|
Kirjoittaja |
Viesti |
spicam
|
Viestin otsikko: Ealab! Lähetetty: 18.11.2011 13:54 |
Viestit: 27
|
Löytyykö tekemäsi erinomainen akkukenkien kunnostusohje,juottamis ohjeineen ja kuvineen joltain forumilta ja mahdollisesti millä hakusanalla.Pitäisi kunnostaa akkukengät.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ealab! Lähetetty: 18.11.2011 19:17 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Aloitapa haku sanalla "napakengät". Sieltä löytyy vähän juttua kuvineen. Katsoin juuri. Olen kahteen Xantiaan uusinut. Vanhat lyijykengät kuoritaan johtojen päältä, siksi, että pituus riittäisi. Ja kun ovat siistejä liitoksen sisällä! Toosasta kaavitaan kenkien liitoskohdat ja kengät puhtaiksi, kierteetkin mieluusti, ja puhallettava tyhjiksi, uudet pultitkin voisi olla hyvä. Jotain suoja-ainetta, tervaa, alu-tahnan ja potkurivaseliinin sekoitusta. Akun napoihin ja kenkiin naparasvaa, miks´ei tuota mainittuakin, kontaktipintoihin, pultin kierteisiin. Putsaa myös jakajakannen konkan kiinnityskohta. Näin tein itsellekin.
|
|
|
|
 |
spicam
|
Viestin otsikko: Re: Ealab! Lähetetty: 20.11.2011 12:15 |
Viestit: 27
|
Taitaa Paimiosta olla suoremmat piuhat serverille kun täältä Espoosta,kun ei aukea antamallasi hakusanalla,mutta toistamasi ohjeet kyllä selvittivät mitä tulee tehdä.Kiitti ohjeista!
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ealab! Lähetetty: 20.11.2011 13:42 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
spicam kirjoitti: Taitaa Paimiosta olla suoremmat piuhat serverille kun täältä Espoosta,kun ei aukea antamallasi hakusanalla,mutta toistamasi ohjeet kyllä selvittivät mitä tulee tehdä.Kiitti ohjeista! Taitaa täältä Lappeenrannastakin sitten tulla melko suorat, kun hyvin löytyi juurikin tuolla hakusanalla. Ihan kuvien kera jopa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ealab! Lähetetty: 20.11.2011 17:04 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Niin, kun aukeaa koko neljän otsakkeen sivu, siinä onkin sitten se kolmas? viesti, jossa vallan eri otsikko...siitä...Vastaavat jutut ja tekniset ohjeet pitäisi oikeastaan laittaa oman otsakkeen alle, eikä vain vastauksena johonkin, sinne hukkuu. Olisi sitten eräänlainen konstikirjasto.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ealab! Lähetetty: 20.11.2011 20:52 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ealab kirjoitti: Vastaavat jutut ja tekniset ohjeet pitäisi oikeastaan laittaa oman otsakkeen alle, eikä vain vastauksena johonkin, sinne hukkuu. Olisi sitten eräänlainen konstikirjasto. Olen joskus useampaankin otteeseen ehdotellut FAQ:in väsäämistä, vaan eipä näytä ketään kiinnostavan. Kivempi kai kysellä samoja asioita jatkuvasti.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Ealab! Lähetetty: 20.11.2011 21:01 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
laakeri kirjoitti: ealab kirjoitti: Vastaavat jutut ja tekniset ohjeet pitäisi oikeastaan laittaa oman otsakkeen alle, eikä vain vastauksena johonkin, sinne hukkuu. Olisi sitten eräänlainen konstikirjasto. Olen joskus useampaankin otteeseen ehdotellut FAQ:in väsäämistä, vaan eipä näytä ketään kiinnostavan. Kivempi kai kysellä samoja asioita jatkuvasti. Olisi hyvä idea tuo FAQ,taitaa vaan olla lähinnä kyse siitä että kuka väsää sellaisen ja ylläpitää?
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
spicam
|
Viestin otsikko: Re: Ealab! Lähetetty: 21.11.2011 18:29 |
Viestit: 27
|
Ei ymmärrä,ei löydy vieläkään hakusanalla"napakengät",mutta Laakerin linkistä löytyi.Taitaa olla taitolaji tämä tietokoneen käyttö.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ealab! Lähetetty: 05.02.2012 20:40 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
black_van kirjoitti: laakeri kirjoitti: ealab kirjoitti: Vastaavat jutut ja tekniset ohjeet pitäisi oikeastaan laittaa oman otsakkeen alle, eikä vain vastauksena johonkin, sinne hukkuu. Olisi sitten eräänlainen konstikirjasto. Olen joskus useampaankin otteeseen ehdotellut FAQ:in väsäämistä, vaan eipä näytä ketään kiinnostavan. Kivempi kai kysellä samoja asioita jatkuvasti. Olisi hyvä idea tuo FAQ,taitaa vaan olla lähinnä kyse siitä että kuka väsää sellaisen ja ylläpitää? Kun unkki on taas pystyssä, niin tulikin tässä mieleen, että saataisiinko sinne tungettua ihan HTML-pohjaisena FAQ? Miehän joskus kauan sitten vähän aloittelin silloiseen unkkiin tuohon liittyvää ohjeiden keräilyä sen nickivertailulistan lisäksi, mutta homma sitten kuihtui kasaan kun unkki meni sen kerran nurin. Voisin siis olla taas vapaaehtoinen ohjeiden yhteenniputtelija ja HTML:ksi vääntäjä. Mitäs mieltä unkin ylläpito on?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ealab! Lähetetty: 05.02.2012 21:12 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Löysin sen taas, "napakenkä"-haulla löytyneen otsakkeen: xantian vaihteista osa "katosi", alta, kuvineen. Pahimmat kohdat olleet pluskengän puristusliitoksessa ja miinuksessa toosan ja kaapelikengän välisessä kontaktissa, liitoksessa. Nämä alapään kengät taitaa olla jo alunperin juotettu kaapeliin, niissä en ole mittaillut häviöitä. Jos miinuksen alapäähän, maadoitukseen vaihtaa kaapelikengät, niin kuparia niiden ei sopisi olla. Siihen on sama syy, kuin sähkötekniikassa, kuparia ja alumiinia ei saa liittää keskenään yhteen.
|
|
|
|
 |
|
|