|
Kirjoittaja |
Viesti |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 04.04.2013 07:45 |
Viestit: 511
|
tuoreimman teknarin (TM) 50v sitten osiossa oli juttu heidän ensimmäisestä lämmityslaitetestistä. Yllätys yllätys pugi 404 oli 4. ja rellu gordini 10. Nämä olivat esim. Volvon amazon mallin edellä. Valitettavasti ID 19 comfort, R8 ja 2CV eivät kyllä "loistaneet".
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 04.04.2013 11:47 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
citroen for ever kirjoitti: Valitettavasti ID 19 comfort, R8 ja 2CV eivät kyllä "loistaneet". Mitä? Ei 2CV:ssä ole yhtään sen kylmempää kuin ulkonakaan... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 04.04.2013 11:55 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
1969 vuodesta eteenpäin rättärin omistaja on saanut katsoa peiliin, jos sisällä on kylmä. 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 04.04.2013 12:18 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
citroen for ever kirjoitti: Nämä olivat esim. Volvon amazon mallin edellä. On siis hienoa, että jotkut valmistajat jaksavat pitää kiinni perinteistä. Ainakin työkaverin kakkoskorinen V70 tuntuu myös melkoiselta pakastimelta. Tunnetta korostavat vielä nahkapenkit ja hyvin rauhallisesti haaleiksi lämpenevät penkinlämmittimet 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 04.04.2013 14:03 |
Viestit: 1591 Paikkakunta: Tampere
|
Rättärillä tuli aikoinaan kurvailtua mutta ei paleltua tarkeni hyvin -30 pakkasissa.Olihan siinä tietty lisälämppäri.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 05.04.2013 21:16 |
Viestit: 208
|
niin rättärissä ei ole todellakaan ulkoilmaa kylmempi... jos on ulkona-10 pakkasta,niin sisällä voi olla -9 D-malli hakkaa CX:n mennen tullen, kokem. on ja geesukin riittää, jos saa sen kovalla pakksella käymään... nuo pitkät imusarjat ja heikko startti...näistä ottaisin talviautoksi D-sarjan pelin ja kakkosena tulisi geesu, jonka talviajettavuus on tämän ryhmän paras!
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 05.04.2013 22:26 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
Akaile kirjoitti: 1969 vuodesta eteenpäin rättärin omistaja on saanut katsoa peiliin, jos sisällä on kylmä.  Siis ymmärsinkö oikein, vielä 1968 rättäriä piti peruutella korvakuulolta sisälämpötilan ollessa liian alhainen, vasta auton lämmettyä sai ottaa peilit avuksi. Joka päivä oppii uutta, mahtavatko kaikki rättäristitkään tietää tuota rajoitusta. 
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 05.04.2013 23:14 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 05.04.2013 23:56 |
Viestit: 3655
|
jptcool kirjoitti: Siis ymmärsinkö oikein, vielä 1968 rättäriä piti peruutella korvakuulolta sisälämpötilan ollessa liian alhainen, vasta auton lämmettyä sai ottaa peilit avuksi. Tykkään! 
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 06.04.2013 03:54 |
Viestit: 1878
|
laakeri kirjoitti: citroen for ever kirjoitti: Nämä olivat esim. Volvon amazon mallin edellä. On siis hienoa, että jotkut valmistajat jaksavat pitää kiinni perinteistä. Ainakin työkaverin kakkoskorinen V70 tuntuu myös melkoiselta pakastimelta. Tunnetta korostavat vielä nahkapenkit ja hyvin rauhallisesti haaleiksi lämpenevät penkinlämmittimet  Jaa-a, Amazonista en tiedä mutta kokemani 1970-luvusta eteenpäin olevat ruotsalaiskamppeet (Saabeja ja Volvoja) on kyllä olleet mielestäni ihan riittävän lämpöisiä. Saabit myös nahkajakkaroilla, ehkä Volvoissa käytetään keinonahkaa tai jotain muuta korviketta... Rauhallisesti haaleaksi lämpeävä penkinlämmitin on harha, koska olet tottunut Xantian voimavirtavastusmalliin joka antaa tälliä pakaraan kunnes ennemmin tai myöhemmin (yleensä ennemmin) kärähtää. Haaleaksi lämpenevä termostaattiohjattu hehkuttaa sitä jäistä nahkaa vielä vuosia sen jälkeen... Vanhojen ranskalaisten lämmityslaitteista en osaa muuta sanoa kuin, että tuottavat lämmintä mutta jako on vähän pielessä tai ainakin hankalasti hallittavissa. En o viä kylmettyny yhdenkään kyydis.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ranskalaisten lämmityslaitteista (vanhojen) Lähetetty: 06.04.2013 09:26 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kaseva kirjoitti: Meillä on kaksi 14-vuotiasta Xantiaa, toisen mittarissa on 260 Mm ja toisen reilun 300 Mm. Molemmissa toimivat molempien penkkien lämppärit. Emännän toinen Xantia on vähän tuoreempi ja vähemmän ajettu, mutta siinä ei lämppäreitä ole. Työkaveri on tuosta Volvostaan kyllä toisen etupenkin lämppärin korjauttanut jo kerran... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|