Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/4 [ 100 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 24.06.2012 19:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Eli olen tässä alkanut tuumailemaan "veturin" hommaamista, mikä olisi hyvä ja kestävä veturi lähinnä autotrailerin vetämiseen?

Itse olen vähän kahden vaiheilla asiansuhteen, aluksi ajattelin suoraan jotain maxi jumper,boxer,ducato linjalta. Nyt on vähän mieli muuttunut johonkin vähän "pienempään"

Kriteerit olisi seuraavat:
Vetamassa jarrullinen: yli 1600kg
Nelikko mielellään, mutta ei pakko
korkeus max 1.9m (pääsis halvemmalla laivoilla :) )
Automaatti ( pitkällä kysymysmerkillä, kestääkö jatkuvaa vetelemistä)

Vaihtoehdot massojen suhteen ainakin henkilöautoissa menee aikalailla saksalaisiin :(

Nyt saa heitellä mietteitä ilmoilla jos jollain on kokemusta jostain yyberi hyvästä vetoautosta. Noi Ducatot ja muut tunnen kyllä työnpuolesta, joten ne on tuttuja...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 24.06.2012 21:08 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
No itellä on tuo jumperi 2.8...minusta se on veturina oikein hyvä tulee 1500kg auto+traileri perässä kuin tyhjää vaan...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 24.06.2012 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Volvo V70: jaksaa ja automaattikin kestää, on runsaasti tarjolla autoja. Tosin 2000 jälkeen alustan osat todella kulutustavaraa, eikä ne mitään pa-taloudellisiakaan ole.
Pakut ja pick-upit: jos matkustajapaikat riittää, niin Navara (siis se uusi versio) on ihan kelpo laite.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 24.06.2012 22:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
itsellä vetoautona ja vaimon käytössä audi A6 farmarinelikko, 2,8 bensakuutonen manuaalivaihtein. Torsen-neliveto ja manuaalilootahan on vanhanaikaista ja idioottivarmaa tekniikkaa eikä saa vetämällä hajalle :) . Tuontiauto kun on, otteeseen ei ole merkitty perävaunumassoja lainkaan... painorajat menee tehtaan EU-hyväksyntöjen mukaan, tyyppikilvessä suurin sallittu yhdistelmän kokonaismassa 4155kg vetoauton suurimman kok.massan ollessa 2195kg.



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 08:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Meinasin ehdottaa A6:tta myös, tosin 2.7 biT koneella ja automaattina. Lähtee vene järvestä ja traileri jyrkemmästäkin mäestä ilman mitään draamaa ja ajeleminen ilman kärryä ei ole itseruoskintaa niin kuin jollain pakulla.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 08:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
:lol: Kyllä minusta istuminen VAGinan kivipenkeillä on enemmän itseruoskintaan verrattavissa...



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 08:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
zX-files kirjoitti:
Volvo V70: jaksaa ja automaattikin kestää, on runsaasti tarjolla autoja. Tosin 2000 jälkeen alustan osat todella kulutustavaraa, eikä ne mitään pa-taloudellisiakaan ole.
Ja se kakkoskoppainen V70 vaatii keskimääräistä isomman lentokentän kääntymiseen. Muuten varmaan ok, itsekin on parilla moisella tullut ajeltua hieman, kärry perässäkin joskus. Tosin kesäkäyttöön moinen vain, talvella vaikuttaa melkoisen kylmältä citikoihin tottuneelle.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 09:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Ihan hyviä vaihtoehtoja tullut esiin. Tosiaan ei ole tulossa ykkösautoksi. katselin eilen illalla nettiauton raamattua ja siellä oli E-mersuihin laitettu vetopainoiksi jarrullinen 1900kg :o
ainut isompi miinus taitaakin olla tuo takavetoisuus talvella :D niin ja ruoste jonka jo mainitsivat aikoinaan olikos se nyt tuulilasissa vai tm:ssä.
Volvo nyt on ainakin halpa kun katselee vuosituhannen vaihteen vehkeitä. Remonttejakaan en kyllä pelkää mutta olishan se mukavampi keskittyä noihin projekti-citikoihin kun jonkun muun merkkisen jatkuvaan ropeltamiseen.
Kulutus olis tietty kiva kun se olisi järkevissä mittasuhteissa, kattelin niin esim Jeep Cherokee vie isolla koneella sen 15 litraa/100kg ja ehkä jo vähän liikaa.

