|
Kirjoittaja |
Viesti |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 16:55 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Jestas mä ihmettelen tän foorumin purismia... Ihan niinku se olis joltakulta pois, jos joku toinen rakentaa toisella tavalla kuin on totuttu? Ei tässä Andre Citroenin haudalla olla käyty kuseskelemassa, vaan päinvastoin säilytetty jälleen yksi PSA-tuote tieliikennekäytössä. Oli tuossa miten paljon tahansa ärsyttäviä piirteitä niin räksyttäjät voisivat edes sen muistaa, että työtunteja on käytetty enemmän kuin yksikään tän foorumin 0-200e perusrassi tulee ikinä näkemään. 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 17:10 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
no ottipa koville. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 19:10 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Akaile kirjoitti: Jestas mä ihmettelen tän foorumin purismia... Ei, vaan ihmettelijöitä, jotka eivät käsitä miksi muuten hyvästä projektista pitää jousitus pilata. Sitten ihmetellään, mikä avuksi kun pohja ottaa kiinni, koska on madallettu niin matalaksi että pohja ottaa kiinni ja ihan vaan madaltamisen takia ilmeisesti? Eikös muuten tuollainen olisi ollut aihioksi vähän helpompi, olisi ollut lähempänä haettua lopputulosta? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 19:31 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Voi päivää..
Niinku en olisi tietoinen siitä et kyl se pohja osuu maahan väkisinki 2cm maavaralla?
Nyt enää parantelen asioita ettei mikään kriittinen paikka hajoa.
Ja miks mä jotaki accorttia tekisin? Niitä on maailma pullollaan.
Montako bx:ää näkyy maailmalla rakennettuna?
Luulis että tätä projektia jaksais sitikka harrastajat katsoa, mutta ei, joka vitun foorumilta saa kuulla samat itkut "miks sä tollasesta teet" "vaihda merkkiä"
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 19:39 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
tuttua tuo et kaikki valittaa  onneks näitä rakennetaan omaks iloks...
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 19:41 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jeth kirjoitti: Luulis että tätä projektia jaksais sitikka harrastajat katsoa Projektihan on muuten kaikilta osin hieno, mutta tuo madallus ihmetyttää. Kun ei ihan helpolla usko beksin jousituksen tuolla tempulla parantuvan. Autostahan toki rakennetaan aina itsensä näköinen, mutta ei kai se nyt ole yllättävää, että erikoisia ratkaisuja voi joutua hieman selittelemään projektia esitellessä? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 20:59 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
laakeri kirjoitti: Jeth kirjoitti: Luulis että tätä projektia jaksais sitikka harrastajat katsoa Projektihan on muuten kaikilta osin hieno, mutta tuo madallus ihmetyttää. Kun ei ihan helpolla usko beksin jousituksen tuolla tempulla parantuvan. Autostahan toki rakennetaan aina itsensä näköinen, mutta ei kai se nyt ole yllättävää, että erikoisia ratkaisuja voi joutua hieman selittelemään projektia esitellessä?  Mitäs ihmeellistä madaltamisessa on?
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 21:04 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jeth kirjoitti: Mitäs ihmeellistä madaltamisessa on? Sillä saavutettava hyöty/hyödyttömyys. Ilmanvastuksen pienentämistähän sillä varmaan haetaan ulkonäön ja joustopituuksien kärsiessä, mutta kuinka paljon sillä oikeasti saavutetaan sitten tuossa ensin mainitussa hyötyä?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 21:10 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
No koittakaas nyt hyväksyä se ettei kaikki näe asioita samalla tavalla eikä kaikesta tarvitse nurista tai viisastella!
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 21:15 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
laakeri kirjoitti: Jeth kirjoitti: Mitäs ihmeellistä madaltamisessa on? Sillä saavutettava hyöty/hyödyttömyys. Ilmanvastuksen pienentämistähän sillä varmaan haetaan ulkonäön ja joustopituuksien kärsiessä, mutta kuinka paljon sillä oikeasti saavutetaan sitten tuossa ensin mainitussa hyötyä? Niinku mua kiinnostaisi ilmanvastukset yms ? Ulkonäköä parannetaan piste. Jos ei kelpaa niin pitäkööt ne korotus mielipiteet itsellänsä. Tämän http://www.stanceworks.com/ sivuston sadoista autoista varmaan yksikään ei ole hyvää ajettavuutta nähnytkään, silti niitä ihmiset tekee 
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 21:25 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
laakeri kirjoitti: Autostahan toki rakennetaan aina itsensä näköinen, mutta ei kai se nyt ole yllättävää, että erikoisia ratkaisuja voi joutua hieman selittelemään projektia esitellessä?  Millekähän se minun näköiseni auto oikein näyttäisi? 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 22:05 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Jeth kirjoitti: laakeri kirjoitti: Jeth kirjoitti: Mitäs ihmeellistä madaltamisessa on? Sillä saavutettava hyöty/hyödyttömyys. Ilmanvastuksen pienentämistähän sillä varmaan haetaan ulkonäön ja joustopituuksien kärsiessä, mutta kuinka paljon sillä oikeasti saavutetaan sitten tuossa ensin mainitussa hyötyä? Niinku mua kiinnostaisi ilmanvastukset yms ? Ulkonäköä parannetaan piste. Jos ei kelpaa niin pitäkööt ne korotus mielipiteet itsellänsä. Tämän http://www.stanceworks.com/ sivuston sadoista autoista varmaan yksikään ei ole hyvää ajettavuutta nähnytkään, silti niitä ihmiset tekee  Sitikassa on kuitenkin se erittäin merkittävä ero, että ylitsepääsemättömien esteiden, kuten jalkakäytävien reunakivien ylittämiseksi jousitusta voi helposti korottaa. Mulla oli teininä Ooppeli, jonka etupalkista oli maahan 7 cm, oppi melko nopeasti katsomaan tietä löytääkseen ajolinjan, jossa ei niin kovasti karahtele Yhden kaverin Bemarin moottoriöljyt vaihtuivat kai useimmiten pohjakosketuksen seurauksena, alumiiniöljypohja oli ensimmäinen matala kohta pohjassa. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 22:06 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Les Excentriques kirjoitti: Millekähän se minun näköiseni auto oikein näyttäisi?  No se voisi kyllä olla ihan mitä vaan... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 22:12 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
niko kirjoitti: No johan on keskustelut Go Jeth, go! Kun nuori mies harrastaa, niin se on kuin pistäisi rahaa pankkiin. Onpahan yksi BX pelastettu meiltä pussihousuilta  Siitä tietää, että henkinen taantuminen ja vanhuus ovat alkaneet, kun mielessä edes häivähtää ajatus jonkun auton säilyttämisestä alkuperäisenä 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
artturi2
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 22:16 |
Viestit: 352 Paikkakunta: Hollola
|
Tee vaan mieleisesi Bexi äläkä kuuntele jonninjoutavia höpinöitä sivullisilta, tosin jos se pohjan raapiminen ei lopu niin tulen ja haen ossin takaisin kotiin. 
Citroen C4 Cactus -14 Citroen Berlingo XTR -08 Harley-Davidson Softail Heritage -99
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 22:18 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
artturi2 kirjoitti: tosin jos se pohjan raapiminen ei lopu niin tulen ja haen ossin takaisin kotiin.  Ei tule loppumaan, ellei suomen valtio päätä tehdä suoria teitä ilman hidasteita
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 31.01.2013 22:36 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jeth kirjoitti: Ei tule loppumaan, ellei suomen valtio päätä tehdä suoria teitä ilman hidasteita Lapista löytyy... Ei silti, ei täälläpäinkään pahemmin hidasteita ole havaittu. Mutkia ja pieniä epätasaisuuksia kyllä...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 01.02.2013 01:05 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
2500e niin saatte ostaa pois. Paalakkaa jossette muuta keksi
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 01.02.2013 01:42 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Les Excentriques kirjoitti: Millekähän se minun näköiseni auto oikein näyttäisi?  Totuus ei löydy kaurapuurosta, vaan pakettiautosi rekisterikilvestä, siitä kuusinumeroisesta  .
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 01.02.2013 02:10 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
jptcool kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: Millekähän se minun näköiseni auto oikein näyttäisi?  Totuus ei löydy kaurapuurosta, vaan pakettiautosi rekisterikilvestä, siitä kuusinumeroisesta  . "Totuus on pihalla" vai olikse "tuolla ulkona"- >A X-, C X-, X-anti-a- ja pian B X-files< Kyllä taidat olla coolisti kovin oikeassa, mun C25 on: Röyhkeä, piittaamaton, huomiotaherättävä missä tahansa ympäristössä, mutta kuitenkin luotettava ja taloudellinen 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 01.02.2013 08:34 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
laakeri kirjoitti: Jeth kirjoitti: Luulis että tätä projektia jaksais sitikka harrastajat katsoa Projektihan on muuten kaikilta osin hieno, mutta tuo madallus ihmetyttää. Kun ei ihan helpolla usko beksin jousituksen tuolla tempulla parantuvan. Autostahan toki rakennetaan aina itsensä näköinen, mutta ei kai se nyt ole yllättävää, että erikoisia ratkaisuja voi joutua hieman selittelemään projektia esitellessä?  Kyllä kysymykseen ja suoraan vittuiluun vastaaminen on kaksi eri asiaa. Ero suoli24 "ranskikset vain grilliltä" keskusteluun on hiuksenhieno tämän topicin alla.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia Lähetetty: 01.02.2013 09:49 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Voi /C mitä porukkaa! Asiansa osaava harrastaja rakentaa jotain normaalista poikkeavaa, niin vingutaan vanteiden väristä, madalluksesta, siitä "miten sitikkaparka nyt saa siipeensä", jousitus on raiskattu eikä siinä ole paksiakaan!!! Jethiä en tunne, enkä muutenkaan täältä sakkia muutamaa naamatuttua lukuunottamatta. Väittäisin silti, että rakennettaessa Aito Alkuperäinen Sitikka, jossa on jousitus, ajan henkeen kuuluvat vanteet, jokainen nippeli kuin tehtaalta tulleessa jne jne, niin onnistuisi yhtä lailla. Mutta onko se välttämättä nyt intresseissä... Älkää saakeli iniskö. Sitikka on vain auto siinä missä muutkin, niitä riittää harrastamisen eri muotoihin. Osa suhtautuu näihin niin pirun fanaattisesti; ei TheMan82:n ZX ole lajinsa viimeinen, hyvä että siihenkin kelpaa, ei Jethin BX ole viimeinen, orkkiksia on pihoilla vaikka kuinka paljon vielä jäljellä jne jne. Harrastakaa tyytyväisenä, niin rakentajat, entisöijät kuin tekin, jolle tärkeintä on pitää auto parhaassa mahdollisessa alkuperäisessä kunnossa. Terveisin; Jari Saamaton harrastaja, joka ajaa vakiokorkeudella lentävällä, orkkiskuntoisella ja - varusteisella femmalla (pl. yksi kadonnut kapseli sekä radio). Miksi? Koska en muutakaan osaa.
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
|
|