|
Kirjoittaja |
Viesti |
setikka
|
Viestin otsikko: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 25.02.2012 12:45 |
Viestit: 12 Paikkakunta: Oulu
|
Ensinnäkin, eilen maamme CX-kanta lisääntyi yhdellä länsi-naapurista tuodulla yksilöllä, kun hänet rekisteröitiin ... Mutta, ohjaustehostus katoaa. jumittaa. LHM:n vaihdettu, suodattimet puhdistettu. Pelaa lämpimästä tallista otettuna mutta pakkasessa jonkin ajan kuluttua ohjaus ei käänny kun n.20 astetta suuntaansa, palauttaa kyllä normaalisti. Aikansa kun väkisin vääntelee liikematka hiukan kasvaa, vartin kääntelyn päästä alkaa napsahtaen toimiin normaalisti. Voiko ohjauslaitteeseen jäädä johonkin vanhaa ( vetistä) LHM.ää? Vettä jossain? Muita mahdollisia syitä? T:Setti PS. oli jännä tilanne kun kesken 90 käännöksen CX päätti olla kääntymättä enempää...
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 25.02.2012 23:01 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
vesi-ongelmalta yhtäkkiä kuulostasi.. siellä on muuten oma ilmaus-ruuvi ohjauksen venttiiliyksikössä, niitten putkien seassa, jotka menee tuliseinään rattiakselin kohdilta..
toinen paikka, joka saattaisi jumitella on se ristinivel ratti-akselin ja diravin/ohjaussylinterin välissä.
ja sitten kurkkaisin vielä raidetangonpään/ohjaussylinterin päissä olevien haitarikumien sisään, olsiko siellä vettä tai ruostetta / möhnää.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 25.02.2012 23:46 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
nyt mennään alueelle josta väitän jotakin tietäväni . valmistaja /maahantuoja väittää huolto-ohjeessaan vuodelta 1986 kuitenkin ,ettei kyseisiin komponentteihin saa koskea. no uteliaisuus tietenkin veti voton ja onnistuin purkamaan kontrolliyksikön ( ohj.aks jatko ratin alla ) , mutta en saanut sitä kasaan ......aika ja mielenkiinto loppui kesken. . CX:n ohjaus on loistava kunhan perus-asiat ovat kohdallaan . =oikea korkeus + auraus 2-4mm ( etupäässä . takapään korkeus vaikuttaa myös etupään Casteriin . joten kulkimen korkeus on oltava oikea ennen säätöjä. )
ongelma tuossa ohjauksen toimimattomuudessa on yksinkertaisesti paineen tuotto /kontrollointi tehostimelle. on liian monimutkaista selvittää yksinkertaisesti CX:n tehostinta . joten suosittelen turvautumista netin tarjoamiin ehdotuksiin.
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 27.02.2012 21:04 |
Viestit: 352
|
Kannattaa olla varovainen, jos järjestelmässä on vettä . Olen onnistunut rikkomaan yhden diravin pakkasessa. Systeemissä oli vettä, enkä sitä tiennyt. Aloin kääntelemään väkisin, kunnes yhden napsahduksen jälkeen alkoi kintuille valumaan vihreää nestettä. Tämä tapahtui yhdelle "kootut teokset" Turbokakkoselle, joka sittemin paloi. Tuommoinen ohjauksen takkuilu oli itseasiassa myös Ranskasta hakemassani ambulanssissa. Syynä oli huonotuottoinen paljon kokenut hydepumppu.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 27.02.2012 21:17 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Jep vettä systeemissä vialle äkkiseltään kuulostaisi? CX:n diravilla on tosiaan se ilmausruuvi, jota ei normaalissa nesteen vaihdossa tarvi aukoa, mutta tälläisessä tapauksessa olisi kyllä hyvä laskea sieltäkin nestettä läpi. Voi toki olla se itse "kontrolliyksikkökin" rikki kun on noin dramaattiset oireet  . mekaanista vikaahan tuossa ei voine olla, sillä ohjaus on täysin hydraulinen, jossa on vain hirveällä klapilla oleva mekaaninen (todella raskas) varmennus olemassa.
Viimeksi muokannut Croisette päivämäärä 27.02.2012 21:20, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 27.02.2012 21:20 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
konehuoneen puolella putkihässäkän keskeltä löytyy .....sanotaan nyt vaikka eräänlainen ilmausruuvi jota kannattaa hyödyntää. sitten jos haluaa vielä päästää keskittäjästäkin rikseen ,niin sitten vaan kuvernöörin kimppuun. cx:n tehostinsyl. on persoonallinen ,kun sen toisessa kammiossa on sama vakiopaine kuin muussakin hydrauliikassa , mutta toisen tuolen painetta säädellään ratin kääntämisellä. ongelma on juuri tuo vakiopaine ja neste joka ei vaihdu muuten kuin ohivuodon vaikutuksesta. vaihtelevan paineen puolelle voidaan noilla metkuilla vaikuttaa. parhaiten saa ( ja hankalasti ) vakiopainepuolen nestemäärän minimoitua kun ottaa putken ( 12mm juntturi ) siitä tehostimen rungosta irti ja kääntää rattia .
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 27.02.2012 21:21 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
haa .croisette ehtikin just sopivasti
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 27.02.2012 21:24 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
siinä kontrollin jatkeena on semmonen vähän samalainen häslinki kuin on tuo jarrupoljin venttiili ja se hoitelee sen tehostisylinterin toisen kammion painetta ratin käännön mukaan.
|
|
|
|
 |
Hydro-actiivi
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 28.02.2012 09:25 |
Viestit: 65
|
Tervehdys: No siellä tulee nyt 3 eri vika/ominaisuus mahdollisuutta mieleen,,,, ensimmäinen on ohjaus/jarru varaaja pallo vajaa paineinen,,,ilmenee lähinnä siten että mitä nopeammin yrität rattia kääntää sitä enemmän se pistää hanttiin ja sen jalassa oleva paine taka isku ventiili voi myös olla jumissa joten järjestelmän paineettomaksi tekeminen ei onnistu ,,kun kierrät palloa/putki junttureita auki "neula suihku" yllättää sinut varmasti,,, (neulasuihkussa on se huono puoli että ihmisen iholle osuessaan se tunkeutuu kudoksiin syvälle ) ja sitten on olemassa vielä sielä rintapellissä kiinni 8mm pultilla jakoputki yhde jossa on messinkikuula suodatin joka voi olla jo tukkeutunut/jäätynyt jos sinulla siellä motonet LHM vielä on joka on markkinoilta poistettu jäätymis ongelman vuoksi,,, käytä Total/penttosin/ yacco/Shell LHM nesteitä ne ainankin toimivat ja järjestelmän huuhtelu nestettäkin on olemassa .. 
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 28.02.2012 21:38 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Hydro-actiivi kirjoitti: jos sinulla siellä motonet LHM vielä on joka on markkinoilta poistettu jäätymis ongelman vuoksi,,, käytä Total/penttosin/ yacco/Shell LHM nesteitä ne ainankin toimivat ja järjestelmän huuhtelu nestettäkin on olemassa ..  Viittaako tuo markkinoilta poistettu motonet LHM ko. liikkeen Motox -merkkiseen LHM:ään. Ei tuo Motox ainakaan markkinoilta ole poistunut enkä kylläkään ole huomannut, että tuo Motox olisi pahemmin meidän talouden sitikoissa ongelmia aiheuttanut.
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
setikka
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 28.02.2012 22:18 |
Viestit: 12 Paikkakunta: Oulu
|
Vika löyty, kävi kuten samoin kun Sitikan vangille, uutta ohjausventtiiliä oottelen...
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma... Lähetetty: 28.02.2012 22:39 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
aaltopelti_fun kirjoitti: Hydro-actiivi kirjoitti: jos sinulla siellä motonet LHM vielä on joka on markkinoilta poistettu jäätymis ongelman vuoksi,,, käytä Total/penttosin/ yacco/Shell LHM nesteitä ne ainankin toimivat ja järjestelmän huuhtelu nestettäkin on olemassa ..  Viittaako tuo markkinoilta poistettu motonet LHM ko. liikkeen Motox -merkkiseen LHM:ään. Ei tuo Motox ainakaan markkinoilta ole poistunut enkä kylläkään ole huomannut, että tuo Motox olisi pahemmin meidän talouden sitikoissa ongelmia aiheuttanut. Tuo viitannee hetken ajan myynissä olleeseen virheelliseen Valeon nesteeseen se oli vain pieni erä ja virhe huomattiin melko pian. Eli ei liene enään syytä huoleen Vai oliko motoxin nesteessä sama vika?
|
|
|
|
 |
|
|