Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 12.09.2012 16:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
C6 2,7 Hdi vm 2006-08 tai C5 2,7 Hdi 2008-2009 kiikarissa euroopasta tuotuna. Onko noissa yleensä webastoa tehdasasennuksena? Jostain sain käsityksen että olisi mutta ilman kellotoimintoa (jonka voi sitten asennuttaa suomessa jälkikäteen). Toisaalta kun laittaa mobile.de:ssä ruksin "auxiliary heating" eli lisälämmitin niin autojen määrä tipahtaa lähes nollaan :? ...oisko kellään tietoa asiasta...suomessa kokonaan asennettuna tuo maksaa varmasti maltaita



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 12.09.2012 18:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Koitin asiaa itsekin selvittää, enkä päässyt varmuuteen. Kannattaako muuten tosiaan vitosen tuonti, hinnan päälle kun laskee verot ja talvivarusteet niin ollaan äkkiä Suomen hinnoissa? Talvella vielä noita kattelin, enkä nähnyt järkevänä vaihtoehtona Saksasta tuontia. Toki 2,7HDi on Suomessa harvinainen, mutta mun mielestä toi nyt ei ole niin erikoinen pata. Mielummin toi tuoreempi 205hp 2,2HDi jos valuuttaa riittää. Kutosissa taas Suomen pyyntihinnat on niin älyttömät että veroja tulee halvan ostohinnan päälle tuhottomasti.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 12.09.2012 20:03 
Xantippa kirjoitti:
Koitin asiaa itsekin selvittää, enkä päässyt varmuuteen. Kannattaako muuten tosiaan vitosen tuonti, hinnan päälle kun laskee verot ja talvivarusteet niin ollaan äkkiä Suomen hinnoissa? Talvella vielä noita kattelin, enkä nähnyt järkevänä vaihtoehtona Saksasta tuontia. Toki 2,7HDi on Suomessa harvinainen, mutta mun mielestä toi nyt ei ole niin erikoinen pata. Mielummin toi tuoreempi 205hp 2,2HDi jos valuuttaa riittää. Kutosissa taas Suomen pyyntihinnat on niin älyttömät että veroja tulee halvan ostohinnan päälle tuhottomasti.


C6 on kallis ostaa ja ylläpitokin maksaa jotain, joten tuskin niiden hinta voi olla ihan XM/ Xantia-tasossa .
Suomen "älyttömät" pyyntihinnat ovat ihan kohtuullisia siihen nähden, että rahalla saa ihan oikean auton.
Jos uuden auton hinta on 60000-750000, pitäisikö alkusarjan -06 autojen hinta olla 6000?

Pitää lainata tuolta vanhasta ketjusta parin vuoden takaa:

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
C6 rinnakkaistuonti.
Tuo 7100€ Italian ihme on ollut koko seuraamani kahden ajan viikon mobile.de sivuilla myynnissä ja pysynee edelleen, ellei virkavalta sitä poista. Liettuan? auto oikea hinta on lähes 15.000.
Berliinissä on tällä hetkellä kiinnostava diesel mustilla penkeillä 14499€ hintaan, joka todennäköisesti putoaa niin kauan, kunnes menee kaupaksi.
Munchenin valkopenkkinen bensa-versio 14990€ on edelleen myynnissä. Hakisin jomman kumman ensi viikolla, mutta pahasti loppuviikosta päällepainava muu ulkomaanreissu estää tekemästä sitovia sopimuksia. Viikolla 43 on todennäköisesti auton haku edessä, jos nämä autot tai vastaava on silloin myynissä. Saa nähdä, paljon noista hinnoista voi tinkiä.
Näitä halvoista vielä: Onko kenelläkään esittää yhtään esimerkkiä oikeasti alle 10000 (sis.veron) hinnalla Suomeen ostetusta, kolaroimattomasta ja alle 100000 ajetusta C6:sta? Epäilen vahvasti!

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tilanne tänään: Munchenin valkopenkkisellä olen rullannut n. 40000 mukavaa kilometriä.

Loppupäätelmä: Osta X7 C5 Suomesta tai Saksasta, jos edullisen yksilön löydät, koska ainakin tällä hetkellä niiden arvo pysyy hyvin ja etenkin oikeilla jousilla varustettuna hakkaa kaikki muut merkit ja mallit mukavuudessa C6:n parempaa versiota lukuunottamatta.
Jos autossa ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä, niin sellaisen asennus maksaa 1500-2500€ asennuspaikasta riippuen.
Jos haluat jotain tosi halpaa, niin X7 C5 ja C6 ovat väärä valinta.

Kikatit ja muut haaveilijat eivät pystyne vieläkään esittämään todisteita, että joku olisi löytänyt hyvän, kolaroimattoman, alle 100000km ajetun C6:sen alle kymppitonnin, tuonut maahan ja rekisteröinyt ...

C6 on varma hankinta, hinta, ei arvo, putoaa (kymppi)tonnitolkulla vuosittain, joten tietää mihin rahansa laittaa.
Silti en (ajo)päivääkään vaihtaisi pois...

jk. edellinen autoni oli Peugeot 607 ja sen kohdalla takavuosina oli sama tilanne, kuin X7 C5 kohdalla nykyisin.
Rinnakkaistuontina ei kannattanut tuoda, koska hinta suomeen rekisteröitynä olisi kutakuinkin sama, kuin ns. suomiautolla.


   
 
 Viestin otsikko: Re: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
En tarkoittanut että Suomihinnat kutoselle olisivat täysin kieroutuneet, mutta katsoin juuri mobile.de -palvelusta että 2,7HDi-koneisia kolaroimattomia kutosia löytyi alle kymppitonnilla kymmenen yksilöä joko Ranskasta tai Saksasta. Eli hintataso on puolet siitä mikä Suomessa. Uusikoriset vitoset taas ovat lähes Suomen hinnoissa. Onko vaan niin että Saksassa noin viisivuotiaan auton hinta romahtaa verrattuna Suomeen, vai eikö kutosta arvosteta Saksassa, vai arvostetaanko uutta vitosta siellä jostain syystä? Ja toisaalta vanhakorisia vitosia, esim. 2007-vuosikertaa on tälläkin palstalla kaupiteltu viidellä tonnilla, mikä on reilusti alle 20% uuden hinnasta. Pitäisihän tuollainen enempi ajettu kutonenkin irrota Suomessa kympillä samalla logiikalla.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 12.09.2012 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
Xantippa kirjoitti:
Koitin asiaa itsekin selvittää, enkä päässyt varmuuteen. Kannattaako muuten tosiaan vitosen tuonti, hinnan päälle kun laskee verot ja talvivarusteet niin ollaan äkkiä Suomen hinnoissa? Talvella vielä noita kattelin, enkä nähnyt järkevänä vaihtoehtona Saksasta tuontia. Toki 2,7HDi on Suomessa harvinainen, mutta mun mielestä toi nyt ei ole niin erikoinen pata. Mielummin toi tuoreempi 205hp 2,2HDi jos valuuttaa riittää. Kutosissa taas Suomen pyyntihinnat on niin älyttömät että veroja tulee halvan ostohinnan päälle tuhottomasti.


suomeen tuotuna laskeskelin että pitäisi homma hoitua alle 25tuhannen molemmilla malleilla. Itsellä on joku fiksautuma että dieselin pitää olla kutoskone ja käydä tasaisesti...sen takia toi 2,7 pata ;) . Ja toinen syy on toki valuuttapuoli, tuo fiksumpi 205hp 2,2:nen on vielä selkeästi ulottumattomissa. Ihan markkinoiden halvinta yksilöä en ole hakemassa, olen katsellut lähinnä merkkiliikkeistä niiden halvimpia karvan yli 100.000 ajettuja tarjokkaita. Kutosia näyttäisi löytyvän noin 13-14t. hintaan, vitosia n. 15-16t. hintaan. Veroja oon koittanut arvioida kutoseen 8-9 tuhatta ja vitoseen 6-7 tuhatta. Meneeköhän sinnepäinkään, tullin taulukot on näistä aika suppeat. Vitosissa itselle tulee kyseeseen mallit joissa on lasikatto, navi, nahkasisustus jne varusteet joita ei suomiautoissa ole - muutenhan vitosen tuonti ei ehkä kannattaisikaan.

Natero mainitsit että Munchenin tuliaisesta hyvät kokemukset, onko ollut ympäri vuoden käytössä? Jos, niin mites tuo lisälämmitin, oliko jo saksassa asennettu?



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 13.09.2012 09:56 

Viestit: 54
Tuotin viime syksynä Saksasta vm. 2006 C6 2.7 HDI:n. Kilometrejä oli 132000, hinta 12000 € ja veroja tuli n. 7500 €. Tuontikulut päälle. Tässä ei ollut webastoa valmiina ja käsittääkseni niitä ei olekkaan vakiona Keski-Eurooppaan tarkoitetuissa autoissa, löytyy ainoastaan pohjoismaihin tarkoitetuista autoista. Lisävarustelistalta webaston voi valita esim. Saksassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 13.09.2012 12:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Keski-Euroopan malleissa lisälämmittimenä voi olla vain sähkövastukset.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 13.09.2012 13:12 
Lainaus citriquelta: "Natero mainitsit että Munchenin tuliaisesta hyvät kokemukset, onko ollut ympäri vuoden käytössä? Jos, niin mites tuo lisälämmitin, oliko jo saksassa asennettu?"
Minusta C6 pitää olla vaalealla nahalla sisustettu ja hiljaisella bensamoottorilla varustettu. Bensavehkeellä pärjää ihan tolppalämmöllä.
Itse ajan autolla talvisin. Kesällä vaimon C5 laitetaan varastoon, minä ajan moottoripyörällä tai museovehkeillä ja vaimo C6:lla.


   
 
 Viestin otsikko: Re: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 13.09.2012 13:33 

Viestit: 330
ootteko harkinnunna Virosta hakea ko. C6 autoja?

http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi

Kattelin tullin autoveropäätöksiä ja CRV/RAV4/C-crossereiden hintoja ne tulisivat autoverojenkin jälkeen 2-8keur halvemmaksi kuin vastaava auto Suomesta ostettuna. HUOM! Sekä Viron että Suomen autojen hinnat ovat pyyntihintoja, en tiedä millä rahalla autot oikeasti vaihtavat omistajaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: tuontiautot ja webasto
ViestiLähetetty: 13.09.2012 17:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
ok, kiitos tiedoista, kannattaapa siis laskea webaston asennuskustannukset kokonaishintaan mukaan.

Natero kirjoitti: "Minusta C6 pitää olla vaalealla nahalla sisustettu ja hiljaisella bensamoottorilla varustettu. Bensavehkeellä pärjää ihan tolppalämmöllä."
--> tuon tavallaan allekirjoitan :) itsellä kaikki olleet aina bensavehkeitä - alkoi vaan kiinnostaa paljonpuhuttu dieselin vääntö ja se pieni säästö polttoainekuluissa...(ei kyllä pitäisi olla mikään peruste C6:sen kanssa :oops: )

Noissa Viron autoissa on ainakin itselleni liikaa kilsoja, ja taitaa olla nekin saksasta tuotuja...



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: