Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 09.02.2014 10:32 

Viestit: 223
Paikkakunta: Janakkala
Onnistuuko Kiinan-Lexialla? Onko tietoa toimivatko nuo ebaysta tilatut lukottomat ecut? Nykyinen ohjaus ei nosta ruiskutuspainetta tarvittavaan 120 bariin ja moottori ei käynnisty.



Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 09.02.2014 11:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
suwitcx2 kirjoitti:
Onnistuuko Kiinan-Lexialla? Onko tietoa toimivatko nuo ebaysta tilatut lukottomat ecut? Nykyinen ohjaus ei nosta ruiskutuspainetta tarvittavaan 120 bariin ja moottori ei käynnisty.


Minkänäköinen tuo boxi on?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 09.02.2014 13:14 

Viestit: 223
Paikkakunta: Janakkala
Bosch EDC15C2


Liitteet:
Ecu1.jpg
Ecu1.jpg [ 26.09 KiB | Katsottu 6659 kertaa ]

Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 09.02.2014 14:18 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Käytettyä ecua ei voi siirtää virallisesti ajoneuvosta toiseen (kerran paritettua ecua ei voi parittaa uusiksi), allekirjoittanut sen voi kuitenkin siirtää sopivaa korvausta vastaan. Vaatii säätöä muunmuassa ajoneston kanssa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 09.02.2014 15:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Samantapainen löytyy

Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 09.02.2014 19:45 
suwitcx2 kirjoitti:
Onnistuuko Kiinan-Lexialla? Onko tietoa toimivatko nuo ebaysta tilatut lukottomat ecut? Nykyinen ohjaus ei nosta ruiskutuspainetta tarvittavaan 120 bariin ja moottori ei käynnisty.

Rohkenen vahvasti epäillä, että paineongelma ei johdu ECUsta. Voihan osia tietenkin vaihtaa huntturissa niin paljon, kuin lompakko kestää ja viedä sen jälkeen auto oikeaan korjaamoon.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 09.02.2014 20:50 

Viestit: 223
Paikkakunta: Janakkala
Tämä on harrasteauto, ei sitä korjaamolle viedä, korjataan ja ajetaan.



Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 09.02.2014 21:05 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Natero kirjoitti:
suwitcx2 kirjoitti:
Onnistuuko Kiinan-Lexialla? Onko tietoa toimivatko nuo ebaysta tilatut lukottomat ecut? Nykyinen ohjaus ei nosta ruiskutuspainetta tarvittavaan 120 bariin ja moottori ei käynnisty.

Rohkenen vahvasti epäillä, että paineongelma ei johdu ECUsta. Voihan osia tietenkin vaihtaa huntturissa niin paljon, kuin lompakko kestää ja viedä sen jälkeen auto oikeaan korjaamoon.


Tuskin tosiaan ecusta johtuu, itse veikkaisin kp-pumpun vikaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 09.02.2014 21:31 
suwitcx2 kirjoitti:
Tämä on harrasteauto, ei sitä korjaamolle viedä, korjataan ja ajetaan.

Vaihdetaan osia ja kokeillaan. Valitettavan yleinen metodi myös merkkiliikkeissä.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 11.05.2014 21:14 

Viestit: 116
Minkälaisen vian kanssa olet paininut. Eikö nosta paineita kp-pumppu vai? Itse painiskelin tuossa joku viikko sitten kun auto hdi 2.0 xantia ei lähtenyt käyntiin korjautin suuttimia jotkin aiheellisia sitten meinasin irroittaa kp-pumpun mutta onneksi tarkastettiin ensiksi eculle tuleva jännite. Vika löytyi ecun viereisestä kaksoisreleestä koskettimen nastassa oli kylmäjuotos rele vaihtoon ja auto toiminut moitteetta makso 48Euroa motonetissa 35Euroa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 11.05.2014 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1330
Paikkakunta: Järvenpää
Onko siirtopumpullinen malli? Meillä teki Picassossa juuri tuota että paine ei startatessa noussut tarpeeksi kun pumppu sökö. Pumppu kävi kyllä mutta ääni tankissa rohiseva. Uudella pumpulla starttipaineet nousi heti ja käynnistyi.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia HDI RHZ ecun vaihto
ViestiLähetetty: 13.05.2014 17:40 

Viestit: 223
Paikkakunta: Janakkala
Vuotavat suuttimet olivat ongelma. Uusilla käytetyillä suuttimilla olen ajanut nyt 5000 km.



Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: