Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 56 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia -99
ViestiLähetetty: 04.05.2013 07:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Pistetään nyt tämmöinen pieni seuranta Xantialle. Ruostevikaa lukuunottamatta(ja omia mokia) on Xantia ollut kyllä todella luotettava peli!
Ensimmäisenä ajattelin palkita Xantian( ja jälkikasvun) uusilla jarruosilla, joista tietenkin unohdin tilata uudet jarruletkut eteen. On tutkittu servicea tarkoin ja ainoat oikean mittaiset näyttäsivät olevan ATEn valmisteet?

Jarruosat tilasin http://spareto.ee/t/vehicles/citroen
, tulevat dpd rahdilla(17€). varaosalistat ovat nykytyyliin hyvin kattavat ;) mutta saattaa sieltä löytää heti toimitettavaksikin hyviä löytöjä! Hintavertailu kuitenkin kannattaa aina. Sparetossa sujuu kommunikointi hyvin englannilla ja säpostiin vastataan nopeasti.

Vakaa aikomus on käyttää tulevaisuudessakin näitä niin arvokkaita Suomalaisia kädentaitajia, jotka jaksavat rassata vanhoja sitikoita vuodesta toiseen, harvassa ovat ne taitajat jotka oikeasti osaavat edes perusasiat Xantia luokankin vehkeistä! Eiköhän me tunneta ne kaikki? ;)

Mitään näyttelypeliä ei olla rakentamassa, turvallisuusvarusteet hoidetaan pilkunpäälle ja muut saa jäädä näkyviin(jaksa mitään helmojen paikkoja hioa ja paklata), ruostesuojaukset etc hoidetaan

Puskurin kasaus/maalaus olis jarrurempan jälkeen listalla, siinä välissä kotiutuu sisätilanlämppärin säätökikkare, jolla toivottavasti saadaan äänitaso hytissä normaaliksi.

Pientä alkavaa väsymistä näkyy syylarissa ja siihen ostin nestemäisen paikka-aineen, mutta mites perkuleessa se saadaan suonistoon!?
Toimisko paisuntasäiliön letkun kautta annettu tippa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 04.05.2013 14:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Pumpulta lähtevä paineputki vuotaa nyt säätimen päästä, kävin jo hakemassa alunperin putken parina olleen säätimen josko se olis siitä kiinni. No samalla huomasin rikkoutuneen putken päässä sovitteen, joka pääsi unohtumaan siinä turatessa :oops: Laitetaan nyt tuo ensin paikalleen, josko se siitä tokenis :)
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 04.05.2013 20:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Paineputki jumppa, tuloksena vuotamaton pääpaineputki :) Oikea sovite ja lehmä letkua tiivisteenä= vuotamaton liitos :)
Kuva

Voin ihan rehellisesti sanoa, että oli vähän urpo olo :) Meinaan siinä vaiheessa kun tajusin, että tuo ym pikku juntturihan se sieltä ketjusta uupui :oops:
Tämä putki oli eri kokoonpanosta, joten ajattelin sen pitävän ihan sellaisenaan, koska ei siellä mitään tiivistettä/juntturia ollut(lehmä letkua)! Olin väärässä, joku on siis irroittanut putken aikaisemmin/minä hävittänyt tuon oleellisen osan irroittaessani putkea paineensäätimestä(todennäköinen vaihtoehto)

Loppu hyvin, kaikki hyvin, kuitenkin :) Kuvassa xantia on tietenkin käynnissä ja paineen alaisena


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 04.05.2013 22:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Puolan roiskeläpät( myyjän kuva)
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 05.05.2013 10:00 

Viestit: 1242
Jess! Roiskeläpät! En ole vielä päässyt selvyyteen, mistä ihan ensisisjaisesti johtuu, että helmakotelon etupäät lokasuojan alapään välistä täyttyy moskasta. Rassauksen puutetta? Talvi/jäätyminen/tukkeutuminen? Joskus lokarin alareuna on puhki, toisinaan helmakotelo. Jompi kumpi antaa periksi ensin?



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 05.05.2013 12:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Sisälökasuojat ja vedenpoistoreikä, joka johtaa lehdet yms moskat sisälokarin taakse. Kyseessä on myös jonkinasteinen suunnittelumoka, kun moskan tuloa ei ole estetty, mutta sen poistuminen on.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 05.05.2013 15:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Joo on kieltämättä oikea suunnittelun kukkanen :) Tästä yksilöstä imuroin koteloista melkoisesti tavaraa pois, kun nuo "huoltoluukut" kerran piti tehdä :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 05.05.2013 17:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Onpas nätti C5, en ole Suomessa moista väriä nähnyt.
Vielä V6 manuaaliaskilla, ihan hiukan polttelisi :lol:
Kuva
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 06.05.2013 16:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Takasatuloiden kiinnityspultit(9€/kpl) ja naparuuvit(1,2€/kpl) tilattu marmoritiskiltä :)
Alkaa olemaan osat jarruhuoltoa varten kasassa, aika tarkalleen 200€ maksaa osat tätäkin toimenpidettä varten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 07.05.2013 12:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
20kg jarruosaa olis asennusta odottamassa :)
Näistä pelkkien etulevyjen osuus on 12kg.
Sparetosta osat lähtivät perjantaina ja maanantaina ne kannettiin kotiin. Pelkkää hyvää sanottavaa :)
Xantiaan olis saanut puhaltimen "säätöyksikön" 16€ samalla tilauksella, ihan vain vinkkinä, jos joku innostuu jotain tuolta tilaamaan ;) Valeon vastaava 60€


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 07.05.2013 14:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Esa66 kirjoitti:
20kg jarruosaa olis asennusta odottamassa :)
Näistä pelkkien etulevyjen osuus on 12kg.
Sparetosta osat lähtivät perjantaina ja maanantaina ne kannettiin kotiin. Pelkkää hyvää sanottavaa :)
Xantiaan olis saanut puhaltimen "säätöyksikön" 16€ samalla tilauksella, ihan vain vinkkinä, jos joku innostuu jotain tuolta tilaamaan ;) Valeon vastaava 60€ Sparetossa

Korjattu teksti


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 08.05.2013 14:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Puhaltimen aktuaattori saapui, toivotaan että myös toimii :) Laitan oikein kuvatkin, jos joku haluaa vertailla?
Kuva
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 08.05.2013 14:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Takajarrusatuloiden pultit noudettu, peugeot pussukkaan pakattu 9€ pultti :)
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 08.05.2013 15:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Aktuaattori vaihdettu puhaltimeen, rikkinäinen on näköjään samanlainen kuin tämä uusi(konkat samaa merkkiä ja mallia).
Olipas mukava ylläri, nimittäin työn sujuvuus :shock: 15 min kaikkinensa ja toimii :) Aika kuluneen oloset oli hiilet ja vastinpinnat! Katsotaan kauanko kestää? Sitten se on uutta kehiin, onneksi ne ei maksa kuin 120€ :roll: No, tuleehan koko paketissa, on vielä helpompi vaihtaa :lol:
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 08.05.2013 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Saman 9e maksaa tuo pultti meilläkin..
Transistorin vaihto vanhaan moottoriin on monesti turhaa, hajoaa pian kun moottori ottaa liikaa virtaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 08.05.2013 20:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Juu, kyllä tuossa on roottorin liukupinta melkoisen loppu. Kuvankin otin, ei siitä vain mitään selvää saa :lol:
Mutta on kyllä mukavan hiljaista ja kaikki toimii kuten pitää, joten menköön testinä tällä kertaa :) Kuten sanottu, uusi kokonainen sisätilanpuhallin maksaa n.130€(valeo) ja olis ollut varmaan viisaampaa ottaa koko paketti :) Mutta näin tälläkertaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 09.05.2013 04:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Hemmetti, citikan valmistus loppui C6 myötä. Nyt sitten ollaan omillamme, ei tule hihnalta citikoita :( Tulee ihan muuta ja kohta loppuu varaosat! Olisko xantia viimeinen citikka, vai C5/C6?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 09.05.2013 06:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tämä on se aika jolloin saavun töistä kotiin, ettei tarvitse ihmetellä ja spekuloida :D
iltapäivä ja yö, silloin olen hereillä, so its real ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 11.05.2013 20:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
otin radiotelineen irti, en tiedä mitä helvettiä siellä on tapahtunut :shock: Antennijohto liitoksineen kovasti hapettunut ja ruosteessa :evil:
Tuolla piuhalla ei kyllä tee hevon...... enään, vaikkakin putsailu auttoi huomattavasti!
Mites perkeleessä tuohon nyt uuden piuhan saa vedettyä, taitaa olla parempi keksiä muita kujeita? Vaikka uus xantia euroopasta, activa vois olla kiva :mrgreen: Suomihinnat ovat karanneet kyllä aivan käsistä :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 12.05.2013 00:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Ohhoh, en (vielä) ole louhinut näin pitkälle. Aika kiva tuommonen vaahtoylläri muhii tuossa helmassa :shock:
Kuva

onko tämän funktio imeä ja pitää kosteus helmassa :mrgreen: Tena Xantia


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 13.05.2013 08:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Tuosta kun nyt tuijottaa tuota leikattua palaa niin huomaa sen olevan pohjamaalattu, eikä paljaalla pellillä niinkö aiemmassa xantioiden ruostumista käsittelevässä keskustelussa väitettiin. :roll:

Vaahtomuovin tarkoitus on jäykistää kotelopalkkirakennetta ja vaimentaa ääntä. Ruostumisen kannalta huono ratkaisu, äänitason, keveyden ja jäykkyyden kannalta hyvä ratkaisu. Enenevissä määrin yleistynyt kotelorakenne uusissa autoissa. :roll:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 13.05.2013 08:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tuo kuva on tosiaan englantilaiselta foorumilta. Tuossa lähinnä kai loppupelissä viitattiin johonkin liitoksen ongelmaan rakenteessa, sisäkaaren puolella.

Seuraamalla kuvan osoitteeseen, keskustelun pitäisi löytyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 14.05.2013 19:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tänään tuli testattua xantian alkuperäistä radiota, tai siihen saa jäädäkkin :) Nyt pitää löytää asennusraami ja kehys mokomalle. Cd-vaihtajakin vois olla kiva, niin sais vähän lisää liitäntöjä sitä kautta. Varsinaisen C_BUS liitännän kautta ei tuo 4035 osaa kyllä kätellä signaalia, kun vaihtajan signaali puuttuu. Tuohon 4035:een taitais vielä ISOvahvarikin sopia alle, jos vain piuhat sopii? Siihen pitäs sitten vielä saada haaroitus sopimaan, jotta saa subbarille kaiutintason liitännän, kun tuo kiikarissa oleva toimis automaattisesti (on/off) kaiutin signaalin kanssa :)
Toivotaan että asennuskaulus ja kehykset löytyy joltain :)
Kyllä muuten toimii todella hienosti tuon kasettimankan rattiohjaus!! :shock: Nämä sovitteet ei kyllä vedä vertoja alkuperäiselle, mahtavaa!
Sonyn cd, luukulla ja kaikella mikä mukaan kuuluu, asennuskehys, luukullinen sovite etc olis joutavana, annetaan vaihdossa 4035 vermeitä ja cd-boxia vastaan ;)
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 15.05.2013 00:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Vau! Näyttää ihan pommikoneen ohjaamolta :D
Mankka on hyvin peniksekkään näköinen. Tosin onko jollain vielä hyviä C-kasetteja joista toistuu musaa siedettävästi?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia -99
ViestiLähetetty: 15.05.2013 00:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Emännältä kuulemma löytyy yksi, jota se haluais kuunnella :lol: Sanoin heti, etteihän tämä nyt prkl mihinkään kasettien soitteluun ole tarkoitettu, kuluu vielä äänipää :lol: Tuommosella sitä käytetään, jos käytetään ;)
Kuva

Vielä kun saa nuo alemmat valot pelaamaan :)
Kuva


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 56 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: