Bumper kirjoitti:
Itsekin täällä Turun kaupunkiliikenteessä olen huomannut, että suojatiet ovat potentiaalisia surmanloukkuja varsinkin useampikaistaisilla teillä. Siinä voi tehdä melkoisen karhunpalveluksen jalankulkijalle jos itse pysähtyy, ja sillä toisella kaistalla ihmiset vain paahtavat lappu lattiassa lainkaan tätä huomioimatta. Varsinkin aamu- ja iltapäiväruuhkissa tätä näkee, kun autojono jatkuu suojatien toisella puolen - olettavat kai että olet pysähtynyt siihen vain koska et mahdu toiselle puolellekaan. Toki näin joskus onkin, mutta ei sen varaan saisi laskea.

Komppaan (myös Turkulaisena..). Ruuhkassa en välillä oikeasti USKALLA pysähtyä kaksikaistaisella kadulla suojatien eteen päästämään jalankulkijoita, kun tietää että suurella todennäköisyydellä sieltä joku paahtaa ohi pysähtymättä. JOS siinä sitten sattuisi vahinko, niin ainakin itseäni jäisi ihan saletisti kaivelemaan se, että
"jos EN olisi pysähtynyt, niin..." (laiha lohtu että itse olisi syytön tilaanteeseen...)
jarruventtiili kirjoitti:
Kuinka moni teistä muuten viitsii pysähtyä suojatien eteen jotta kävelijä pääsee tien yli? Jos et pysähdy, miksi et pysähdy?
Kts. edellinen.