MarkoNy kirjoitti:
Paljonko Laakerilla meni aikaa moiseen hommaan?
Ne kaksi, mitä olen kakkoskoppaisiin tehnyt, tein hyvin rauhalliseen tahtiin ja valokuvasin paljon. Jonain kesälauantaina aloitin ja sunnuntaiaamuna lopetin. Eli jos ahkerasti tekee, niin ei mitään ongelmia tehdä päivässä, sisältäen kaikki työt mittailuja ja varmisteluja mukaanlukien. Ykköskoppaiseenkin joskus tein, siinä taisinkin tehdä huomattavasti nopeammin.
Johtona kannattaa käyttää sitten esimerkiksi notkeaa silikonijohtoa tai robotti-/energiansiirtoketjukaapelia (yleensä PUR-eristeiset kestävät). Esimerkiksi LappKabelilta löytynee sopivia malleja. Muistaa vain ennen ostoa vilaista lämpötilaspeksin liikuteltavassa käytössä. Periaatteessa esim. helpohkosti löytyvä 25x0,75 kaapeli riittäisi juuri Xantian kuskinoveenkin, mutta neliöt jäävät melko pieniksi isompikuormaisille laitteille - ts. sopinee muihin oviin, paitsi kuskin oveen, jossa tarvitsisi irtojohtimia kavereiksi. Itse olen käyttänyt sitä niissä kuvissa näkyvää LSK:n myymää 1,5 mm^2 silikonijohtoa.
Tyypillisestihän homma alkaa sitten pian pahentua, eli kohta eivät toimi peilit ja lukotkaan - etenkään talvella, joten kannattaa hoitaa alta pois.