Saatan olla tärähtänyt, saattaa olla etten...
Edullista talvikulkinetta etsin, ja olin asettanut aivan katoksi 3000e.
Erilaisia autoja pyöri mielessä: BMW E30, Xantia Activa, Peugeot 106 Rallye, Subaru Legacy 4wd, MB W124 jne.
Kaveri ilmoitti lähtevänsä koeajamaan BX GTi:tä, kun oli sellaisen nettiautossa nähnyt, ja aina halunnut sellaista kokeilla.
Hänellä ei mitään ostoaikeita ollut, kun yksinelävänä opiskelijana jo omistaa kaksi autoa. Minä halusin ehdottomasti mukaan autoa katsomaan.
Nyt omistan tuon kyseisen yksilön, ja tiedän ettei ensimmäistä saisi koskaan ostaa, mutta...
Ostosta ei taida vielä kahta viikkoa olla, joten täysin ummikkona vielä mennään.
Ensimmäiseksi auto piti putsata huolella, koska näistä edullisista Citikoista ei taideta pitää standardieni mukaista huolta.
Tuo puhdistusvaihe on vieläkin kyllä kesken, mutta kyllä sieltä likakasan alta löytyy auto, ja ovestakin mahtuu jo pölyn sekaan sisään.
Toinen, ja vielä tärkeämpi, korjaustoimenpide oli vaihtaa etujousipallot välittömästi, sillä ne olivat aivan kivikovat.
Auto-Artikkelista (joka onneksi on tuossa lähellä) sain nuo jousipallot suoraan hyllystä, ja otinpa hieman hydenestettäkin samalla.
Toissapäivänä tuli etsittyä öljyntäyttökorkkia autosta pitkään, mutta lopulta "se" löytyi.
Itse en kyllä ole sitä valmis öljyntäyttökorkiksi nimittämään, on se niin vaikeaa avata.
Öljy kun alkoi olemaan alarajalla, niin hieman sitä lisäsin. Öljynvaihdonkin aion kyllä tehdä pikimmiten.
Muuten olisi tarkoitus lähinnä ajaa nyt keväällä, ja lyödä kesäksi seisontaan, kun Porschen voi ottaa käyttöön.
Kesällä sitten autolle pitää tehdä yksi pieni ruostekorjaus pohjaan, hydraulinesteiden vaihto, mahdollisesti vaihteistoöljyjen vaihto,
ilmansuodattimen vaihto, jarrulevyjen ja -palojen tarkistus. Takapuskurin korjaus ja maalaus, takaspoilerin aion maalata, ja ehkä joutuu katonkin maalaamaan
Lopuksi sitten koko auton kiillotus ja pinnoitus seuraavaa talvea varten.
Voi olla että unohdin jotain...
Vinkkejä auton huollosta/hoidosta otetaan ilomielin vastaan
Niin, ja hei myöskin kaikille!
BX -kokoontuminen taitaa olla hieman liian kaukana (eikä autokaan ehkä ajossa silloin),
mutta lähempänä PK-seutua olisi mukavaa vaikka tätäkin porukkaa tavata.
Lienee sen pakollisen kuvan aika?