No nyt selkis...
Olin ollut sikamaisen onnekas...
Todellinen syy kalkattavaan käyntiin ja savutukseen oli hypännyt jakohihna...
Dieselpumppu oli hypännyt 3 tai 4 (jäi vähän avoimeksi kumpi) pykälää ja motoerin jako kaksi pykälää... onneksi oli säilynyt paikat ehjinä.
Nyt käy tyhjäkäyntiä ja uusi jakohihna sekä hilppeet asennettuna.
Käyntiäänikin on normaali 2.1 TD ääni

Hyppäämisen syy oli se aiemmin todettu voimalaitehihnapyörän vulkanoidun kumin "katoaminen"... osa kumista oli imeytynyt jakohihnan väliin ja sotkenut jaon.
Täystuho on käynyt niin lähellä että taidan lotota

Aika pöljä insinööri suunnitellut tuon hihnapyörän taustan, kun on jättänyt sen niin avoimeksi tuonne hammashihnan tilaan....
Kiitos arvon raadille osanotosta vian paikantamiseen.