|
Kirjoittaja |
Viesti |
Esa66
|
Viestin otsikko: Xantia -99 Lähetetty: 04.05.2013 07:08 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Pistetään nyt tämmöinen pieni seuranta Xantialle. Ruostevikaa lukuunottamatta(ja omia mokia) on Xantia ollut kyllä todella luotettava peli! Ensimmäisenä ajattelin palkita Xantian( ja jälkikasvun) uusilla jarruosilla, joista tietenkin unohdin tilata uudet jarruletkut eteen. On tutkittu servicea tarkoin ja ainoat oikean mittaiset näyttäsivät olevan ATEn valmisteet? Jarruosat tilasin http://spareto.ee/t/vehicles/citroen, tulevat dpd rahdilla(17€). varaosalistat ovat nykytyyliin hyvin kattavat  mutta saattaa sieltä löytää heti toimitettavaksikin hyviä löytöjä! Hintavertailu kuitenkin kannattaa aina. Sparetossa sujuu kommunikointi hyvin englannilla ja säpostiin vastataan nopeasti. Vakaa aikomus on käyttää tulevaisuudessakin näitä niin arvokkaita Suomalaisia kädentaitajia, jotka jaksavat rassata vanhoja sitikoita vuodesta toiseen, harvassa ovat ne taitajat jotka oikeasti osaavat edes perusasiat Xantia luokankin vehkeistä! Eiköhän me tunneta ne kaikki? Mitään näyttelypeliä ei olla rakentamassa, turvallisuusvarusteet hoidetaan pilkunpäälle ja muut saa jäädä näkyviin(jaksa mitään helmojen paikkoja hioa ja paklata), ruostesuojaukset etc hoidetaan Puskurin kasaus/maalaus olis jarrurempan jälkeen listalla, siinä välissä kotiutuu sisätilanlämppärin säätökikkare, jolla toivottavasti saadaan äänitaso hytissä normaaliksi. Pientä alkavaa väsymistä näkyy syylarissa ja siihen ostin nestemäisen paikka-aineen, mutta mites perkuleessa se saadaan suonistoon!? Toimisko paisuntasäiliön letkun kautta annettu tippa?
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 04.05.2013 14:56 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Pumpulta lähtevä paineputki vuotaa nyt säätimen päästä, kävin jo hakemassa alunperin putken parina olleen säätimen josko se olis siitä kiinni. No samalla huomasin rikkoutuneen putken päässä sovitteen, joka pääsi unohtumaan siinä turatessa  Laitetaan nyt tuo ensin paikalleen, josko se siitä tokenis 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 04.05.2013 20:01 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Paineputki jumppa, tuloksena vuotamaton pääpaineputki  Oikea sovite ja lehmä letkua tiivisteenä= vuotamaton liitos  Voin ihan rehellisesti sanoa, että oli vähän urpo olo  Meinaan siinä vaiheessa kun tajusin, että tuo ym pikku juntturihan se sieltä ketjusta uupui Tämä putki oli eri kokoonpanosta, joten ajattelin sen pitävän ihan sellaisenaan, koska ei siellä mitään tiivistettä/juntturia ollut(lehmä letkua)! Olin väärässä, joku on siis irroittanut putken aikaisemmin/minä hävittänyt tuon oleellisen osan irroittaessani putkea paineensäätimestä(todennäköinen vaihtoehto) Loppu hyvin, kaikki hyvin, kuitenkin  Kuvassa xantia on tietenkin käynnissä ja paineen alaisena
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 04.05.2013 22:40 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Puolan roiskeläpät( myyjän kuva) 
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 05.05.2013 10:00 |
Viestit: 1242
|
Jess! Roiskeläpät! En ole vielä päässyt selvyyteen, mistä ihan ensisisjaisesti johtuu, että helmakotelon etupäät lokasuojan alapään välistä täyttyy moskasta. Rassauksen puutetta? Talvi/jäätyminen/tukkeutuminen? Joskus lokarin alareuna on puhki, toisinaan helmakotelo. Jompi kumpi antaa periksi ensin?
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 05.05.2013 12:04 |
Viestit: 1128
|
Sisälökasuojat ja vedenpoistoreikä, joka johtaa lehdet yms moskat sisälokarin taakse. Kyseessä on myös jonkinasteinen suunnittelumoka, kun moskan tuloa ei ole estetty, mutta sen poistuminen on.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 05.05.2013 15:09 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Joo on kieltämättä oikea suunnittelun kukkanen  Tästä yksilöstä imuroin koteloista melkoisesti tavaraa pois, kun nuo "huoltoluukut" kerran piti tehdä 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 05.05.2013 17:13 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Onpas nätti C5, en ole Suomessa moista väriä nähnyt. Vielä V6 manuaaliaskilla, ihan hiukan polttelisi  
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 06.05.2013 16:44 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Takasatuloiden kiinnityspultit(9€/kpl) ja naparuuvit(1,2€/kpl) tilattu marmoritiskiltä Alkaa olemaan osat jarruhuoltoa varten kasassa, aika tarkalleen 200€ maksaa osat tätäkin toimenpidettä varten.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 07.05.2013 12:58 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
20kg jarruosaa olis asennusta odottamassa Näistä pelkkien etulevyjen osuus on 12kg. Sparetosta osat lähtivät perjantaina ja maanantaina ne kannettiin kotiin. Pelkkää hyvää sanottavaa Xantiaan olis saanut puhaltimen "säätöyksikön" 16€ samalla tilauksella, ihan vain vinkkinä, jos joku innostuu jotain tuolta tilaamaan  Valeon vastaava 60€
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 07.05.2013 14:16 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Esa66 kirjoitti: 20kg jarruosaa olis asennusta odottamassa Näistä pelkkien etulevyjen osuus on 12kg. Sparetosta osat lähtivät perjantaina ja maanantaina ne kannettiin kotiin. Pelkkää hyvää sanottavaa Xantiaan olis saanut puhaltimen "säätöyksikön" 16€ samalla tilauksella, ihan vain vinkkinä, jos joku innostuu jotain tuolta tilaamaan  Valeon vastaava 60€ Sparetossa Korjattu teksti
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 08.05.2013 14:10 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Puhaltimen aktuaattori saapui, toivotaan että myös toimii  Laitan oikein kuvatkin, jos joku haluaa vertailla?  
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 08.05.2013 14:30 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Takajarrusatuloiden pultit noudettu, peugeot pussukkaan pakattu 9€ pultti 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 08.05.2013 15:38 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Aktuaattori vaihdettu puhaltimeen, rikkinäinen on näköjään samanlainen kuin tämä uusi(konkat samaa merkkiä ja mallia). Olipas mukava ylläri, nimittäin työn sujuvuus  15 min kaikkinensa ja toimii  Aika kuluneen oloset oli hiilet ja vastinpinnat! Katsotaan kauanko kestää? Sitten se on uutta kehiin, onneksi ne ei maksa kuin 120€  No, tuleehan koko paketissa, on vielä helpompi vaihtaa 
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 08.05.2013 19:43 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Saman 9e maksaa tuo pultti meilläkin.. Transistorin vaihto vanhaan moottoriin on monesti turhaa, hajoaa pian kun moottori ottaa liikaa virtaa.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 08.05.2013 20:06 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Juu, kyllä tuossa on roottorin liukupinta melkoisen loppu. Kuvankin otin, ei siitä vain mitään selvää saa Mutta on kyllä mukavan hiljaista ja kaikki toimii kuten pitää, joten menköön testinä tällä kertaa  Kuten sanottu, uusi kokonainen sisätilanpuhallin maksaa n.130€(valeo) ja olis ollut varmaan viisaampaa ottaa koko paketti  Mutta näin tälläkertaa.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 09.05.2013 04:55 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Hemmetti, citikan valmistus loppui C6 myötä. Nyt sitten ollaan omillamme, ei tule hihnalta citikoita  Tulee ihan muuta ja kohta loppuu varaosat! Olisko xantia viimeinen citikka, vai C5/C6?
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 09.05.2013 06:00 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tämä on se aika jolloin saavun töistä kotiin, ettei tarvitse ihmetellä ja spekuloida iltapäivä ja yö, silloin olen hereillä, so its real 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 11.05.2013 20:00 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
otin radiotelineen irti, en tiedä mitä helvettiä siellä on tapahtunut  Antennijohto liitoksineen kovasti hapettunut ja ruosteessa Tuolla piuhalla ei kyllä tee hevon...... enään, vaikkakin putsailu auttoi huomattavasti! Mites perkeleessä tuohon nyt uuden piuhan saa vedettyä, taitaa olla parempi keksiä muita kujeita? Vaikka uus xantia euroopasta, activa vois olla kiva  Suomihinnat ovat karanneet kyllä aivan käsistä 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 12.05.2013 00:51 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Ohhoh, en (vielä) ole louhinut näin pitkälle. Aika kiva tuommonen vaahtoylläri muhii tuossa helmassa  onko tämän funktio imeä ja pitää kosteus helmassa  Tena Xantia
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 13.05.2013 08:10 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Tuosta kun nyt tuijottaa tuota leikattua palaa niin huomaa sen olevan pohjamaalattu, eikä paljaalla pellillä niinkö aiemmassa xantioiden ruostumista käsittelevässä keskustelussa väitettiin. Vaahtomuovin tarkoitus on jäykistää kotelopalkkirakennetta ja vaimentaa ääntä. Ruostumisen kannalta huono ratkaisu, äänitason, keveyden ja jäykkyyden kannalta hyvä ratkaisu. Enenevissä määrin yleistynyt kotelorakenne uusissa autoissa. 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 13.05.2013 08:47 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tuo kuva on tosiaan englantilaiselta foorumilta. Tuossa lähinnä kai loppupelissä viitattiin johonkin liitoksen ongelmaan rakenteessa, sisäkaaren puolella.
Seuraamalla kuvan osoitteeseen, keskustelun pitäisi löytyä.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 14.05.2013 19:08 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tänään tuli testattua xantian alkuperäistä radiota, tai siihen saa jäädäkkin  Nyt pitää löytää asennusraami ja kehys mokomalle. Cd-vaihtajakin vois olla kiva, niin sais vähän lisää liitäntöjä sitä kautta. Varsinaisen C_BUS liitännän kautta ei tuo 4035 osaa kyllä kätellä signaalia, kun vaihtajan signaali puuttuu. Tuohon 4035:een taitais vielä ISOvahvarikin sopia alle, jos vain piuhat sopii? Siihen pitäs sitten vielä saada haaroitus sopimaan, jotta saa subbarille kaiutintason liitännän, kun tuo kiikarissa oleva toimis automaattisesti (on/off) kaiutin signaalin kanssa Toivotaan että asennuskaulus ja kehykset löytyy joltain Kyllä muuten toimii todella hienosti tuon kasettimankan rattiohjaus!!  Nämä sovitteet ei kyllä vedä vertoja alkuperäiselle, mahtavaa! Sonyn cd, luukulla ja kaikella mikä mukaan kuuluu, asennuskehys, luukullinen sovite etc olis joutavana, annetaan vaihdossa 4035 vermeitä ja cd-boxia vastaan  
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 15.05.2013 00:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Vau! Näyttää ihan pommikoneen ohjaamolta Mankka on hyvin peniksekkään näköinen. Tosin onko jollain vielä hyviä C-kasetteja joista toistuu musaa siedettävästi?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Xantia -99 Lähetetty: 15.05.2013 00:27 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Emännältä kuulemma löytyy yksi, jota se haluais kuunnella  Sanoin heti, etteihän tämä nyt prkl mihinkään kasettien soitteluun ole tarkoitettu, kuluu vielä äänipää  Tuommosella sitä käytetään, jos käytetään  Vielä kun saa nuo alemmat valot pelaamaan 
|
|
|
|
 |
|
|