Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 04.04.2013 07:45 

Viestit: 511
tuoreimman teknarin (TM) 50v sitten osiossa oli juttu heidän ensimmäisestä lämmityslaitetestistä. Yllätys yllätys pugi 404 oli 4. ja rellu gordini 10. Nämä olivat esim. Volvon amazon mallin edellä. Valitettavasti ID 19 comfort, R8 ja 2CV eivät kyllä "loistaneet".


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 04.04.2013 11:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
citroen for ever kirjoitti:
Valitettavasti ID 19 comfort, R8 ja 2CV eivät kyllä "loistaneet".


Mitä? Ei 2CV:ssä ole yhtään sen kylmempää kuin ulkonakaan... :P



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 04.04.2013 11:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
1969 vuodesta eteenpäin rättärin omistaja on saanut katsoa peiliin, jos sisällä on kylmä. :lol:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 04.04.2013 12:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
citroen for ever kirjoitti:
Nämä olivat esim. Volvon amazon mallin edellä.
On siis hienoa, että jotkut valmistajat jaksavat pitää kiinni perinteistä. Ainakin työkaverin kakkoskorinen V70 tuntuu myös melkoiselta pakastimelta. Tunnetta korostavat vielä nahkapenkit ja hyvin rauhallisesti haaleiksi lämpenevät penkinlämmittimet :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 04.04.2013 14:03 

Viestit: 1591
Paikkakunta: Tampere
Rättärillä tuli aikoinaan kurvailtua mutta ei paleltua tarkeni hyvin -30 pakkasissa.Olihan siinä tietty lisälämppäri.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 05.04.2013 21:16 

Viestit: 208
niin rättärissä ei ole todellakaan ulkoilmaa kylmempi... jos on ulkona-10 pakkasta,niin sisällä voi olla -9 :lol:
D-malli hakkaa CX:n mennen tullen, kokem. on ja geesukin riittää, jos saa sen kovalla pakksella käymään... nuo pitkät imusarjat ja heikko startti...näistä ottaisin talviautoksi D-sarjan pelin ja kakkosena tulisi geesu, jonka talviajettavuus on tämän ryhmän paras!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 05.04.2013 22:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1724
Paikkakunta: Parainen
Akaile kirjoitti:
1969 vuodesta eteenpäin rättärin omistaja on saanut katsoa peiliin, jos sisällä on kylmä. :lol:

Siis ymmärsinkö oikein, vielä 1968 rättäriä piti peruutella korvakuulolta sisälämpötilan
ollessa liian alhainen, vasta auton lämmettyä sai ottaa peilit avuksi. Joka päivä oppii
uutta, mahtavatko kaikki rättäristitkään tietää tuota rajoitusta. :mrgreen:



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 05.04.2013 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Kuva



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 05.04.2013 23:56 

Viestit: 3655
jptcool kirjoitti:
Siis ymmärsinkö oikein, vielä 1968 rättäriä piti peruutella korvakuulolta sisälämpötilan
ollessa liian alhainen, vasta auton lämmettyä sai ottaa peilit avuksi.

Tykkään! :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 06.04.2013 03:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
laakeri kirjoitti:
citroen for ever kirjoitti:
Nämä olivat esim. Volvon amazon mallin edellä.
On siis hienoa, että jotkut valmistajat jaksavat pitää kiinni perinteistä. Ainakin työkaverin kakkoskorinen V70 tuntuu myös melkoiselta pakastimelta. Tunnetta korostavat vielä nahkapenkit ja hyvin rauhallisesti haaleiksi lämpenevät penkinlämmittimet :roll:


Jaa-a, Amazonista en tiedä mutta kokemani 1970-luvusta eteenpäin olevat ruotsalaiskamppeet (Saabeja ja Volvoja) on kyllä olleet mielestäni ihan riittävän lämpöisiä. Saabit myös nahkajakkaroilla, ehkä Volvoissa käytetään keinonahkaa tai jotain muuta korviketta... 8-)

Rauhallisesti haaleaksi lämpeävä penkinlämmitin on harha, koska olet tottunut Xantian voimavirtavastusmalliin joka antaa tälliä pakaraan kunnes ennemmin tai myöhemmin (yleensä ennemmin) kärähtää. Haaleaksi lämpenevä termostaattiohjattu hehkuttaa sitä jäistä nahkaa vielä vuosia sen jälkeen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vanhojen ranskalaisten lämmityslaitteista en osaa muuta sanoa kuin, että tuottavat lämmintä mutta jako on vähän pielessä tai ainakin hankalasti hallittavissa. En o viä kylmettyny yhdenkään kyydis.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen)
ViestiLähetetty: 06.04.2013 09:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kaseva kirjoitti:
Rauhallisesti haaleaksi lämpeävä penkinlämmitin on harha, koska olet tottunut Xantian voimavirtavastusmalliin joka antaa tälliä pakaraan kunnes ennemmin tai myöhemmin (yleensä ennemmin) kärähtää. Haaleaksi lämpenevä termostaattiohjattu hehkuttaa sitä jäistä nahkaa vielä vuosia sen jälkeen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Meillä on kaksi 14-vuotiasta Xantiaa, toisen mittarissa on 260 Mm ja toisen reilun 300 Mm. Molemmissa toimivat molempien penkkien lämppärit. Emännän toinen Xantia on vähän tuoreempi ja vähemmän ajettu, mutta siinä ei lämppäreitä ole. Työkaveri on tuosta Volvostaan kyllä toisen etupenkin lämppärin korjauttanut jo kerran... :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: