Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Akku tyhjenee auton ollessa parkissa C5
ViestiLähetetty: 09.04.2012 15:03 

Mikähän mahtaa C5,ssä kulutta virtaa auton seistessä parkissa? Toki aina kai vähän kuluu, vaikka seisoisikin, mutta ei vuorokauden parkissa seisottaminen kai makkua tyhjennä, kyseessä on kuitenkin kolmekuukautta vanha akku. En huomannut, että esim sisävalo olis ollut päällä.
Nyt oli akku kuitenkin niin tyhjä ettei käyntiin lähtenyt, toki laitoin laturin akkua lataamaan.
Jäi kyllä akku mittaamatta. eli jospa oliskin joku maadoitushomma?

Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa

Viestin otsikko: Re: Akku tyhjenee auton ollessa parkissa C5
ViestiLähetetty: 09.04.2012 16:25 

Onko autossa vetokoukkua? Omassani oli jumittunut perävainunpistokkeessa oleva mikrokytkin, jolloin takasumuvalon rele oli koko ajan vetäneenä ja purki akun tyhjäksi muutamassa päivässä.

C5 V6
BX 16 Valve
Poissa

ViestiLähetetty: 09.04.2012 16:28 

Onhan siinä irroitettava koukku, pitääkin käydä nyppäämässä koukku irti.

Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa

ViestiLähetetty: 09.04.2012 18:11 

Saattaahan se olla uusikin akku oikkarissa? Ei ole kauvvaa kun naapuria ajatti motonettiin parikin kertaa. Eikä ostanu ku yhen ainuan akun :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 09.04.2012 18:32 
Käyttäjän avatar

:shock: sehän auttaakin paljon kun nyppää koukun irti. :o :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 09.04.2012 18:45 

Siis jos ottas koukun kokonaan pois, juur multineen.
Huonoa tuuria jos olis uusiakku oikosessa, edellinen oli.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.04.2012 19:08 
Käyttäjän avatar

minä taas ottaisin ne pistokkeet irti jotka toimittavat sähköö sille pistokkeelle siinä koukussa.
en kyllä usko tuohon ongelmaan. . vitonenhan vahtii lentokorketta vaikka kone ei käy eikä kuljin liiku. ettisin vikaa korkeudensäädöstä, mutta mittaisin ensin vuotovirran suuruuden.
ajomäärä on myös otettava huomioon. muutaman kilomertin ajot kuluttavat enemmän kuin tahko ehtii syöttää takaisin.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.04.2012 19:14 

C5 mulla jää joskus jumppaan kun eturattaat on käännettu tappiin ja toinen pyörä on jonkun jää nyppylän päällä.Yleensä käännänkin rattaat suoraan ennenkuin sammutan koslan.

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2012 13:21 

Itse veisin sen takaisin mistä ostinkin ja ottaisin uuden tilalle. Tai jos joku tuttu työskentelee mekaanikkona niin voi ilmatteeks lukaista vikakoodilaitteella :) niin meitsi yleensä on tehny jos on jokin ongelma ilmenny. Pitää olla vähän suhteita joka puolella.

Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2012 20:27 

Auto vaihtuu kesällä, mikäs lukulaite pitäs olla jotta tollaset viatkin löytys?

Poissa

ViestiLähetetty: 10.04.2012 20:45 

Se L:llä alkava joka vaatii XP:n. Varmaan myös merkkihuolto pientä korvausta vastaan naittaa uudestaan kaukosäätimen ja auton. Siinä tarvitaan se turvakoodiläpyskä tai ainakin ne koodit jos läpyskää ei ole. Ja myös KAIKKI avaimet joita halutaan autossa käyttää avainta muuhunkin kuin oven aukaisuun :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2012 21:44 
Käyttäjän avatar

Joku vuosi sitten Picasso purki akkuaan mystisesti öisin parkissa. Aamulla lähtiessä vaan vilkutti näyttöpaneelissa varoitusta "economy modesta". Mysteeri alkoi selvitä, kun kerran yllätin sen itsekseen musisoimassa: radioon oli tullut sellainen vika, jotta meni itsekseen päälle ja soitteli parkissa humpat polkat ja masurkat, kunnes jännite laski sen verran, että economy mode iski päälle ja sammutti radion + muut virrankuluttajat.

Tämä yhdessä talvipakkasten ja pätkäajon kanssa tappoi akun semmoiseen kuntoon, että muutamana aamuna käynnistys jäikin haaveeksi vain. Radion vaihto korjasi ongelman. I-korimallin C5:ssa on tiemmä ollut jonkun sortin ongelmia radion virtanamiskoissa, vaan en tiedä, onko tämmöistä vikaa tavattu.

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2012 12:07 

Taitaa olla montavikaa, joilla voi akku tyhjentyä, joka citikassa oma vikansa.
Pitää kohta startata, sitten huomaan onko akku taas tyhjä.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ]