|
Kirjoittaja |
Viesti |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 19.03.2012 15:53 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Linjat on kohdallaan ... 
Liitteet: |

DS.jpg [ 16.65 KiB | Katsottu 14465 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 19.03.2012 23:10 |
Viestit: 5125
|
 Siinä se tulloo
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 19.03.2012 23:22 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 20.03.2012 03:18 |
Viestit: 5125
|
Volvon tippuvat räystäät taitaa olla jo 90-luvulta, mutta onneksi minun silmään ei mitään yhtäläisyyttä  Mutta tuleekos siinä DS9, vai tuleeko nimeksi DS6, teasereita tuppaavat...
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 20.03.2012 08:55 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
2cvkimmo kirjoitti: Linjat on kohdallaan ...  Teuski kirjoitti: Onks toi joku Audi?  Ehdottomasti juurikin näin, etenkin tuosta sivukuvasta kun kattelee keulan profiilia... Iyy. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 20.03.2012 17:47 |
Viestit: 5125
|
Onneksi minulla ei tule audiakaan mieleen (ellei yrmeää ilmettä ja alaspoileria/splitteriä lasketa), audit on kaikki? minusta melko korkealla/tylpällä kuonolla eikä konepeltikään juuri kaarru alas kun sivuprofiilia katsoo.
Sensijaan jos laittaa CX:n tai C6:n tuon sivukuvan päälle, tunnistaa konepellin kaaren on se sitten hyvä tai huono asia...
Minun veikkaus on että perästä löytyy tämän yllättävä omintakeinen muotoilu, sitä kun vielä kovin piilotellaan... Veikkaus2: Esitellään Beijing Motor Showssa, mallina DS9
(ja veikkaukset jatkuu: myöhemmin Euroopassa (Paris Motor Show?) esitellään DS6 joka toivottavasti jakaa tämän matalan berline muotoilun, mutta joku malli tulee olemaan myös korkea tila-autotyyppinen, X5/Q8 tyyppinen Picatchu, ja DS2:stakin odotellaan vielä)
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 20.03.2012 19:09 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
...Pariisissa on oltu nopeita...
Liitteet: |

ds9.jpg [ 61.42 KiB | Katsottu 14138 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 20.03.2012 22:01 |
Viestit: 5125
|
Vanteet ei ole minun mieleen, ainakaan noin esille tuotuna, kun muu auto on piilossa. Toiveita herättävän iso väli on vanteen ja lokasuojan välissä, josko sittenkin on hydraulijousitus ja etupää hieman koholla sen takia?
(no toisaalta, jos tuon on tarkoitus olla lippulaiva ja on tarkoitus valloittaa kiinan markkinat, niin tuskin siellä on niin vahvaa hydrauliikkatraditiota että sillä olisi jotain merkitystä myntivalttina ja voihan ilmajousillakin säätää...)
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 20.03.2012 22:58 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Tuskin on kaasunestejousitusta. Citroën on hakenut DS-sarjassa urheilullista ajotuntumaa ja kaasunestejousitus ei ole tarpeellinen sen saavuttamiseksi. Mitä taas ilmajousiin tulee... jotenkin hassua, että Citroën on lähtenyt pelleilemään niiden kanssa. Talossa on parempikin systeemi saatavilla mutta sitten aletaan erikseen väkertämään ilmajousia? Toisaalta, niitähän nyt on tarjottu lähinnä rautajousiautoihin lisävarusteeksi. Helpompi laittaa yhdysheiluriakseliin pussit suoraan kierrejousien tilalle kuin asentaa kokonaan uusi akseli johon laittaisi oikean jousituksen. Saisivat sitikalla luopua ilma- ja rautajousista kokonaan niin ei tarvitsisi enää miettiä mitään yhdysheiluriakseleita. Citroën luopui itsenäisestä jousituksesta pienemmissä autoissa 2000-luvulla. Onko tässä mitään järkeä? Ajoittain minua ärsyttää tämä tällä hetkellä meneillään oleva brändin kasvojenkohotus. Tuntuu vähän väkinäiseltä tämä Créative Technologie, kun luovutaan vanhemmista ja paremmista ratkaisuista vain siksi että ne ovat vanhoja. Motiivin pitäisi tulla ratkaisun paremmuudesta, ei siitä että se on uudempi. Jos jossain otetaan yksi askel eteenpäin, toisaalla kaksi taaksepäin.
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
ilkkata
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 21.03.2012 14:39 |
Viestit: 179
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 21.03.2012 15:33 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Metropolis-konsepti rakennettiin C6-pohjalle joten miksei olis hydejä? Kuitenkin ehdottomasti huippumallista kyse.
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 21.03.2012 16:23 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Olihan tosta jo juttua että DS6 varustetaan rautakautisella jousituksella. Ton ekan postauksen kuvan perusteella vaikuttaa suorastaan hyvännäköiseltä.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 21.03.2012 19:27 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Igor kirjoitti: Olihan tosta jo juttua että DS6 varustetaan rautakautisella jousituksella. Ton ekan postauksen kuvan perusteella vaikuttaa suorastaan hyvännäköiseltä. Öö tuota eikös kyseessä ole DS9? Vai onko nämä nyt yksi ja sama auto? Ja TM puhuu DS19 -mallista. 
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 21.03.2012 22:10 |
Viestit: 5125
|
Tietoa ei vielä kerrota, tuleeko tuosta DS6 vai DS9 tai DS19 (... DS7 tai DS8. 7 on harvinaisia numeroita jotka tulkitaan onnennumeroksi sekä länsimaissa että Kiinassa, mutta 8 taas epäonnenluku, ja C8 profiloitunut tila-autoksi => eli tuskin tulee DS8, kun Kiina on tuon kannalta merkittävässä roolissa, mutta myös DS7 voisi olla mahdollisuuksia rajoissa?) http://www.carsuk.net/is-this-the-citroen-ds6/Eiköhän ensi kuussa tiedetä mikä siitä tuli, minun villi veikkaus että ehkä tekevät pesäeroa C6:een nimeämällä tämän toisin?
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 21.03.2012 23:43 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Häiritseekö ketään muuta se, että tuossa on kovin matalaprofiiliset renkaat? Yleisesti ottaen matalaprofiiliset renkaat näyttävät minun silmääni kovin huonolta. Pitäähän sitä nyt renkaassa kumia olla, muuten tulee mieleen hevoskärry 
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
heh heh©
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 22.03.2012 15:07 |
Viestit: 153
|
Aake kirjoitti: Häiritseekö ketään muuta se, että tuossa on kovin matalaprofiiliset renkaat? Yleisesti ottaen matalaprofiiliset renkaat näyttävät minun silmääni kovin huonolta. Pitäähän sitä nyt renkaassa kumia olla, muuten tulee mieleen hevoskärry  Kyllä ehdottomasti! Viisvitonen on raja.
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 22.03.2012 15:31 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
80-luvun alkupuolella 70-sarjalaista pidettiin matalaprofiilisena 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 22.03.2012 15:39 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Ei häiritse. Matalaprofiilisuus on kovin suhteellista... se 80-luvun 70-sarjalainen oli leveydeltään luokkaa 155mm, jolloin renkaan kyljen korkeus oli alle 110mm. Nykyisen kulkineen "matalaprofiilinen" on 45-sarjalainen, mutta leveys 255mm, eli kyljen korkeus on 115mm... 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 22.03.2012 16:37 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Juurikin näin. Monelta tuntuu unohtuvan, että renkaan profiili on suhdeluku, ei absoluuttinen mitta renkaan korkeudelle. Ei sillä, on se kasikymppinen melko hyvä valinta, oli leveys mikä tahansa. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 22.03.2012 16:49 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Siinäpä se DS9: 
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 22.03.2012 17:53 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Sitä suhdelukuahan minä nimeomaan tarkoitin, en absoluuttista profiilin paksuutta  Ihan vain ulkonäköä funtsin siis, näyttää hölmöltä jos vanteen osuus koko pyörästä on niin iso. Makuasiahan tämä on.
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 22.03.2012 19:12 |
Viestit: 5125
|
tuolla lisää: http://www.automobile-magazine.fr/media ... _numero_9/Oudon eteerisen vähäkontrastisia ovat ovenkahvat? Onkos siinä SM:ää tribuuttina pleksi lamppujen välissä => josta tuleekin heti toinen kysymys mieleen, miksei yläilmanottoaukkoihin ole aina ollut kehitetty läpiväkyviä viimasuojia?
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 22.03.2012 19:20 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Igor kirjoitti: Matalaprofiilisuus on kovin suhteellista... se 80-luvun 70-sarjalainen oli leveydeltään luokkaa 155mm, jolloin renkaan kyljen korkeus oli alle 110mm. Nykyisen kulkineen "matalaprofiilinen" on 45-sarjalainen, mutta leveys 255mm, eli kyljen korkeus on 115mm...  Mutta sillä on suuri ero onko vanne 10 vai 20 tuumaa jos kumin korkeus on 100 milliä. Omaan silmääni nuo bandag-päällysteiset raskasmetallivanteet näyttää siltä että sopivat erinomaisesti auton luukkiin, autohan on ilmetty Audi/BMW/joku muu mainstream vieterisportti.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Mikäs tästä tulee? Lähetetty: 22.03.2012 19:56 |
Viestit: 5125
|
Taitaa kylkilinjan nikkauskin takaoven kohdalla olla peräisin myös SM (tai XM) kylkilinjasta nykyaikaan tuotuna, luulen muutenkin että tuon silti löytää tusinan bmwaudin joukosta vielä ihan helposti... eli minun makuun sopii (paremmin osuu kuin mikään muu muotoilu kuin ehkä Xantia viime vuosikymmeniltä) mutta toki vasta todellisuus kertoo miltä oikeasti näyttää myyntiasussa.
Liitteet: |

Picture 7.png [ 79.61 KiB | Katsottu 13702 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
|
|