Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM Etoile-vanteet sairaan kiiltäviksi
ViestiLähetetty: 10.08.2011 19:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
Tässä orastavan pimeinä alkusyysiltoina pähkäilin XM:n ankeiden peltivanteiden ja kapseleiden vaihtoa Etoile-vanteisiin.
Kuva
Tuli mieleeni ajatus jotta mitähän tulisi jos nuo Etoile-vanteet kiillottaisi ihan peilikiiltäviksi? Onko kukaan jo ehtinyt sellaista operaatiota tekemään? Vois ehkä näyttää kivalta. Tuntuisi että kiillotuksen kannalta tuo olisi jopa kohtalaisen helppo kohde. Tiedän kyllä että homma on hikistä puuhaa mutta entisenä jenkkimiehenä olen pitkäksi venyneisiin talli-iltoihin ja tolkuttomaan puunaukseen tottunut. Kaupasta saa toki valmiiksi vannetta jos jonkin näköistä mutta arvostan enemmän tehtaan alkuperäisiä tuotoksia (joita sitten vähän puunailen. :) )



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Etoile-vanteet sairaan kiiltäviksi
ViestiLähetetty: 10.08.2011 22:40 

Viestit: 725
Kannattaa aloittaa soodapuhalluksella koko homma. Luulen että lopputolos on paljon parempi tai ainakin tasaisempi.

Kuvassa puhaltamaton ja soodapuhallettu vanne.
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Etoile-vanteet sairaan kiiltäviksi
ViestiLähetetty: 10.08.2011 23:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
Janne L kirjoitti:
Kannattaa aloittaa soodapuhalluksella koko homma. Luulen että lopputolos on paljon parempi tai ainakin tasaisempi


Kiitoksia vinkistä! Onko tuo soodapuhallus kuinka kallista puuhaa?



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Etoile-vanteet sairaan kiiltäviksi
ViestiLähetetty: 10.08.2011 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
pascal kirjoitti:
Kiitoksia vinkistä! Onko tuo soodapuhallus kuinka kallista puuhaa?

Vanteen mallista ja p*skasuudesta riippuen, ja puhaltajastakin, viidenkympin kahta puolta lie..?

Sopivasti kun on päässy keskusteluyhteyteen harrastehenkisen puhkujan kanssa, niin on sitten tullu puhallutettua vähän enempikin kaikenlaista, moottorin lohkosta lähtien...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Etoile-vanteet sairaan kiiltäviksi
ViestiLähetetty: 11.08.2011 08:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Vanteiden kiillotuksen suhteen soodapuhallus on maalinpoistoa ja oikeastaan kaiken muunkin suhteen. 4 citroen vanteen puhallus on luokkaa 150euroa, toki jos puhalluttaa pelkät "naamat", niin on halvempaa. Säästäähän se aikaa jne, mutta onko se rahan väärttiä, niin sen jokainen päättää itse. Tuolla puhalluksen hinnalla jo ostaa kaiken tarvittavan kiilloitukseen, aineet ja tarvikkeet. Kaiken lisäksi, monet lakatut(ei siis maalatut) alut ovat sorvissa pyöräytetty. Joten hiontaan menee siltäkin osin. Karkeudesta 320 on hyvä lähteä ja mitä enemmän konetta käyttää, sitä vähemmän kädet kuluu :) On joitakin oikeasti hyviäkin aineita, mutta semmoset alumagic yms jutut kannattaa ihan suosiolla unohtaa(niinno, kyllä niillä pikkuisen hapettumia saa pois). Ne ovat vanhankansan ylläpitoaineita. Nyt on 17h valveilla olo, joten jatkakaa keskustelua, tulen unien jälkee kertomaan lisää :lol: Sanotaan nyt vielä, että hiekkapapereita on aina P4000 asti hyvin tarjolla, mutta ihan turha mennä vanteiden kanssa niin pitkälle. Joku P1500 grit riittää, jos ei ole jo turhaakin, siihen päästään jo erilaisilla vahasidonnaisilla ja kiinnikemateriaaleillakin. Joita muuten löytyy tuonne P12000 grittiin, jos haluaa elvistellä(tai hioa itse esim partaveitsensä vimosen päälle) :lol: Listahan on loputon, eihän minun tähän aiheeseen pitänyt kajota :evil: ;)

Nuo Janne kuvan vanteethan ovat luokkaa olemattomat stringit, noihin yläkuvan mummon kalsareihin verrattuna :lol: (puhallusta ajatellen)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Vanhan kuukan vanteet kondikseen!
ViestiLähetetty: 16.10.2012 14:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
Taas tuli ajankohtaiseksi vannetuunaus. Hankin ajokkiini Y3-kuukan alumiinirinkulat, joiden peruskaunistuksen jälkeen tuli kuvan mukainen ajatus, eli harmaat osat maalaisi matomustalla. Meikäläisen silmää miellyttää tuo idea, jotenkin korostuu hyvällä tavalla tuo hieno design. Onko muilla minkälaisia mielipiteitä suunnitelmasta?

Kuva



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Etoile-vanteet sairaan kiiltäviksi
ViestiLähetetty: 16.10.2012 14:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Riippuu ilmeisesti kysyjästä tuo soodapuhalluksen hinta 8-), kun kysyin hintaa, niin 120e / 4kpl pyysi, ja parista muusta paikasta ei ole vielä tullut vastausta...

puhalluskannun saa n. 70e:llä, ja puhallussoodaa myyvät nettisivuilla 30e/25kg säkki, ainakin pienten osien puhdistukseen etevää ainetta.
(pöllyää kyllä paljon, joten olohuoneessa ei ehkä kannata kokeilla :mrgreen: )



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Vanhan kuukan vanteet kondikseen!
ViestiLähetetty: 16.10.2012 17:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
pascal kirjoitti:
Taas tuli ajankohtaiseksi vannetuunaus. Hankin ajokkiini Y3-kuukan alumiinirinkulat, joiden peruskaunistuksen jälkeen tuli kuvan mukainen ajatus, eli harmaat osat maalaisi matomustalla. Meikäläisen silmää miellyttää tuo idea, jotenkin korostuu hyvällä tavalla tuo hieno design. Onko muilla minkälaisia mielipiteitä suunnitelmasta?


Omia Y3-kutosen vanteita olen fiksannut kylmästi vannehopeaksi ja ruuuuuuuunsaalla lakalla hehkua pintaan, mutta nyt tuon kuvan nähtyäni harmittaa, miksen ole keksinyt tuota mattamusta-hiottu–alumiini -yhdistelmää... NAM! 8-)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: