Vikakoodin lukija yleensä kertoo jos happianturi (Lamda) antaa väärää arvoa. Samoin, se kertoo kumpi niistä, ennen vai katalysaattorin jälkeen. Lamdan runkoon on merkitty sen valmistaja ja tyyppi. Tyypin viimeiset merkit ovat liittimen tyyppi.
Seuraavaksi tarinaa niille, jotka käyttävät kierrätysosia;
Tässä on happiantureista tietoa, pistän linkin johtojen värejä ja samalla anturin perustyypin paljastavaan sivuun;
http://ngkntk.co.uk/index.php/technical ... g-colours/Laitoin Saxon anturin Hyundaihin, hyvin pelasi, kun anturi oli "Bosch-tyyppiä", nelijohtoinen, 2xvalkoinen ja musta + harmaa. Kun googlaa "Oxygen sensor cross-reference chart", löytää vastavat muiden valmistajien anturit, eli ihan kuin sytytystulppataulukot, löydät myöskin muut autot, jossa on sama anturi.
Jos anturin perustyyppi (=johdotus, johtojen värit jä lukumäärä) on sama kuin sinun anturissasi, riittää, että kierre on sama. Taulukoissa on johtopistokkeen tyyppi; ne on usein automerkeittäin ja malleittain erilaisia.
Jos korvaavassa anturissa on vääränlainen pistoke, ei hätää! Yksi anturin johdoista on jotain rosteria tai konstantaania, muutenkin piuhat taitaa olla fosforipronssia tms., niitä on paha juottaa. Sen takia puran auki vanhan lamdan liittimen, juotan kuparipinneihin välijohdot ja ne välijohdot juotan korvaavan lamdan liittimen pinneihin. Toinen tapa, jos itse liitinpinnit ovat samanlaiset, mutta pistokkeen muoviosa erilainen, merkkaa (todella huolellisesti!) johtojen värit rikkinäisen lamdan pistokkeen pinnipaikkoihin ja vaihda muovinen pistokerunko korvaavaan lamdaan.