Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Korikittikele
ViestiLähetetty: 28.04.2013 18:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
:twisted:
Korikitin keksijä on jo toivottavasti kuollu ja lapioi hiiliä uuniin.
Niitä kun kaivaa auki, niin alla ei oo mittään.
Ilman sitä paskaa saumat olisi kunnossa.
No hitsatessa tietenkin lanka loppu tänään. :o
Huomenna saa uutta lankaa. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 29.04.2013 08:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Vanhanaikainen korikitti oli oikeasti pirun huokoista ja päästi kosteutta läpi vuosia. Olen tavannut samaa ongelmaa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 29.04.2013 16:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:) vaari ryhtyy tinuriksi jatkossa. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 29.04.2013 17:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Eihän sitä korikittiä tarvittais, jos joku ei olis keksinyt pistehitsausta, tuota korikorroosion alkulähdettä :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 29.04.2013 21:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Les Excentriques kirjoitti:
Eihän sitä korikittiä tarvittais, jos joku ei olis keksinyt pistehitsausta, tuota korikorroosion alkulähdettä :lol:

Eikös Israelissa koottu Kaiser ollut kokonaan ruuvattu/ niitattu kori. Tietääkseni ne olivat ainakin täkäläisessä ilmastossa korjauskelvottomia alle 10 vuodessa.
:roll: Tämä oli taas TÄYSIN tarkistamatonta muistitietoa 3. käden tietolähteistä... :roll: Eli en oikeastaan tiedä asiasta mitään. Joskus olen vaan heittona kuullut... :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 29.04.2013 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Googletin vähän Kaiseria. Autoa ei suinkaan valmistettu Israelissa, vaan loppuaikoina Argentiinassa. Isäni sanoi joskus vuosikymmeniä sitten, että Kaiser oli ollut erityisen nopeasti ruostuvan maineessa.
Sori tämä sähläys. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 29.04.2013 22:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
XM-Hannu kirjoitti:
Kaiser oli ollut erityisen nopeasti ruostuvan maineessa.

Käsittääkseni GS ja CX ei myöskään aikaillut sen ensimmäisen läpireiän paljastamisessa...



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 30.04.2013 07:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Jepulis, kyllä Citroënilla on tuo maatuminen aikanaan hyvin osattu varmistaa. Onneksi merkki on ollut sen verran harrastettu, että jotain on meille jälkipolvillekin jäänyt.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 30.04.2013 10:06 

Viestit: 295
Ja mistä se koripelti tuli franskoille GS ja CX aikakadella? Sama alkulähde toli myös makarooneilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 30.04.2013 12:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Fiateissa käytettiin jossain vaiheessa Neuvostoliitossa tuotettua peltiä, joissa toisinaan valssaus ei ollut oikein onnistunut jolloin ruoste pääsi etenemään pellin kerrosten välissä.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 30.04.2013 12:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
^ Eikös Volvokin joutunut ovipeltejä uusimaan samanlaisen ongelman vuoksi 80/90-luvuilla..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 30.04.2013 13:24 

Viestit: 691
Ja Fordeihin vaihdettiin ko. kitin vuoksi ovia vielä pitkälle 2000 lukua :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 30.04.2013 13:24 

Viestit: 691
jaakkovaakko kirjoitti:
Ja Fordeihin vaihdettiin ko. kitin vuoksi takuuseen ovia vielä pitkälle 2000 lukua :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 30.04.2013 20:39 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Essolla maalattiin MBeitäki :lol: :lol: :lol:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 01.05.2013 10:16 

Viestit: 400
Kyllä Kaiseria koottiin Israelissa ja suurin osa Suomeen tulleista oli juuri Israeliaisia. Ne olivat laadultaan hyuonompia kuin aidot jenkkiversiot, valitettavasti. Olen aina pitänyt ison Kaiserin muotoilusta

Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 02.05.2013 12:39 

Viestit: 472
Se että auto pitempään seisoessa vajoaa melkein maahan kiinni, ei mitenkään vaikeuta ruostumista...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 02.05.2013 14:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
svc kirjoitti:
Fiateissa käytettiin jossain vaiheessa Neuvostoliitossa tuotettua peltiä, joissa toisinaan valssaus ei ollut oikein onnistunut jolloin ruoste pääsi etenemään pellin kerrosten välissä.


Joo ja 70-luvulla Ranskakin oli ihan oikeasti kommunistinen maa niin jopa olis kumma jos pelti ei olis tullut Neuvostoliitosta.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 02.05.2013 23:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
svc kirjoitti:
Fiateissa käytettiin jossain vaiheessa Neuvostoliitossa tuotettua peltiä, joissa toisinaan valssaus ei ollut oikein onnistunut jolloin ruoste pääsi etenemään pellin kerrosten välissä.

Italialaiset saivat sitä korvauksena Togliattin tehtaasta. Pelti oli samaa, jota neuvostoihmiset käyttivät itse omassa autoteollisuudessaan. Koska koriprässit olivat pääasiassa Stalinin ajalta, paitsi tietenkään eivät uudessa uljaassa Togliattin tehtaassa, alkoivat ne jo olemaan käyttöikänsä ehtoopuolella. Siksi pellin piti olla hieman pehmeämpää (= enemmän lyijyä tms. sekaan?). Ruostumisen lähes kuuli...



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 02.05.2013 23:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Scrat kirjoitti:
Kyllä Kaiseria koottiin Israelissa ja suurin osa Suomeen tulleista oli juuri Israeliaisia. Ne olivat laadultaan hyuonompia kuin aidot jenkkiversiot, valitettavasti. Olen aina pitänyt ison Kaiserin muotoilusta

Scrat

Muistinpa sittenkin oikein. Ihme että autowiki ei kertonut Kaiserin Israel-valmistuksesta. Siellä kerrottiin vain jenkkivaiheista, tehtaiden ostoista, nimenvaihdoksista ja että loppuaikoina sitä tehtiin Argentiinassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korikittikele
ViestiLähetetty: 05.05.2013 15:07 

Viestit: 164
Paikkakunta: Suolahti
sahtivaari kirjoitti:
Korikitin keksijä on jo toivottavasti kuollu ja lapioi hiiliä uuniin.
Niitä kun kaivaa auki, niin alla ei oo mittään.
Ilman sitä paskaa saumat olisi kunnossa.

Mitenkäs tuo pitäisi oikeaoppisesti tehdä jotta kestäisi?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: