Vanteiden kiillotuksen suhteen soodapuhallus on maalinpoistoa ja oikeastaan kaiken muunkin suhteen. 4 citroen vanteen puhallus on luokkaa 150euroa, toki jos puhalluttaa pelkät "naamat", niin on halvempaa. Säästäähän se aikaa jne, mutta onko se rahan väärttiä, niin sen jokainen päättää itse. Tuolla puhalluksen hinnalla jo ostaa kaiken tarvittavan kiilloitukseen, aineet ja tarvikkeet. Kaiken lisäksi, monet lakatut(ei siis maalatut) alut ovat sorvissa pyöräytetty. Joten hiontaan menee siltäkin osin. Karkeudesta 320 on hyvä lähteä ja mitä enemmän konetta käyttää, sitä vähemmän kädet kuluu

On joitakin oikeasti hyviäkin aineita, mutta semmoset alumagic yms jutut kannattaa ihan suosiolla unohtaa(niinno, kyllä niillä pikkuisen hapettumia saa pois). Ne ovat vanhankansan ylläpitoaineita. Nyt on 17h valveilla olo, joten jatkakaa keskustelua, tulen unien jälkee kertomaan lisää

Sanotaan nyt vielä, että hiekkapapereita on aina P4000 asti hyvin tarjolla, mutta ihan turha mennä vanteiden kanssa niin pitkälle. Joku P1500 grit riittää, jos ei ole jo turhaakin, siihen päästään jo erilaisilla vahasidonnaisilla ja kiinnikemateriaaleillakin. Joita muuten löytyy tuonne P12000 grittiin, jos haluaa elvistellä(tai hioa itse esim partaveitsensä vimosen päälle)

Listahan on loputon, eihän minun tähän aiheeseen pitänyt kajota

Nuo Janne kuvan vanteethan ovat luokkaa olemattomat stringit, noihin yläkuvan mummon kalsareihin verrattuna

(puhallusta ajatellen)