Kellään kokemusta Vitoista hinureina? muutakoin että alkaavat olemaan Rapeita Saksalaisia :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 10:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Mitenkä opel vivaro ja sen sukulaiset? kohtahan citikoitakin tehdään ooppelin tehtailla :lol: 8-)

jossakin versiossa oli jarrulliselle kärrylle laitettu 2000kg. vetopainoksi.

kooltaan vähän jumpperia pienempi.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 12:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
MB E-sarjan ruoste: koskee W210-koppaa, W211 on jo ihan eri maata.
Vito: Espanjalaista laatua, varaosamyyjän märkä uni :D
Vivarot: Ducatot on niiden rinnalla kestävää laatua...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 13:26 

Viestit: 1496
zX-files kirjoitti:
Vito: Espanjalaista laatua, varaosamyyjän märkä uni :D
Vivarot: Ducatot on niiden rinnalla kestävää laatua...


Tämä ei ole nyt henkilökohtaisesti zX-filesiä kohtaan esitetty kommentti vaan yleinen toiveeni:

Kun heitetään kommentti "varaosamyyjän märästä unesta" tai jotain muuta vastaavaa, niin mielellään lukisi/kuulisi perusteita tuollaisille lausahduksille. Em. kuvaukset ovat aivan sama kuin "kaikki ranskalaiset vuotaa öljyä ja ruostuvat sekä ovat täynnä sähkövikoja". zX-filesilläkin on varmasti kokemusta ja tietoa monesta eri autosta, joten jaathan (perusteltuja) kokemuksia ja tietoja muillekin ;) .

Huumorina noita letkautuksia voi viljellä aivan vapaasti, mutta moitteille ja haukkumiselle lukisi mielellään aina perustelut. Omakohtaiset kokemukset ovat niistä mielenkiintoisimpia ei niinkään "kaverin tutulle" sattuneet kommellukset.

Ps. Mersua ei minulla ole (vaikka Mese.fi-sivuja silloin tällöin luenkin :oops:) , joten pilkka ei siinä mielessä osunut kohdalleni, mutta tämä sama asia on ollut mielessä montaa muutakin "autofoorumia" lueskellessa. :)

...ja vielä Ps. Taitaahan tuo minun Picassokin olla espanjalaisella laadulla kasattu :lol: .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 13:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Ralle kirjoitti:
esim Jeep Cherokee vie isolla koneella sen 15 litraa/100kg

Oho, aika rapsakka kulutus. :mrgreen:

Sori, en taas voinut välttää kiusausta.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 14:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Vito: Melkein helpompi sanoa, mikä kestää. Uudemmassa takavetoisessa koppa ei mätäne ihan heti. Ja vanhemmassa etuvetoisessa moottoripuoli kestää saman mitä germaaneissa. Siinä se lista sitten onkin...
On melkoisen käsittämätöntä, miten nuo epsanjalaiset saivat sössittyä tähtikeulaisen auton aivan uudelle laatutasolle. Ilmeisesti laadunvalvonta ei ole emotehtaan, koska ei kaikki muiden merkkien espanjassa valmistetut mallit suinkaan ole yhtä karseaa.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 14:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
zX-files kirjoitti:
Ja vanhemmassa etuvetoisessa moottoripuoli kestää saman mitä germaaneissa.
Eikös niistä kuitenkin kansipahveja melko tuoreina vaihdeltu? Tai enhän minä tiedä, jos se on germaaneille normaalia.

BTW, kerran tarvitsi isompaa kärryä vedellä. Siihen hätään ainut riittävä ratkaisu oli vuokraamon kuorma-autoksi rekisteröity Sprinter. Hyvinhän se kärry sen perässä näkyi tulevan...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 15:21 

Viestit: 81
Paikkakunta: uusikaupunki
zX-files kirjoitti:
Vito: Melkein helpompi sanoa, mikä kestää. Uudemmassa takavetoisessa koppa ei mätäne ihan heti. Ja vanhemmassa etuvetoisessa moottoripuoli kestää saman mitä germaaneissa. Siinä se lista sitten onkin...
On melkoisen käsittämätöntä, miten nuo epsanjalaiset saivat sössittyä tähtikeulaisen auton aivan uudelle laatutasolle. Ilmeisesti laadunvalvonta ei ole emotehtaan, koska ei kaikki muiden merkkien espanjassa valmistetut mallit suinkaan ole yhtä karseaa.


Yhdestä räjähti kone noin 1000 km kohdalla. Liukuovet putoilee, virtalukko häviää yhtäkkiä koelaudan sisälle, tehot laskevat alle puoleen määrä ajoin( moottorin ohjauksen vikoja ).
32000 km kohdalla mitta tuli täyteen ja auto vaihtui jummeriin ja hetkeäkään ei ole kaduttanut.



Ami Super, C6, DS 23i, C5, C4, Xantia, XM, CX, GSA, Jumper,2CV6,BX gti, BX vani, ZX Volcane, Falcon matkailuauto (Peugeot)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 16:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Tulsku kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
esim Jeep Cherokee vie isolla koneella sen 15 litraa/100kg

Oho, aika rapsakka kulutus. :mrgreen:

Sori, en taas voinut välttää kiusausta.


Joo, en heti ehtinyt editoimaan :lol:
Saat anteeksi, mutta vain tämän kerran ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 16:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Itse tullut paljonkin vedeltyä Maxi kokoisilla vehkeillä kilpureita aikoinaan, ja mietin olisiko se kuitenkin paras vaihtoehto kaikista :roll:
Kulutuskin olisi siellä alta 10L satasella ja kärry tulisi perässä kunhan pysyy kiinni :lol:
jotenkin tökkii volvot ja meset niin pahasti tälläistä kroonisesti citikka-tautia sairastavaa, niin tuon fiat/söpö/citikka mallin vielä jotenkin voisi itselleen perustella ;)

Tuossa maxi kokoluokassa ei vaan osu kyllä mitkään alkuperäiset kriteerit kohdilleen, mutta tietäisi ainakin mitä saa/odottaa. Noista koneista varmaan on ihan sama oli se sitten 2.5 tai 2.8 hdi jtd zz top tai ad hd malli, ota nyt noista selvää enää mitä eroja niissä on.... :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 16:35 

Viestit: 17
Sama vitoissa on sivulasitkin reistailleet.
Tutulla jäi puoleen väliin. Onneksi oli veho siinä vieressä, kun oli lähdössä maailmaalle juuri autollaKuva

Oon käsittänyt, että näitä on ollut yleisemminkin.

Vetojuhdaksi se volvo vain.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 16:38 

Viestit: 3655
Onko tämä harkinnassa oleva hankinta jotenki sidoksissa suunniteltuun aikatauluun...?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 17:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Lemon kirjoitti:
Onko tämä harkinnassa oleva hankinta jotenki sidoksissa suunniteltuun aikatauluun...?


Ei.
Vaan tulevaisuutta silmällä pitäen, että saa "Romut Radalle" :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 18:36 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Ralle kirjoitti:
Itse tullut paljonkin vedeltyä Maxi kokoisilla vehkeillä kilpureita aikoinaan, ja mietin olisiko se kuitenkin paras vaihtoehto kaikista :roll:
Kulutuskin olisi siellä alta 10L satasella ja kärry tulisi perässä kunhan pysyy kiinni :lol:
jotenkin tökkii volvot ja meset niin pahasti tälläistä kroonisesti citikka-tautia sairastavaa, niin tuon fiat/söpö/citikka mallin vielä jotenkin voisi itselleen perustella ;)

Tuossa maxi kokoluokassa ei vaan osu kyllä mitkään alkuperäiset kriteerit kohdilleen, mutta tietäisi ainakin mitä saa/odottaa. Noista koneista varmaan on ihan sama oli se sitten 2.5 tai 2.8 hdi jtd zz top tai ad hd malli, ota nyt noista selvää enää mitä eroja niissä on.... :mrgreen:


Meikäläisellä päivittäisessä ajossa Viiatin merkeillä oleva Maxi Jumpperi ;) No samanikäiset jumpperit on kyllä psa koneisia ja tämä fiatin 2.5td koneella, mutta näitä koneitahan tuli sitten myöhemmin kaikilla merkeillä.

Mutta jos vaan kortti antaa myöden niin kuorkkina vaan, ja kannattaa sitä kortin ajamistakin harkita kun kuormurina niin paljon halvempi pitää ja saa lisäpenkkejäkin laittaa taakse jne.

Tuo mun laitos kuluttaa kesällä 8-8,5 välillä sekalaisessa ajossa ilman isompaa kuormaa, talvella meni pahimmillaan 12 litraa kun webasto huutaa päivässä tunnin ja työmatka on yhteensä 12 kilsaa... Eli ajaminen ja webasto vie työmatkoilla saman verran ainetta päivässä :D
Mutta näihin kulutuksiin tämä alkoi vasta menemään kun syöttöpumpun säädin isommalle jne. Sitä ennen alle 9 kulutukset lähes mahdottomia.

Ja jos tuolla jotakin kuljettelee ja käyttää huoltoautona niin onhan tuollanen oikea tavarankuljetusauto paljon mukavampi kuin jokin henkilöauto tai hiaceluokan paku joihin ei voi kävellä sisälle eikä mahdu oikein mitään tavaraakaan.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 19:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
No kortin korotuksen olen jo lopettanut kun omalta kylältä ei löytynyt vehkeitä korottaa ja kiitos eu:n hintakin olisi karannut ihan järjettömäksi.

Joo, tuo huoltoauto pointti oli kyllä hyvä. Tarttishan sitä jotain muutakin mahtua mukaan kuin kypärä ja traileri koukkuun :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 20:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Jankos kirjoitti:
Meikäläisellä päivittäisessä ajossa Viiatin merkeillä oleva Maxi Jumpperi ;) No samanikäiset jumpperit on kyllä psa koneisia ja tämä fiatin 2.5td koneella, mutta näitä koneitahan tuli sitten myöhemmin kaikilla merkeillä.


Jos otetaan vain 1994 uudemmat Ducato klooneineen niin kaikki 2,3 -> 3,0 litraiset on sitten noita Sofimeja. Ja 2,4-litraisesta suurempaan päin perustuvat jopa samaan perusrakenteeseekin :shock:

2,0/2,2 on PSA-moottoreita. Pienin 1,9 on joko Fiat tai PSA, taisi vaihtua coolerilliseen "HDi" vuonna 1998.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 22:31 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
Ralle kirjoitti:
Kulutus olis tietty kiva kun se olisi järkevissä mittasuhteissa, kattelin niin esim Jeep Cherokee vie isolla koneella sen 15 litraa/100kg ja ehkä jo vähän liikaa.


Toisaalta tuo ei kärryn kanssakaan tuosta kauheasti kaiketi suurene.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mietteitä Vetoautosta
ViestiLähetetty: 25.06.2012 23:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Juuh, kyllä minäkin kallistuisin suosittelemaan noita Italian Seveleitä, vaikka ne eivät tuota aloitusviestin enimmäiskorkeusvaatimusta täytäkään. Olen vetänyt aika paljon autotraileria ja asuntovaunua tuolla meidän Jumperilla(kin), eikä minun mielestäni vetäjä voi veto-ominaisuuksiltaan siitä paljoa parantua. Lukuunottamatta tietenkin tuon 1.9TD:n kohdalla tehoa, tai pikemminkin sen puutetta nykypäivän mittapuiden mukaan. Mutta onhan siitä olemassa tehokkaampia versioitakin...

Etuvetoisessa vetäjässä on toki omat murheensa kärry perässä talviliukkailla tai vaikkapa märällä ruohikolla. Siksi harkitsin pitkään ja hartaasti, josko lähtisin hakemaan tämän, mutta päädyin sitten kuitenkin kotimaasta löytyneeseen etuvetoiseen, 55 tkm ajettuun '08 Ducato 3.0 Multijet Comfortmaticiin.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/4 [ 100 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: