Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lambda-anturien arvot
ViestiLähetetty: 02.05.2013 19:37 

Viestit: 40
xsara 2.0 16v vm.2002 Epäilen että toinen lambda-antureista olisi rikki......vikakoodinluku laitteeni (MaxiDiang Elite) kertoo sensor 1 output 0.095-0.800 V. eli arvo heittelehtii koko ajan. Sensor 2 output n.0.750 V. Onkohan sensori 1 se etummainen.....?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lambda-anturien arvot
ViestiLähetetty: 02.05.2013 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Ehjässä lambdassa se arvo heittelee koko ajan.
Rikkinäisessä ei niinkään.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lambda-anturien arvot
ViestiLähetetty: 02.05.2013 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Sen ykkös lambdan jännite tulee seilata kokoajan, ja 2. lambdan ei, eli arvot kuulostaa ihan oikeille :) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lambda-anturien arvot
ViestiLähetetty: 02.05.2013 21:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Taas tuli opittua lisää.

Taidan ostaa Taunuksen tai Sierran ja ajaa sellaisella läpi lopun elämän. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lambda-anturien arvot
ViestiLähetetty: 02.05.2013 23:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Epäselvennetään lisää, onko 2002 Xsarassa lambada myös katin jälkeen?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lambda-anturien arvot
ViestiLähetetty: 03.05.2013 07:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
On. Obd autoissa jälkeen vm. 2000 on lambda katin jälkeen tarkkailemassa sen toimintaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lambda-anturien arvot
ViestiLähetetty: 05.05.2013 11:33 

Viestit: 1242
Vikakoodin lukija yleensä kertoo jos happianturi (Lamda) antaa väärää arvoa. Samoin, se kertoo kumpi niistä, ennen vai katalysaattorin jälkeen. Lamdan runkoon on merkitty sen valmistaja ja tyyppi. Tyypin viimeiset merkit ovat liittimen tyyppi.

Seuraavaksi tarinaa niille, jotka käyttävät kierrätysosia;

Tässä on happiantureista tietoa, pistän linkin johtojen värejä ja samalla anturin perustyypin paljastavaan sivuun;

http://ngkntk.co.uk/index.php/technical ... g-colours/

Laitoin Saxon anturin Hyundaihin, hyvin pelasi, kun anturi oli "Bosch-tyyppiä", nelijohtoinen, 2xvalkoinen ja musta + harmaa. Kun googlaa "Oxygen sensor cross-reference chart", löytää vastavat muiden valmistajien anturit, eli ihan kuin sytytystulppataulukot, löydät myöskin muut autot, jossa on sama anturi.

Jos anturin perustyyppi (=johdotus, johtojen värit jä lukumäärä) on sama kuin sinun anturissasi, riittää, että kierre on sama. Taulukoissa on johtopistokkeen tyyppi; ne on usein automerkeittäin ja malleittain erilaisia.

Jos korvaavassa anturissa on vääränlainen pistoke, ei hätää! Yksi anturin johdoista on jotain rosteria tai konstantaania, muutenkin piuhat taitaa olla fosforipronssia tms., niitä on paha juottaa. Sen takia puran auki vanhan lamdan liittimen, juotan kuparipinneihin välijohdot ja ne välijohdot juotan korvaavan lamdan liittimen pinneihin. Toinen tapa, jos itse liitinpinnit ovat samanlaiset, mutta pistokkeen muoviosa erilainen, merkkaa (todella huolellisesti!) johtojen värit rikkinäisen lamdan pistokkeen pinnipaikkoihin ja vaihda muovinen pistokerunko korvaavaan lamdaan.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lambda-anturien arvot
ViestiLähetetty: 05.05.2013 11:48 

Viestit: 5124
Ja muistutus siitä että Bosch kieltää johtojen juottamisen tai kontaktiöljyjen kanssa lotraamisen (kuparisäikeiden kautta kulkeutuu vertailuhappi elementille) - tarvikeantureissa voi olla toisin. (mutta ^noin pinnejä juottamalla hartsia tai lämpöä ei ehkä samalla tavalla johdu säikeisiin)

Myös osa (alfa ainakin) autoista antaa vikakoodeja, jos lämmitysvastus ei ole oikealla ohmimäärällä - silloin ei kaikki tarvikkeet käy.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: