no minäpä en ookkaan mikään " sähköalan ammattilainen " enkä edes insinööiri eikä oo diplomiakaan. sen sijaan oon ollu pelle peloton jo kymmeniä vuosia ja todennut eräät asiat toimiviksi kunhan niistä huolehditaan eikä ylikuormiteta. herrat itse ostelee ihan mitä haluavat ja siihen hintaan kun joku suostuu myymään. katsotaampa eräitä Calixin ja Defan tuotteitten hintoja. suurin tekijä tuon hinnan muodostamisessa on enemmän tyyli : maksa jos haluat mukavuutta tai palele just niin paljon kun haluat.
minä käytän sitä tietoo/kokemusta mikä on tullu kymmenien vuosien aikana enkä tuijota aina joka helv. pykälänikkarin päätöksiin. silti TUKES voi koska tahansa tulla tutkimaan rakennelmat mitä oon tehny.
on olemassa eräitä perustavanlaatuisia asioita jotka on täytyttävä ,että vermeitten käyttö on itselle ja muille turvallista ja noissa asioissa käytetään juuri niitä komponentteja jotka ovat hyväksytty yleiseen käyttöön ( mutta EI AUTOKÄYTTÖÖN ).
AUTO on jotenkin spesiaali ympäristö jossa ei hyväksytä mitään mikä hyväksytään taas missä tahansa muualla.
en edes aikoinaan nähnyt sähkössä mitään eroa , otinko sen suojamaadoitetusta/ulkonaolevasta kosteus suojatusta pistorasiasta
tai sisällä olevasta suojamaadoitetusta vastaavasta. ihan hyvin toimi molemmat. byrokraatti on vain keksinyt ,että sisältä tuodussa sähkössa on jotain vaarallisempaa ,kuin siinä mikä imuroidaan ulkona olevasta vastaavasta rasiasta.
sama koskee noita autovirityksiä . just sen verran tiedän sähköstä ,että kun se pääsee karkuun niin se on selvästi savua.
ite käytän mielelläni myös sisällä ja ulkona YDINVOIMALLA keitetyllä höyryllä tahkottua sähköö , vaikka siinäkään en oo huomannu eroo Imatran kosken sähköön.
sen verran oon just selvillä siitä tuotteesta ja kuluttajien vaatimasta tehosta sekä johtimien pinta-alasta ,etten lämmitä piuhoja kun sen kuluttajan tarvii mieluummin saada kaikki lois-ilmiöineen sun muineen. insinöörit ( diplomilla tai ilman ) voivat vetäistä kaavat näkyville , niin nekin jotka kyselevät jatkossa tehontarpeita ja häviöitä voivat hyödyntää niitä kaavoja.