|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.12.2012 00:29 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Perlkkeles ne BAT:n (CX farkku) pumput eivät olleet säädetty edes ihan näille +1 kelille Tuli just takaluukku päälakeen kun isän vanhaa tammipöytää ulos hilasin, siis vasta nyt... Sain kyllä paljon aikaan tänään. Pääsin töihin joulun jälkeen ja pitkähkön toimistokuukkeloinnin jälkeen sain aikaan ihan muka työasioitakin. Kotiin päästyäni ajoin CX:n talliin mutta eissaattans, sitä valkoista sontaa oli niin paljon pihassa että meni 40 min että sain vehkeen talliin. No, korjasin sitten mittariston taustavalot jotka olivat täysin pimeenä, tosin vilkkua käyttäessä kaikki mahdolinen vilkkui... löysin oikarin mittariston takaa, haa, peiliä käyttäen koska olin laiska enkä viitsinyt irroittaa koko assemblyä. Lämmitin myös kokeeksi punamullan värisiä puskureita ja kyllä se lämmöllä se väri sieltä tulee esiin kun uskaltaa polttaa pintaa niin kuumaksi että se melkein sulaa. Säädin myös döyvräänin sytkän ja jo käy ihan eri tahtiin. Siis tämä alkaa näyttää siltä että ihan kuin mulla olis vanha Citikka 
Liitteet: |

Cover_heat_treat.JPG [ 25.96 KiB | Katsottu 15701 kertaa ]
|

Bumber_cx_heat_treat.JPG [ 35.38 KiB | Katsottu 15701 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.12.2012 00:42 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Sain juuri keittiön viemärin taas toimivaksi. Aiemmin päivällä tuli jonkun yläkerren naapurin tiskivedet lavuaariin. Lienee kinkkurasvat laskettu putkiin. Tärpättiä, fairya ja kuumaa vettä niin johan toimiii. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
BLEKO
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.12.2012 16:48 |
Viestit: 32
|
Viimasuoja C5 farkkuun.Pari talvea meni ilman suojaa ongelmitta.Eikä nytkään ole öljyt pyrkineet ulos.Huomasin n.50 km ajon jälkeen öljyjen lämpiävän nopeemmin.
|
|
|
|
 |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 00:46 |
Viestit: 201 Paikkakunta: Nummela
|
jiipee62 kirjoitti: jiipee62 kirjoitti: HDI C-vitoseen kannentiivisteen vaihtoa. Ai että tuli ikävä aikoja jolloin noita hommia opettelin. Johonkin B20:seen volvon tikkukoneeseen olis vaihtanut pahvin tunnissa, nyt pääsin vähän alkuun kuudessa, Autodata tarjosi ohjeajaksi jotain 14 tunnin luokkaa paffin vaihdolle, ei taida ihan mennä mulla siinä ajassa  . Ja värinänvaimenninkin sökö  . No, kyllä se kansi sieltä huomenna nousee. Nousi se kansi. Ja niinkuin pelkäsin, koneistamokeikka tuli. Liekkirenkaiden kohdalla selvää uraa. Valmis, isohko työ tuommisen HDI:n tiivisteen vaihto.
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 01:24 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Katsoin Ganesin ja huomasin kaikki omistamani automerkit edustettuina.    Tosin Volvoa ei ole, vielä. Huomaako kukaan, mikä on vialla poliisin Volvossa? http://www.youtube.com/watch?v=7MTcSQlT ... e=youtu.be
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 12:53 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Harri126 kirjoitti: Tosin Volvoa ei ole, vielä. Huomaako kukaan, mikä on vialla poliisin Volvossa? http://www.youtube.com/watch?v=7MTcSQlT ... e=youtu.beVolvoista en mitään tiedä, mutta apukuskin ovessa on jotain outoa. Kylkilistalinja kun hyppää oven takareunassa, kahva on normaalia viistommassa ja eikös noissa ollut tuollakin puolella peili yleensä?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 14:19 |
Viestit: 1521 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Kelit lauhtui sen verran että jaksoin askarrella autokatoksessa C4:ään vakiokaiuttimien tilalle Pioneer TS-Q171C erillissarjan. Koska ovipahvi pitää irrottaa asennusta varten niin samalla hoitui ovipeltiin ja verhouksen sisäpintaan pikku laput STP Silveriä kuminoita vaimentamaan.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 15:04 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Harri126 kirjoitti: Tosin Volvoa ei ole, vielä. Huomaako kukaan, mikä on vialla poliisin Volvossa? Se on liian uusi? Remu on syntynyt 1948, PV444-mallin autoja hankittiin vuoden 1952 olympialaisiin ja vaikka PV544 onkin esitelty 1958, niin ... Lisäksi siinä on liian uusi rekisterikilpi: mustapohjainen kuusimerkkinen "ABC-123"-tyypin kilpi on hirveä tyylirikko niin vanhassa kuin sitten uudemmassakin 70-luvun autossa vaikka kuinka olisi MR-todistusta plakkarissa.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 15:30 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
2cvkimmo kirjoitti: Lisäksi siinä on liian uusi rekisterikilpi: mustapohjainen kuusimerkkinen "ABC-123"-tyypin kilpi on hirveä tyylirikko niin vanhassa kuin sitten uudemmassakin 70-luvun autossa vaikka kuinka olisi MR-todistusta plakkarissa.
Tätä juuri tarkoitin. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 16:45 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Onpa noita kilpimokia muitakin, Nousukaudessa vaihtui lopun takaa-ajokohtauksessa pyhimysvolvon kilpi kesken ajon. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 19:03 |
Viestit: 511
|
Vietin päivän firman parkkihallissa projekti kiilloitus. L. pesu, myllytys, pesu sisäsiivous, vahanlevitys, ruokatauko, nahkojen pesu ja käsittely, ulkopinnan kiiloitus ja toinen vahaus. Muuten hyvä, mutta farecla G3 oli liian hentoa konepellin nastapölypateille. Harjanjäljet ja kyljet sekä katto puhdistui kyllä. Aikaakaan kotoa kotiin ei mennyt kuin 11h.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 19:57 |
Viestit: 3655
|
voi sentään, olispa mullakin paikka jossa voisin pestä ja vahata. Pitäisköhän mennä IT-halliin, mutta siinä menee aikaa kun ensin pesee, sitten kuivattelee ja odottaa että auto on varmasti kuiva ja sitten vahaa... Tule jo, kevät!
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 20:12 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Sattuipas tämä sopivaan väliin: Siivottiin perheen käyttöautot. Kului kummaltakin 1:45 aikaa Motorinissa, hintaa 13€ per auto/nuppi. Pestiin ulkoa, vahattiin (Turtlen Ice), imuroitiin, ja tietty sisältä myös ikkunat + kojelauta + ovipahvit + kynnykset ym perussetti Oli muuten hiljaista. Ei moni hiffannut, että tällä kelillä lika on pehmennyt eikä ovet jäädy. Kurakaan tartu puhtaaseen & vahattuun 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 20:22 |
Viestit: 3655
|
Onks tämä sama osoite, jossa oli ennen joku huoltiksen TI-halli? Minuuttihinta on sitten pikkusen noussut.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.12.2012 22:32 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Just ennen siltaa ja Ruissalon risteystä Pansiontiellä: www.motorin.net
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 02.01.2013 23:53 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
V6 Xantian kokoojaputkiston irroitus, hitsaus ja asennus. En voi suositella kenellekään, hommassa tarvii oikeasti koulutetun käärmeen, kuusi kättä ja k**lin päähän koukun. On sellainen epeli että vuotaa hyvin vienosti sieltä ja täältä ja niimpä lambda pomsahtaa just inan yli ylärajan koska liikahappea tunkee anturille joka on ensimäisessä kokoojaputkessa just tuon yhdyskappaleen jälkeen.
Liitteet: |

Activa_pakosarjaliitos.JPG [ 52.05 KiB | Katsottu 15346 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.01.2013 00:51 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Pakoputkiston vuotojen vaikutus lambda-anturiin on helppo eliminoida järjestämällä putken päähän sopiva kuristus, jolloin putkistossa on ylipaine ja vuodoista virtaa pakokaasua ulos eikä ilmaa sisään. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.01.2013 00:52 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Ax lumen keskeltä halliin sulamaan ja keittiön ikkunan eteen lumiukko. Ulkopuolelle.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.01.2013 02:07 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Les Excentriques kirjoitti: Pakoputkiston vuotojen vaikutus lambda-anturiin on helppo eliminoida järjestämällä putken päähän sopiva kuristus, jolloin putkistossa on ylipaine ja vuodoista virtaa pakokaasua ulos eikä ilmaa sisään.  Loistava kusetusidea muuten, ja varmuudella toimiva  ...paitsi että kun haluaa ajaa ilman kuristusta niin syöttö sekoilee, tosin kuristus ei ihan valtavasti tehoja syö.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.01.2013 17:46 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Cikatti kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: Pakoputkiston vuotojen vaikutus lambda-anturiin on helppo eliminoida järjestämällä putken päähän sopiva kuristus, jolloin putkistossa on ylipaine ja vuodoista virtaa pakokaasua ulos eikä ilmaa sisään.  Loistava kusetusidea muuten, ja varmuudella toimiva  ...paitsi että kun haluaa ajaa ilman kuristusta niin syöttö sekoilee, tosin kuristus ei ihan valtavasti tehoja syö. Joskus Ahvenistolla piti saada minin äänet alas. Toteutettiin se hitsaamalla kuplan pakoputkenpätkä minin pakoputken päähän. Ei mennyt mihinkään ennen kuin se huilu lensi kuutamolle, kuoret kuitenkin jäivät ja se oli tärkeetä, koska siinä oli katsastushenkilökunnan maalaamalla tehty merkkaus. Kesti kuitenkin mittauksen. Jonkinlainen kusetus siis sekin. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 03.01.2013 18:01 |
Viestit: 4682 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
toimi kuten pitääkin , loput ovat vai pykälänikkareitten määritelmiä.
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.01.2013 01:29 |
Viestit: 2749 Paikkakunta: Koria
|
Tuulilasinpyyhkijän moottorin ehostus XM:ään. Uudet hiilet ja laakeri vanhan jurisevan laakerin tilalle. Jos joku kaipaa tietoa, niin laakeri 608 eli sisäreikä 8 mm ja ulkomitta 22 mm. Hiilet 3 kpl kokoa 5x6 mm tai hiukan alle. viilalla tai hiomapaperilla saa liian pois. Pyyhkijä lakkasi toimimasta eilen. Hiilet vaihdettiin ja johtoliitoksia putsailtiin. Toimi hetken ja sitten taas ei. Tänään sitten purkasin koko moottorin, pesin ja putsailin ja vielä herkistelin hiiliä. Nyt taas toimii, toivottavasti vielä huomennakin. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.01.2013 02:44 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
XM-Hannu kirjoitti: Hiilet 3 kpl kokoa 5x6 mm tai hiukan alle. viilalla tai hiomapaperilla saa liian pois. Varmaan olisi ihan suotavaa tietää tuossa moottorissä käytettävä hiilen laatukin (kovuus), jos jonkun muun moottorin hiilistä käy viilailemaan tuohon sopivia  Toimiihan se toki millä vaan laadulla jonkin aikaa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.01.2013 10:09 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Leikkinyt postiljoonia ja jakanut 100 maalämpömainosta öljylämmitystalojen postiluukkuihin. Täsmäisku 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|