|
Kirjoittaja |
Viesti |
suwitcx2
|
Viestin otsikko: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 09.02.2014 10:32 |
Viestit: 223 Paikkakunta: Janakkala
|
Onnistuuko Kiinan-Lexialla? Onko tietoa toimivatko nuo ebaysta tilatut lukottomat ecut? Nykyinen ohjaus ei nosta ruiskutuspainetta tarvittavaan 120 bariin ja moottori ei käynnisty.
Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 09.02.2014 11:51 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
suwitcx2 kirjoitti: Onnistuuko Kiinan-Lexialla? Onko tietoa toimivatko nuo ebaysta tilatut lukottomat ecut? Nykyinen ohjaus ei nosta ruiskutuspainetta tarvittavaan 120 bariin ja moottori ei käynnisty. Minkänäköinen tuo boxi on?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
suwitcx2
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 09.02.2014 13:14 |
Viestit: 223 Paikkakunta: Janakkala
|
Bosch EDC15C2
Liitteet: |

Ecu1.jpg [ 26.09 KiB | Katsottu 6653 kertaa ]
|
Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 09.02.2014 14:18 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Käytettyä ecua ei voi siirtää virallisesti ajoneuvosta toiseen (kerran paritettua ecua ei voi parittaa uusiksi), allekirjoittanut sen voi kuitenkin siirtää sopivaa korvausta vastaan. Vaatii säätöä muunmuassa ajoneston kanssa.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 09.02.2014 15:52 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Samantapainen löytyy 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 09.02.2014 19:45 |
|
suwitcx2 kirjoitti: Onnistuuko Kiinan-Lexialla? Onko tietoa toimivatko nuo ebaysta tilatut lukottomat ecut? Nykyinen ohjaus ei nosta ruiskutuspainetta tarvittavaan 120 bariin ja moottori ei käynnisty. Rohkenen vahvasti epäillä, että paineongelma ei johdu ECUsta. Voihan osia tietenkin vaihtaa huntturissa niin paljon, kuin lompakko kestää ja viedä sen jälkeen auto oikeaan korjaamoon.
|
|
|
|
 |
suwitcx2
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 09.02.2014 20:50 |
Viestit: 223 Paikkakunta: Janakkala
|
Tämä on harrasteauto, ei sitä korjaamolle viedä, korjataan ja ajetaan.
Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 09.02.2014 21:05 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Natero kirjoitti: suwitcx2 kirjoitti: Onnistuuko Kiinan-Lexialla? Onko tietoa toimivatko nuo ebaysta tilatut lukottomat ecut? Nykyinen ohjaus ei nosta ruiskutuspainetta tarvittavaan 120 bariin ja moottori ei käynnisty. Rohkenen vahvasti epäillä, että paineongelma ei johdu ECUsta. Voihan osia tietenkin vaihtaa huntturissa niin paljon, kuin lompakko kestää ja viedä sen jälkeen auto oikeaan korjaamoon. Tuskin tosiaan ecusta johtuu, itse veikkaisin kp-pumpun vikaa.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 09.02.2014 21:31 |
|
suwitcx2 kirjoitti: Tämä on harrasteauto, ei sitä korjaamolle viedä, korjataan ja ajetaan. Vaihdetaan osia ja kokeillaan. Valitettavan yleinen metodi myös merkkiliikkeissä.
|
|
|
|
 |
deesu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 11.05.2014 21:14 |
Viestit: 116
|
Minkälaisen vian kanssa olet paininut. Eikö nosta paineita kp-pumppu vai? Itse painiskelin tuossa joku viikko sitten kun auto hdi 2.0 xantia ei lähtenyt käyntiin korjautin suuttimia jotkin aiheellisia sitten meinasin irroittaa kp-pumpun mutta onneksi tarkastettiin ensiksi eculle tuleva jännite. Vika löytyi ecun viereisestä kaksoisreleestä koskettimen nastassa oli kylmäjuotos rele vaihtoon ja auto toiminut moitteetta makso 48Euroa motonetissa 35Euroa
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 11.05.2014 22:34 |
Viestit: 1330 Paikkakunta: Järvenpää
|
Onko siirtopumpullinen malli? Meillä teki Picassossa juuri tuota että paine ei startatessa noussut tarpeeksi kun pumppu sökö. Pumppu kävi kyllä mutta ääni tankissa rohiseva. Uudella pumpulla starttipaineet nousi heti ja käynnistyi.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
suwitcx2
|
Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto Lähetetty: 13.05.2014 17:40 |
Viestit: 223 Paikkakunta: Janakkala
|
Vuotavat suuttimet olivat ongelma. Uusilla käytetyillä suuttimilla olen ajanut nyt 5000 km.
Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
|
|
|
|
 |
|
|