Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 25.02.2012 12:45 

Viestit: 12
Paikkakunta: Oulu
Ensinnäkin, eilen maamme CX-kanta lisääntyi yhdellä länsi-naapurista tuodulla yksilöllä, kun hänet rekisteröitiin ...
Mutta, ohjaustehostus katoaa. jumittaa. LHM:n vaihdettu, suodattimet puhdistettu. Pelaa lämpimästä tallista otettuna mutta pakkasessa jonkin ajan kuluttua ohjaus ei käänny kun n.20 astetta suuntaansa, palauttaa kyllä normaalisti. Aikansa kun väkisin vääntelee liikematka hiukan kasvaa, vartin kääntelyn päästä alkaa napsahtaen toimiin normaalisti. Voiko ohjauslaitteeseen jäädä johonkin vanhaa ( vetistä) LHM.ää? Vettä jossain?
Muita mahdollisia syitä? T:Setti PS. oli jännä tilanne kun kesken 90 käännöksen CX päätti olla kääntymättä enempää...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 25.02.2012 23:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
vesi-ongelmalta yhtäkkiä kuulostasi.. siellä on muuten oma ilmaus-ruuvi ohjauksen venttiiliyksikössä, niitten putkien seassa, jotka menee tuliseinään rattiakselin kohdilta..

toinen paikka, joka saattaisi jumitella on se ristinivel ratti-akselin ja diravin/ohjaussylinterin välissä.

ja sitten kurkkaisin vielä raidetangonpään/ohjaussylinterin päissä olevien haitarikumien sisään, olsiko siellä vettä tai ruostetta / möhnää.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 25.02.2012 23:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
nyt mennään alueelle josta väitän jotakin tietäväni . valmistaja /maahantuoja väittää huolto-ohjeessaan vuodelta 1986 kuitenkin ,ettei kyseisiin komponentteihin saa koskea. no uteliaisuus tietenkin veti voton ja onnistuin purkamaan kontrolliyksikön ( ohj.aks jatko ratin alla ) , mutta en saanut sitä kasaan ......aika ja mielenkiinto loppui kesken. .
CX:n ohjaus on loistava kunhan perus-asiat ovat kohdallaan . =oikea korkeus + auraus 2-4mm ( etupäässä . takapään korkeus vaikuttaa myös etupään Casteriin . joten kulkimen korkeus on oltava oikea ennen säätöjä. )

ongelma tuossa ohjauksen toimimattomuudessa on yksinkertaisesti paineen tuotto /kontrollointi tehostimelle.
on liian monimutkaista selvittää yksinkertaisesti CX:n tehostinta . joten suosittelen turvautumista netin tarjoamiin ehdotuksiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 27.02.2012 21:04 

Viestit: 352
Kannattaa olla varovainen, jos järjestelmässä on vettä . Olen onnistunut rikkomaan yhden diravin pakkasessa. Systeemissä oli vettä, enkä sitä tiennyt. Aloin kääntelemään väkisin, kunnes yhden napsahduksen jälkeen alkoi kintuille valumaan vihreää nestettä. Tämä tapahtui yhdelle "kootut teokset" Turbokakkoselle, joka sittemin paloi.
Tuommoinen ohjauksen takkuilu oli itseasiassa myös Ranskasta hakemassani ambulanssissa. Syynä oli huonotuottoinen paljon kokenut hydepumppu.



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 27.02.2012 21:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Jep vettä systeemissä vialle äkkiseltään kuulostaisi? CX:n diravilla on tosiaan se ilmausruuvi, jota ei normaalissa nesteen vaihdossa tarvi aukoa, mutta tälläisessä tapauksessa olisi kyllä hyvä laskea sieltäkin nestettä läpi.

Voi toki olla se itse "kontrolliyksikkökin" rikki kun on noin dramaattiset oireet :o .

mekaanista vikaahan tuossa ei voine olla, sillä ohjaus on täysin hydraulinen, jossa on vain hirveällä klapilla oleva mekaaninen (todella raskas) varmennus olemassa.


Viimeksi muokannut Croisette päivämäärä 27.02.2012 21:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 27.02.2012 21:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
konehuoneen puolella putkihässäkän keskeltä löytyy .....sanotaan nyt vaikka eräänlainen ilmausruuvi jota kannattaa hyödyntää.
sitten jos haluaa vielä päästää keskittäjästäkin rikseen ,niin sitten vaan kuvernöörin kimppuun.
cx:n tehostinsyl. on persoonallinen ,kun sen toisessa kammiossa on sama vakiopaine kuin muussakin hydrauliikassa , mutta toisen tuolen painetta säädellään ratin kääntämisellä.
ongelma on juuri tuo vakiopaine ja neste joka ei vaihdu muuten kuin ohivuodon vaikutuksesta. vaihtelevan paineen puolelle voidaan noilla metkuilla vaikuttaa. parhaiten saa ( ja hankalasti ) vakiopainepuolen nestemäärän minimoitua kun ottaa putken ( 12mm juntturi ) siitä tehostimen rungosta irti ja kääntää rattia .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 27.02.2012 21:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
haa .croisette ehtikin just sopivasti


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 27.02.2012 21:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
siinä kontrollin jatkeena on semmonen vähän samalainen häslinki kuin on tuo jarrupoljin venttiili ja se hoitelee sen tehostisylinterin toisen kammion painetta ratin käännön mukaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 28.02.2012 09:25 

Viestit: 65
Tervehdys: No siellä tulee nyt 3 eri vika/ominaisuus mahdollisuutta mieleen,,,, ensimmäinen on ohjaus/jarru varaaja pallo vajaa paineinen,,,ilmenee lähinnä siten että mitä nopeammin yrität rattia kääntää sitä enemmän se pistää hanttiin ja sen jalassa oleva paine taka isku ventiili voi myös olla jumissa joten järjestelmän paineettomaksi tekeminen ei onnistu ,,kun kierrät palloa/putki junttureita auki "neula suihku" yllättää sinut varmasti,,, (neulasuihkussa on se huono puoli että ihmisen iholle osuessaan se tunkeutuu kudoksiin syvälle ) ja sitten on olemassa vielä sielä rintapellissä kiinni 8mm pultilla jakoputki yhde jossa on messinkikuula suodatin joka voi olla jo tukkeutunut/jäätynyt jos sinulla siellä motonet LHM vielä on joka on markkinoilta poistettu jäätymis ongelman vuoksi,,, käytä Total/penttosin/ yacco/Shell LHM nesteitä ne ainankin toimivat ja järjestelmän huuhtelu nestettäkin on olemassa .. :geek:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 28.02.2012 21:38 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Hydro-actiivi kirjoitti:
jos sinulla siellä motonet LHM vielä on joka on markkinoilta poistettu jäätymis ongelman vuoksi,,, käytä Total/penttosin/ yacco/Shell LHM nesteitä ne ainankin toimivat ja järjestelmän huuhtelu nestettäkin on olemassa .. :geek:


Viittaako tuo markkinoilta poistettu motonet LHM ko. liikkeen Motox -merkkiseen LHM:ään. Ei tuo Motox ainakaan markkinoilta ole poistunut enkä kylläkään ole huomannut, että tuo Motox olisi pahemmin meidän talouden sitikoissa ongelmia aiheuttanut.



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 28.02.2012 22:18 

Viestit: 12
Paikkakunta: Oulu
Vika löyty, kävi kuten samoin kun Sitikan vangille, uutta ohjausventtiiliä oottelen...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:n ohjaus ongelma...
ViestiLähetetty: 28.02.2012 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
aaltopelti_fun kirjoitti:
Hydro-actiivi kirjoitti:
jos sinulla siellä motonet LHM vielä on joka on markkinoilta poistettu jäätymis ongelman vuoksi,,, käytä Total/penttosin/ yacco/Shell LHM nesteitä ne ainankin toimivat ja järjestelmän huuhtelu nestettäkin on olemassa .. :geek:


Viittaako tuo markkinoilta poistettu motonet LHM ko. liikkeen Motox -merkkiseen LHM:ään. Ei tuo Motox ainakaan markkinoilta ole poistunut enkä kylläkään ole huomannut, että tuo Motox olisi pahemmin meidän talouden sitikoissa ongelmia aiheuttanut.


Tuo viitannee hetken ajan myynissä olleeseen virheelliseen Valeon nesteeseen se oli vain pieni erä ja virhe huomattiin melko pian. Eli ei liene enään syytä huoleen Vai oliko motoxin nesteessä sama vika?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: