Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 04.05.2009 17:22 

Viestit: 2002
Paikkakunta: JKL
Muotiahan tuo on, downsizing, ainakin moottoreissa. Alle 1,5 litran koneista otetaan puolitoistasataa heppaa heittämällä. Mutta asiaan. Tuossa alemman keskiluokan nelkussa on ne 205/55*16 kumit vakiona. Miksi? Kai se muoti on mikä ohjaa :o Loppukesästä pitää vaihtaa uutta kesäkumia alle. Entä jos ottaisikin 195-leveänä? Mahtaisiko ohjaustuntuma muuttua? Vähenisikö vetely urissa? Onko kukaan kokeillut?
Rengasvaihtoehtona on tällä hetkellä Vredestein ja Michelin. Tuon V:n saisi halvemmalla. Onko se siis huono?



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 04.05.2009 17:59 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
Ainakin Vredestein Hi-Trac on hyvä rengas. Siinä on parempi ajotuntuma kuin Michelin Energy:ssä, mutta Vredestein kyllä kuluu nopeammin.

Tämä kokemus rengaskoosta 175/70-14.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 04.05.2009 18:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
Ei ole kokemuksia. Vielä. Keskiviikkona meinasin mennä Haaparantaan katselemaan olisiko 195 -65-15 91T siellä kovinkin edukas. Juu, T-luokan kumit laitan ja vaikka sen varoitustarran kojelautaan, jos se auttaa. Jos ei, niin...laitan silti. Alle ne laitan varmaankin vasta kesäkuussa. Ajan(jyrään) 205:silla vielä alkukauden, jolloin tiet ovat rosoisimmillaan.



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 04.05.2009 18:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Pitääkö tosiaan olla se hemmetin varoitusmerkki kojetaulussa kun minunkin autossa on T-nopeusluokan renkaat ja auto on siis C5 2.0 bensa. Siis puuttuvatko yleensä katsatuksessa tohon nopeusluokkaan?



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 04.05.2009 19:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
Enpä ole kuullut, että olisi puututtu. Eivät taida renkaan merkintöjä aina kovin tarkkaan tutkia. Ja toisaalta kyllähän niillä kestää 120kmh ajaa ja sehän riittää Suomessa. Saksa onkin sitten toinen juttu. Voihan sen varoituksen laittaa sinitarralla aina tarvittaessa tai roikkumaan taustapeiliin noppien korvikkeeksi. :mrgreen:



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 07:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
kun alkaa muutteleman rengaskokoja, kannattaa ottaa huomioon profiilinmuutos, ettei tule liikaa nopeusmittarinvirhettä tai maavara laske/nouse liikaa :mrgreen:

esim. tuolla laskuri, jolla voi laskeskella eri kokojen vaikutuksia: http://www.vannetukku.fi/n-3000-p-3452.html

(siis sivun alareunassa...)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 09:59 

Viestit: 2002
Paikkakunta: JKL
Oikein kunnolla kun kikkailee niin alla on 80-sarjalaiset...



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 10:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
C4_robotti kirjoitti:
Oikein kunnolla kun kikkailee niin alla on 80-sarjalaiset...


Niin meneekö C4:ään jopa 14" vanne, 15" pitäs kai ainakin sopia kaikkiin? Ainakin jos vertaa jarrulevyjen kokoa Xantian vastaaviin...



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 25.06.2009 08:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 28
No niin, nyt on ajeltu pari viikkoa 195/15 nakeilla. Renkaat ovat hiljaisemmat. Mukavuutta tällä ei tullut sanottavasti lisää. Tietysti uudet pehmeät renkaat ovat aina hieman hiljaisempia mutta ero on minusta silti aika selvä.



C5 163 Hdi A, Jumpy -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 25.06.2009 17:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Xantippa kirjoitti:
C4_robotti kirjoitti:
Oikein kunnolla kun kikkailee niin alla on 80-sarjalaiset...

Niin meneekö C4:ään jopa 14" vanne, 15" pitäs kai ainakin sopia kaikkiin? Ainakin jos vertaa jarrulevyjen kokoa Xantian vastaaviin...

Sehän riippuu pitkälti takajarrukilven koosta. Eikös noissa hybridi- ja sähköautoissa ole ollut jo oikeastikin kapeita renkaita alla? Ei ne tavan autossakaan ainakaan lisäisi kulutusta joskaan ei kyllä mukavuuttakaan.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Downsizing - renkaissa?
ViestiLähetetty: 25.06.2009 19:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Kyllä noi rengaskoot on tainnu kasvaa pitkälti muodin vuoksi viimeaikoina. Esim. Renault Moduksessa on 15" pyörät, vaikka tuskin niiden noin isot tarviais jarrujen takia olla...

Tosin onhan Kuplassakin 15" pyörät, mutta se taisi ollakin yleinen koko silloin kun Kuplaa suunniteltiin. :lol:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: