessaan vertailee Ladaa paljon kalliimpiin autoihin. Sitikkakin oli kallis verrattuna Ladaan ja jos on tarve päästä kulkemaan paikasta A paikkaan B niin Lada ajaa asiansa täysin. Se, että siitä puuttuu jotain hienoja ominaisuuksia, ei tee siitä huonoa autoa. Ja kuinkahan suurinosa tästä dissauksesta johtuu siitä, että Lada on tuolta itärajan takaa? Veikkaan, että suurin osa juuri siitä syystä.

Jos itse vielä kolmatta harrasteautoa olisin hakemassa niin voisin kokeilla ostaa ekan Ladani takaisin. Se on vielä suvun omistuksessa. Voisin aiheuttaa sitten pahennusta foorumilla postailemalla siitä tänne. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 01.02.2012 08:44 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
ealab kirjoitti:
Petaalit liian liki ja ratti siten liian kaukana. Taisi olla mitoitettu pitkäkätiselle, lyhytjalkaiselle....

ISA-normi = Italian Standard Ape :D

Ja olen omistanut Ladan(kin). 80-luvun käytettyjen autojen markkinoilla se vielä oli kilpailukykyinen.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.02.2012 08:46 
Käyttäjän avatar

niko kirjoitti:
Kyllä minä sympatiaa tunnen ladaharrastajia ja jopa näitä autoja kohtaan, mutta olen monesti avoimesti tunnustanut, että en vaan pystyisi moisella (tai ylipäätään muilla itäautoilla) ajamaan. Hassua sinänsä, kun ottaa huomioon, millaisilla autoilla olen ajanut tai ajan :roll: Ehkä vielä jonain päivänä aikuistun ja selätän ennakkoluuloni :)

Siis sinä selkeästi yllytät minua ostamaan Ladan... :mrgreen:

Oivoi, joku vanha Mossekin olisi kyllä hieno. :) Ylväs auto, kertakaikkiaan.

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava