Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 19.06.2012 11:38 

Viestit: 107
Tunnistaisiko joku tarkkasilmäinen lukija oheisen kuvan vetokoukun valmistajan? Kyseessä Xantia sedan ja kiinteä koukku. Kovilin Xantian koukut ovat kuulemma irtopäällä. Etsinnässä tyyppikilpi kadonneen tilalle.


Liitteet:
IMG_0502.jpg
IMG_0502.jpg [ 27.15 KiB | Katsottu 10127 kertaa ]

Pegeot 607 2.2 HDI -01
Ex: 2x 407 V6 autom -04, Alfa Romeo 159 -09 1,9 JtdmA, Xantia V6-97 ja 2.0 HDI -00, XM 2,1 TD-97 sekä lukuisia muita Peugeoteja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 19.06.2012 12:14 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Saattaa olla Felox. Oulusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 19.06.2012 12:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Ääni Feloxille täältäkin. Kuulan hitsaus muistuttaa omassani olevaa.
Feloxin malli on 50209. www.felox.fi



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 19.06.2012 15:19 

Viestit: 107
Kiitos nopeista vastauksista!



Pegeot 607 2.2 HDI -01
Ex: 2x 407 V6 autom -04, Alfa Romeo 159 -09 1,9 JtdmA, Xantia V6-97 ja 2.0 HDI -00, XM 2,1 TD-97 sekä lukuisia muita Peugeoteja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 19.06.2012 15:49 

Viestit: 107
Vinkki oli oikea ja Feloxin toiminta nopeaa - tyyppikilpi on samantien menossa postiin.



Pegeot 607 2.2 HDI -01
Ex: 2x 407 V6 autom -04, Alfa Romeo 159 -09 1,9 JtdmA, Xantia V6-97 ja 2.0 HDI -00, XM 2,1 TD-97 sekä lukuisia muita Peugeoteja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 19.06.2012 16:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ai Xantia on niin uusi. Mihinkäs vuosimalliin asti omavalmiste sallittiin?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 19.06.2012 20:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
1.4.2000 ja sen jälkeen käyttöönotettavaan, EY-tyyppihyväksyttyä mallia olevaan M1-luokan autoon (henkilöauto) asennettavan vetolaitteen tulee vastata direktiivin tai E-säännön vaatimuksia. Eli käytännössä omavalmiste kelpaa, jos se on tarkka kopio jonkin luotettavan koukkuvalmistajan tuotteesta = täyttää ko vaatimukset.

1.1.2005 jälkeen koukun kilvessä on oltava "e+hyväksyntänumero" ja sitä e'etä ei saa yksittäiselle koukulle.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 19.06.2012 21:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Niin tuota tyyppikilpeä ihmettelin että mihinkäs sitä tarttee, jossain vaiheessahan niitä oli muotia repiä pois, en kyllä enää muista syytä.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 20.06.2012 08:55 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Varmaankin revitään, kun maantiesuolan jäljiltä niittipaikat jäljellä. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 20.06.2012 09:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Kaapelimies kirjoitti:
Niin tuota tyyppikilpeä ihmettelin että mihinkäs sitä tarttee, jossain vaiheessahan niitä oli muotia repiä pois, en kyllä enää muista syytä.
Syynä oli se, että EU lainsäädäntö salli tullessaan joillekin autoille isommat pv-massat kuin vanha suomalainen lainsäädäntö, jonka mukaan koukkuvalmistaja oli vetokoukun mitoittanut.

Esim. Saab 99:lle jarrullisen pv:n kokonaismassa nousi 1150 kilosta 1500 kiloon. Jotkut koukkuvalmistajat olivat sitten mitoittaneet koukkunsa tuolle 1150 kilolle, joka ikävästi näkyi koukun tyyppikilvessä ja haittasi isomman vaunun vetoa. Kun tyyppikilpi "katosi", niin koukulla saikin vetää sen 1500 kg. :?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 20.06.2012 11:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ei saanut, koska koukkuvalmistaja oli sen vetomassan rajoittanut. Suomalaista hölmöyttä kuvitella että kilpi poistamalla koukusta tulisi vahvempi :evil:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 20.06.2012 12:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mulla allekirjoituksen bensaxantussa kovilin 1500kg koukku ja sen sillä saa vetää, dieselissä on bosalin 1200kg koukku mutta vetää saa vain 860kg, kiitos valmistajan ilmeisesti automaatista johtuvan typerän rajoituksen...

Mitä jos vaihdan manuaalilaatikon? Tai manuaaliin automaatin? Koriin kuuluvalla rajoituksella mennään aina vaan?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 20.06.2012 12:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
No kun noi muutokset pitää muutoskatsastaa, niin samallahan sitä saa päivitettyä vetomassan vastaamaan muutettua tekniikkaa.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 20.06.2012 12:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
zX-files kirjoitti:
Ei saanut, koska koukkuvalmistaja oli sen vetomassan rajoittanut. Suomalaista hölmöyttä kuvitella että kilpi poistamalla koukusta tulisi vahvempi :evil:
Niinpä... :evil:



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 20.06.2012 12:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
zX-files kirjoitti:
No kun noi muutokset pitää muutoskatsastaa, niin samallahan sitä saa päivitettyä vetomassan vastaamaan muutettua tekniikkaa.
Saattaapi olla tiukassa henkilöauton muutokset tuossa suhteessa varsinkin jos auto on EU-tyypitetty. Vaatinee käytännössä lausunnon/luvan auton valmistajalta. Käytännössä mennään valmistenumerolle kuuluvan tyyppikoodin mukaan.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 20.06.2012 13:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
EU-tyypitetyllä juu, mutta vanhempien tyyppikoodin pystyy katsastaja muokkaamaan vastaavaksi ;)



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja
ViestiLähetetty: 20.06.2012 14:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
zX-files kirjoitti:
EU-tyypitetyllä juu, mutta vanhempien tyyppikoodin pystyy katsastaja muokkaamaan vastaavaksi ;)
Eikös nuo Teuskin -98 Xantiat ole jo EU-tyypillä?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: