|
Kirjoittaja |
Viesti |
tuisku
|
Viestin otsikko: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 26.05.2011 20:32 |
Viestit: 85 Paikkakunta: Imatra
|
Katsastukseen olisi vaihdettava raidetangonpään sisänivelet. Ojan puoleinen pää näyttää tosi mielenkiintoiselta. Mitä kaikkea on purettava, jotta päästään kunnolla käslksi niveleen ? tarvitaanko muita työkaluja kuin "LEHMÄN HERMOT" ????
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 26.05.2011 23:18 |
Viestit: 2198 Paikkakunta: Laukaa
|
Pyörä pois, hammastanko ääriasentoon, lukkomutteri raidetangosta auki, suojakumi pois edestä, hyväleukaiset pihdit joilla väännät vanhan nivelen muhvista auki. Saattaa olla jokin pieni lukitus, ei välttämättä. Joskun on ollut tiukassa, mutta helppojakin sisäniveliä on vaihdettu.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 27.05.2011 07:22 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Kestääkö hammastankorakenne vääntämisen, koskien ohjausakselin ratasta, mm.?
|
|
|
|
 |
Tankkitäyteen
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 27.05.2011 15:20 |
Viestit: 59 Paikkakunta: Siikalatva
|
Mulle päänvaivaa aiheutti se kuminen suojatutti. Kävin ensin irrottamassa varaosa beksistä, kuin irtoo. Siinä on liimattu tai paistettu peltirengas mikä pitää kumisuojan paikoillaan. Kiila väliin ja naputtelee ulos, kumia rikkomatta. Homma tuli eteen, kun hammastangon suojakumi vaihtoon. Tarvike haitarikumi lyhyt ja pullahti ulommasta päästä eka käännöllä irti. Jätin silleen, kun sisempää kiinni. Rekisteriotteeseen jäi korjauskehotusmainintana suojagummi rikki. Nimenomaan ojanpuoleisesta kyse. V.K.
|
|
|
|
 |
Paso
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 06.07.2011 21:55 |
Viestit: 116 Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
|
Onko sisempi nivel kierteellä kiinni hammastangon päässä?
C8 HDi136 -07 Xantia HDi110 -99 BX TRD turbo -91
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 06.07.2011 22:03 |
Viestit: 2198 Paikkakunta: Laukaa
|
Paso kirjoitti: Onko sisempi nivel kierteellä kiinni hammastangon päässä? on
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 06.07.2011 22:39 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Muistelen motonetin haitarien olevan, tai viimeksi oli, "vääräkätiset", brittiversioon, pitänee pyytää "väärän" puolen...
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 26.11.2012 22:41 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Tankkitäyteen kirjoitti: Mulle päänvaivaa aiheutti se kuminen suojatutti. Kävin ensin irrottamassa varaosa beksistä, kuin irtoo. Siinä on liimattu tai paistettu peltirengas mikä pitää kumisuojan paikoillaan. Kiila väliin ja naputtelee ulos, kumia rikkomatta. Homma tuli eteen, kun hammastangon suojakumi vaihtoon. Tarvike haitarikumi lyhyt ja pullahti ulommasta päästä eka käännöllä irti. Jätin silleen, kun sisempää kiinni. Rekisteriotteeseen jäi korjauskehotusmainintana suojagummi rikki. Nimenomaan ojanpuoleisesta kyse. V.K. Tää on tätä, samat kujeet. En ole vieläkään oppinut ostamaan alkuperäisiä, tai aivan vastaavia varaosia. Nuot motonetin paskat.....
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 27.11.2012 12:36 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
ealab kirjoitti: Tankkitäyteen kirjoitti: Mulle päänvaivaa aiheutti se kuminen suojatutti. Kävin ensin irrottamassa varaosa beksistä, kuin irtoo. Siinä on liimattu tai paistettu peltirengas mikä pitää kumisuojan paikoillaan. Kiila väliin ja naputtelee ulos, kumia rikkomatta. Homma tuli eteen, kun hammastangon suojakumi vaihtoon. Tarvike haitarikumi lyhyt ja pullahti ulommasta päästä eka käännöllä irti. Jätin silleen, kun sisempää kiinni. Rekisteriotteeseen jäi korjauskehotusmainintana suojagummi rikki. Nimenomaan ojanpuoleisesta kyse. V.K. Tää on tätä, samat kujeet. En ole vieläkään oppinut ostamaan alkuperäisiä, tai aivan vastaavia varaosia. Nuot motonetin paskat..... Tuo viimeinen lause "motonetin paskat", olen täysin samaa mieltä heidän tuotteistaan. Mulla sattui olemaan tallessa koneella todistusaineistoa heidän uutena myymistään xantian koiranluista, ikinä en kompensaatiota firmalta saanut. Takuuvastaava paikallisessa myymälässä vain inisi ettei kuvista oikein saa selvää vaikka toimitin kuitin ja pakkauksetkin heille missä tuote oli myyty, Avattuani paketin, pöllähti kurat silmilleni, sellaista paskaa motonet myy uutena.
Liitteet: |

053 (Small).jpg [ 31.19 KiB | Katsottu 17115 kertaa ]
|

055 (Small).jpg [ 27.4 KiB | Katsottu 17115 kertaa ]
|

050 (Small).jpg [ 26.53 KiB | Katsottu 17115 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 28.11.2012 01:24 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kieltämättä... kannattaa panostaa kuviin, aina. Nuo ovat kelvottomia.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 28.11.2012 09:10 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Parasta taitaa avata pakkaukset jo tiskillä. Niin teen. Minne palautustavarat joutuvat?
|
|
|
|
 |
dbwarrior
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 03.05.2013 17:00 |
Viestit: 216
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 03.05.2013 17:08 |
Viestit: 4692 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
siinä on metallikaulus ja lähtee ruuvarilla kampeemalla .
|
|
|
|
 |
dbwarrior
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 03.05.2013 17:13 |
Viestit: 216
|
Ihan vaan tupla varmistukseksi, kumi paistettu kaulukseen ja kauluksen kuuluu irrota tuolta sitten mukana ? Kärsivällistä talttailua ja homman pitäis sujua.....
EDIT: Juu, juureen sopivalla meisselillä naputtelua tuolta alhaaltapäin niin kivasti irtos.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 01.10.2013 21:06 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Kävin leimaa pyytelemässä vaimon Santtuun ja alapallon lisäksi oikealta puolelta hammastangon haitarikumi on antautunut. Tuota vähän katselin ja pähkäilin. Mitenkäs sen kumin vaihtaa? Siinä raidetangon sisänivelen päässä kun on pultti vaakasuorassa, johon tuon tehostimen työsylinteri tulee kiinni. Eikä varmaan se haitarikumi taida venyä sen pultin yli jos vaan raidetankoa pitkin koittaa sen kumin ujuttaa paikoilleen? Jos raidetangon irrottaa sisäpäästään niin onko siinä joku irtonainen osa, jossa se pultti on kiinni vai meniskö tuo niin, että raidetanko irti sisäpäästään ja sitten vois saada sen haitarikumin pujoteltua paikalleen? Servicen kuvatkaan ei olleet kuin kuskin puolelta. Ei vaikuta mitenkään mielenkiintoiselta hommalta muutenkaan ja vielä vähemmän innostaa kun pitäis tämä tehdä pihamaalla sen tilan varassa jonka tunkilla ja akselipukeilla auton alle saa 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
xantia2.1td
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 01.10.2013 21:48 |
Viestit: 156 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
kyllä se yli menee rasvaa ja sievästi lämmittää sitten lujasti voimaa. tarvike kumi eitaho pysyä paikollaan.
Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Xantian raidetangon sisempien nivelien vaihto ! Lähetetty: 06.10.2013 20:30 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Menihän se suojakumi 6 tunnin ähellyksen jälkeen. Ja usko meinas muutamaankin kertaan loppua  Hommaa helpotti vähän metrinen putkenpätkä, jonka toisen pään lyttäsin vähän ja tein päähän 12 mm reiän ( ei läpi putken). Kun kumin ujutti toiselta puolelta hammastangon sisänivelen yli ja sitten sai sen putken hivutettua kumin sisään ja sen reiän siihen pultin päähän niin sillä sai avitettua sen pultin yli liukumista.
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
|
|