|
Kirjoittaja |
Viesti |
Benoit
|
Viestin otsikko: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 19.06.2012 11:38 |
Viestit: 107
|
Tunnistaisiko joku tarkkasilmäinen lukija oheisen kuvan vetokoukun valmistajan? Kyseessä Xantia sedan ja kiinteä koukku. Kovilin Xantian koukut ovat kuulemma irtopäällä. Etsinnässä tyyppikilpi kadonneen tilalle.
Liitteet: |

IMG_0502.jpg [ 27.15 KiB | Katsottu 10124 kertaa ]
|
Pegeot 607 2.2 HDI -01 Ex: 2x 407 V6 autom -04, Alfa Romeo 159 -09 1,9 JtdmA, Xantia V6-97 ja 2.0 HDI -00, XM 2,1 TD-97 sekä lukuisia muita Peugeoteja
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 19.06.2012 12:14 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Saattaa olla Felox. Oulusta.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 19.06.2012 12:40 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Ääni Feloxille täältäkin. Kuulan hitsaus muistuttaa omassani olevaa. Feloxin malli on 50209. www.felox.fi
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Benoit
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 19.06.2012 15:19 |
Viestit: 107
|
Kiitos nopeista vastauksista!
Pegeot 607 2.2 HDI -01 Ex: 2x 407 V6 autom -04, Alfa Romeo 159 -09 1,9 JtdmA, Xantia V6-97 ja 2.0 HDI -00, XM 2,1 TD-97 sekä lukuisia muita Peugeoteja
|
|
|
|
 |
Benoit
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 19.06.2012 15:49 |
Viestit: 107
|
Vinkki oli oikea ja Feloxin toiminta nopeaa - tyyppikilpi on samantien menossa postiin.
Pegeot 607 2.2 HDI -01 Ex: 2x 407 V6 autom -04, Alfa Romeo 159 -09 1,9 JtdmA, Xantia V6-97 ja 2.0 HDI -00, XM 2,1 TD-97 sekä lukuisia muita Peugeoteja
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 19.06.2012 16:44 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Ai Xantia on niin uusi. Mihinkäs vuosimalliin asti omavalmiste sallittiin?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 19.06.2012 20:28 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
1.4.2000 ja sen jälkeen käyttöönotettavaan, EY-tyyppihyväksyttyä mallia olevaan M1-luokan autoon (henkilöauto) asennettavan vetolaitteen tulee vastata direktiivin tai E-säännön vaatimuksia. Eli käytännössä omavalmiste kelpaa, jos se on tarkka kopio jonkin luotettavan koukkuvalmistajan tuotteesta = täyttää ko vaatimukset.
1.1.2005 jälkeen koukun kilvessä on oltava "e+hyväksyntänumero" ja sitä e'etä ei saa yksittäiselle koukulle.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 19.06.2012 21:59 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Niin tuota tyyppikilpeä ihmettelin että mihinkäs sitä tarttee, jossain vaiheessahan niitä oli muotia repiä pois, en kyllä enää muista syytä.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 20.06.2012 08:55 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Varmaankin revitään, kun maantiesuolan jäljiltä niittipaikat jäljellä. 
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 20.06.2012 09:40 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Kaapelimies kirjoitti: Niin tuota tyyppikilpeä ihmettelin että mihinkäs sitä tarttee, jossain vaiheessahan niitä oli muotia repiä pois, en kyllä enää muista syytä. Syynä oli se, että EU lainsäädäntö salli tullessaan joillekin autoille isommat pv-massat kuin vanha suomalainen lainsäädäntö, jonka mukaan koukkuvalmistaja oli vetokoukun mitoittanut. Esim. Saab 99:lle jarrullisen pv:n kokonaismassa nousi 1150 kilosta 1500 kiloon. Jotkut koukkuvalmistajat olivat sitten mitoittaneet koukkunsa tuolle 1150 kilolle, joka ikävästi näkyi koukun tyyppikilvessä ja haittasi isomman vaunun vetoa. Kun tyyppikilpi "katosi", niin koukulla saikin vetää sen 1500 kg. 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 20.06.2012 12:05 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Mulla allekirjoituksen bensaxantussa kovilin 1500kg koukku ja sen sillä saa vetää, dieselissä on bosalin 1200kg koukku mutta vetää saa vain 860kg, kiitos valmistajan ilmeisesti automaatista johtuvan typerän rajoituksen...
Mitä jos vaihdan manuaalilaatikon? Tai manuaaliin automaatin? Koriin kuuluvalla rajoituksella mennään aina vaan?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 20.06.2012 12:27 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
No kun noi muutokset pitää muutoskatsastaa, niin samallahan sitä saa päivitettyä vetomassan vastaamaan muutettua tekniikkaa.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 20.06.2012 12:46 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
zX-files kirjoitti: Ei saanut, koska koukkuvalmistaja oli sen vetomassan rajoittanut. Suomalaista hölmöyttä kuvitella että kilpi poistamalla koukusta tulisi vahvempi  Niinpä... 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 20.06.2012 12:49 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
zX-files kirjoitti: No kun noi muutokset pitää muutoskatsastaa, niin samallahan sitä saa päivitettyä vetomassan vastaamaan muutettua tekniikkaa. Saattaapi olla tiukassa henkilöauton muutokset tuossa suhteessa varsinkin jos auto on EU-tyypitetty. Vaatinee käytännössä lausunnon/luvan auton valmistajalta. Käytännössä mennään valmistenumerolle kuuluvan tyyppikoodin mukaan.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Xantian vetokoukun valmistaja Lähetetty: 20.06.2012 14:37 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
zX-files kirjoitti: EU-tyypitetyllä juu, mutta vanhempien tyyppikoodin pystyy katsastaja muokkaamaan vastaavaksi  Eikös nuo Teuskin -98 Xantiat ole jo EU-tyypillä?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
|