Xantippa kirjoitti:
Koitin asiaa itsekin selvittää, enkä päässyt varmuuteen. Kannattaako muuten tosiaan vitosen tuonti, hinnan päälle kun laskee verot ja talvivarusteet niin ollaan äkkiä Suomen hinnoissa? Talvella vielä noita kattelin, enkä nähnyt järkevänä vaihtoehtona Saksasta tuontia. Toki 2,7HDi on Suomessa harvinainen, mutta mun mielestä toi nyt ei ole niin erikoinen pata. Mielummin toi tuoreempi 205hp 2,2HDi jos valuuttaa riittää. Kutosissa taas Suomen pyyntihinnat on niin älyttömät että veroja tulee halvan ostohinnan päälle tuhottomasti.
C6 on kallis ostaa ja ylläpitokin maksaa jotain, joten tuskin niiden hinta voi olla ihan XM/ Xantia-tasossa .
Suomen "älyttömät" pyyntihinnat ovat ihan kohtuullisia siihen nähden, että rahalla saa ihan oikean auton.
Jos uuden auton hinta on 60000-750000, pitäisikö alkusarjan -06 autojen hinta olla 6000?
Pitää lainata tuolta vanhasta ketjusta parin vuoden takaa:
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
C6 rinnakkaistuonti.
Tuo 7100€ Italian ihme on ollut koko seuraamani kahden ajan viikon mobile.de sivuilla myynnissä ja pysynee edelleen, ellei virkavalta sitä poista. Liettuan? auto oikea hinta on lähes 15.000.
Berliinissä on tällä hetkellä kiinnostava diesel mustilla penkeillä 14499€ hintaan, joka todennäköisesti putoaa niin kauan, kunnes menee kaupaksi.
Munchenin valkopenkkinen bensa-versio 14990€ on edelleen myynnissä. Hakisin jomman kumman ensi viikolla, mutta pahasti loppuviikosta päällepainava muu ulkomaanreissu estää tekemästä sitovia sopimuksia. Viikolla 43 on todennäköisesti auton haku edessä, jos nämä autot tai vastaava on silloin myynissä. Saa nähdä, paljon noista hinnoista voi tinkiä.
Näitä halvoista vielä: Onko kenelläkään esittää yhtään esimerkkiä oikeasti alle 10000 (sis.veron) hinnalla Suomeen ostetusta, kolaroimattomasta ja alle 100000 ajetusta C6:sta? Epäilen vahvasti!
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tilanne tänään: Munchenin valkopenkkisellä olen rullannut n. 40000 mukavaa kilometriä.
Loppupäätelmä: Osta X7 C5 Suomesta tai Saksasta, jos edullisen yksilön löydät, koska ainakin tällä hetkellä niiden arvo pysyy hyvin ja etenkin oikeilla jousilla varustettuna hakkaa kaikki muut merkit ja mallit mukavuudessa C6:n parempaa versiota lukuunottamatta.
Jos autossa ei ole polttoainekäyttöistä lisälämmitintä, niin sellaisen asennus maksaa 1500-2500€ asennuspaikasta riippuen.
Jos haluat jotain tosi halpaa, niin X7 C5 ja C6 ovat väärä valinta.
Kikatit ja muut haaveilijat eivät pystyne vieläkään esittämään todisteita, että joku olisi löytänyt hyvän, kolaroimattoman, alle 100000km ajetun C6:sen alle kymppitonnin, tuonut maahan ja rekisteröinyt ...
C6 on varma hankinta, hinta, ei arvo, putoaa (kymppi)tonnitolkulla vuosittain, joten tietää mihin rahansa laittaa.
Silti en (ajo)päivääkään vaihtaisi pois...
jk. edellinen autoni oli Peugeot 607 ja sen kohdalla takavuosina oli sama tilanne, kuin X7 C5 kohdalla nykyisin.
Rinnakkaistuontina ei kannattanut tuoda, koska hinta suomeen rekisteröitynä olisi kutakuinkin sama, kuin ns. suomiautolla.