|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 18.05.2013 20:15 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Nousiainen
|
Ei ollut Air&Motor show ihan sitä mitä luulin sen olevan... Varsinaisella katsoja alueella ei kuullut mitään muuta kuin musiikkia ja juontajien löpinää. Superautojen mörinät katosivat liian kovalla soitetun musiikin alle totaalisesti. Onneksi eksyttiin varsinaisen alueen ulkopuolelle ja nähtiin miten pirssit ottivat kiitotien päädyssä olleen mutkan ja sen jälkeisen suoran  Muutenkaan ei järjestelyille voinut kovin maireaa arvosanaa antaa... Päivän pelasti saadessani nauttia meno- ja paluumatkasta TD Xantian penkillä istuen. On se makee peli. Superauto itsessään 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 18.05.2013 21:15 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 18.05.2013 21:18 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Oikea olkapää kipeänä ampumakisan jäljiltä. Wanha kunnon Ukko-Pekka 12g luodeilla potkii hieman toiseen malliin, kuin nykypyssyt.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 18.05.2013 22:44 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
^^Ilpo on mun kaveri ja hyvä jätkä muutenkin  Hanurista kun joka puolella vaan yt-neuvotellaan, itsekin saa pelätä että tuleeko monoa vai vaan lamautus Toinen, joskin vähäpätöinen harmin aiheeni on pihatöillä aikaansaatu koko kropan jumitustila.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 19.05.2013 23:23 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
taitaa ruotsi viedä jääkiekon maailmanmestaruuden. Sveitsi olisi kyllä ansainnut voiton
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 20.05.2013 09:28 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Voiko olla totta että tossa Internet Explorerin mobiiliversiossa (Lumia 800, WP 7.8) ei toimi esim. sitruunapatonki kunnolla? Esim. jos avaan jonkun foorumin osion, aukeaa ruudulle vain vasen sivupalkki koko ruudun levyisenä eikä sitä varsinaista sisältöä lainkaan. Sama juttu jos avaan uuteen välilehteen.
Siellä Marketissa vai mikäoli on muitakin selaimia mutta tuntuvat toimivan samalla tavalla, ovat kai vaan uusia kuoria tolle IE:n paskalle...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.05.2013 23:45 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Merkkikorjaamon tarjous Ducaton etupyöränlaakerien vaihdosta 350,- / puoli... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
barfly
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 07:48 |
Viestit: 107 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
2cvkimmo kirjoitti: Merkkikorjaamon tarjous Ducaton etupyöränlaakerien vaihdosta 350,- / puoli...  Ja laakerisarjat näyttäis olevan siinä 90€ / puoli.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 08:04 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
barfly kirjoitti: 2cvkimmo kirjoitti: Merkkikorjaamon tarjous Ducaton etupyöränlaakerien vaihdosta 350,- / puoli...  Ja laakerisarjat näyttäis olevan siinä 90€ / puoli. Mutta työ on sen verran vaativa, että sen aikana täytyy käydä vähintään kerran syömässä, kaksi kertaa kahvilla ja vessassa. Lisäksi asentajan tupakointi voi lisätä työaikaa huomattavasti. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 09:00 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Niih, miksi käyttää merkkikorjaamolla? Pienessä pajassa työn osuus on jopa alle satasen.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 09:23 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Teuski kirjoitti: Voiko olla totta että tossa Internet Explorerin mobiiliversiossa (Lumia 800, WP 7.8) ei toimi esim. sitruunapatonki kunnolla? Esim. jos avaan jonkun foorumin osion, aukeaa ruudulle vain vasen sivupalkki koko ruudun levyisenä eikä sitä varsinaista sisältöä lainkaan. Sama juttu jos avaan uuteen välilehteen.
Siellä Marketissa vai mikäoli on muitakin selaimia mutta tuntuvat toimivan samalla tavalla, ovat kai vaan uusia kuoria tolle IE:n paskalle... Tarkennusta tähän ja nyt kokeiltu myös toisella pask...siis lumialla: Kaikki sisältö kyllä aukeaa, mutta se venyy kymmeniä ruudullisia leveäksi. Toinen phpBB-pohjainen foorumi toimii kunnolla. Oliskohan foorumin versio vähän vanhentunut?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 09:27 |
Viestit: 909
|
WP 8:ssa (Lumia 820) toimii ihan hyvin.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 09:42 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Cikatti kirjoitti: Niih, miksi käyttää merkkikorjaamolla? Pienessä pajassa työn osuus on jopa alle satasen. Niin. Pienessä pajassa tarttisi olla sitten hallikorkeutta yli 3,2 m korkealle laitteelle joka painaa vielä 3500 kg. Lisäksi puuhan mukavuutta kuvaa ketju http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=26489Tällä omalla yksilöllä on koko huoltohistoria Deltalta, joten onhan se toisaalta mukavaa että työllä on dokumentoitu takuukin, jos tarvitsee käydä kommentoimaan ja oikeuksiaan peräämään. Kallista on harrastaminen. Pikkupajalta en ole vielä edes kysynyt.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 09:58 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Kahvipannu, tai siis sen saamattomuus. Vaimolta lipsahti alle kaksi vuotta vanhan Braunin pannu lattialle tuhoisin seurauksin. Nyt kyselty uutta: EI OLE! Jumalavit, kuudenkympin keittimeen ei saa irtopannua, eli täysin toimiva keitin laitettava kiertoon. Ostettava vissiin sikakallis Mocamaster, siihen pannuja hyllyt väärällään...
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
maximi
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 10:02 |
Viestit: 167 Paikkakunta: Turku
|
2cvkimmo kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Niih, miksi käyttää merkkikorjaamolla? Pienessä pajassa työn osuus on jopa alle satasen. Niin. Pienessä pajassa tarttisi olla sitten hallikorkeutta yli 3,2 m korkealle laitteelle joka painaa vielä 3500 kg. Lisäksi puuhan mukavuutta kuvaa ketju Samantapainen ongelma työkaverilla, Ducato-pohjainen asuntoauto ja lohkolämppärin asennus. Delta oli ainoa liike jolla oli tarkoitukseen soveltuva nostin ja hallitilaa selvittää hitusen yli 7.7:n metrin möhkäle...
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08 Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
|
|
|
|
 |
barfly
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 10:24 |
Viestit: 107 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
2cvkimmo kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Niih, miksi käyttää merkkikorjaamolla? Pienessä pajassa työn osuus on jopa alle satasen. Niin. Pienessä pajassa tarttisi olla sitten hallikorkeutta yli 3,2 m korkealle laitteelle joka painaa vielä 3500 kg. Lisäksi puuhan mukavuutta kuvaa ketju http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=26489Tällä omalla yksilöllä on koko huoltohistoria Deltalta, joten onhan se toisaalta mukavaa että työllä on dokumentoitu takuukin, jos tarvitsee käydä kommentoimaan ja oikeuksiaan peräämään. Kallista on harrastaminen. Pikkupajalta en ole vielä edes kysynyt. Mites, jos irrotat navat valmiiksi ja viet pajalle laakerinvaihtoon? Pääset työpalkoille. 700€ - 180€ + työpalkka pajalla 2 - 3 tuntia max a 60 €, (arvio). Eli noin 360 €.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 10:42 |
Viestit: 2699
|
Jari79 kirjoitti: Kahvipannu, tai siis sen saamattomuus. Vaimolta lipsahti alle kaksi vuotta vanhan Braunin pannu lattialle tuhoisin seurauksin. Nyt kyselty uutta: EI OLE! Jumalavit, kuudenkympin keittimeen ei saa irtopannua, eli täysin toimiva keitin laitettava kiertoon. Ostettava vissiin sikakallis Mocamaster, siihen pannuja hyllyt väärällään... Kaikkea voi soveltaa. Meillä jokapäiväisessä käytössä noin 30 vuotta sitten ostettu Moccamaster. Eikä päätä näy. Toimii moitteitta edelleen. Tässä termoskannu. Sitä tosin harvoin käytämme, vaan ihan tavallinen metallinen pannu. Siis sellainen sähköhellalle tarkoitettu. Pari kertaa olemme suodattimen suppilon uusineet. Sekin metritavaraa marketin hyllystä. Toisessa paikassa käytössä Braun. Niitä tietenkin useaa mallia, kuten Moccamasteriakin. Se Braun, joka meillä on, ei ainakaan ole tykätty. Mutta kun sellainen joskus nuukana hetkenä tuli hankittua, niin ei ainakaan vielä ole roskiin laitettu. Syy miksi siitä ei pidetä: Hankala laittaa vettä. Säiliö kiertää noin 4 cm:n siirona puoli keitintä. Vaikka kuinka tarkkana häärää, miltei aina siitä osa menee myös pöydälle. Joskus vielä tuonkin tilalle hankimme sen sikakalliin satasen Moccamasterin.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 11:52 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Näihän se navan laakerinvaihdoissa menee... Olen itsekin tehnyt (ennen kuin prässin hommasin) niin, napa irti ja käyttää korjaamolla jossa muutamassa minuutissa vaihtavat laakerin. Tuon kokoisen auton nosto, ihan tavan pullotunkilla vähän kulmaa ylös.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 14:09 |
Viestit: 519
|
Vuotaa kylmästöinti muoviräjähteessä. Näin se pommi alkaa tikittää.  Vähemmän tuo kyllä tänään harmittaa kuin vaikka sunnuntaina, jolloin oli vähän lämpimämpi ja onneksi korjausaikaa löytyi ensi viikolla. Toivottavasti tälle kesälle tulee vielä plussailmoja sen jälkeen.
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
Valve
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 16:52 |
Viestit: 16
|
Kertokaas taas tyhmemmälle voiko sytytysmoduli hajotessaan oireilla niin, että saa melko kauan sahata käyntiin kunnes starttaa, kylmänä käy hyvin ja tasasesti, mutta lämpösenä kierrokset heittelee ja välillä sammuu koko auto. Pintakaasulla tapahtuvaa nykimistäkin ilmenee. Joo ja Bx 19gti 8v:stä siis kysymys jos sillä jotain merkitystä on.
Muuten ei ajoon vaikuta, mutta kaupungissa vähän ärsyttävää kun saa kokoajan pitää kaasulla kierroksia ylhäällä ettei sammu risteyksiin ja valoihin.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 17:13 |
Viestit: 4682 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
olis vielä enemmän merkitystä jos raaskisit laittaa vuosimallinkin mukaan.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 17:15 |
Viestit: 4682 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
aina vaan paranis jos löytäisit sen laturin jalan takaa semmosen mustavalkosen keskeltä niitatun alumiinilätkän ja lukisit siitä mustasta osasta moottorin tyypin ( oletan D6A )
|
|
|
|
 |
Valve
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 17:34 |
Viestit: 16
|
Oho joo vuosimalli jäikin puuttumaan. -88 ja D6A sieltä paljastu.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 18:15 |
Viestit: 4682 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
no sitte alota vaikka tutkimalla sen kurkkutorven kunto välillä ilmanputsari imusarja, samalla ne kaks letkua siitä kyljestä ei saa löytyä ilmavuotoja . sillä kurkkutorvella on ollu tapana halkeilla . sitte ne pikkuletkut siinä läppäkotelon päällä. sen kaasuläppäkytkimen piuhan voit tempaista irti halutessas. vähenee nytkyttelyt. sitte alip. säätimen letku ja kunto ? jos on bosch kuten olettaa sopii , niin säädin on sohlo ja vaihdettava . tunnusnumero löytyy säätimen tangon kyljestä. merkkaa jakajan paikka ennen niitten kahden 11mm mutterin irrotusta äläkä hukkaa niitä aluslevyjä. samalla voit vaihtaa sen O-renkaan joka vuotaa aina. kun nuo oot varmistanu , niin läppäkotelon kyljestä löytyy helv.isolla ruuvarilla pyöriteltävä ruuvi = tyhjäk. säätö. älä koske muihin ruuveihin. ilmanputsarin päällä on alumiinin värinen mötikkä johon menee töpseli. siinä kyljessä on ( ehkä tulpan takana ) seos-säätö POTIKKA. kunhan eliminoit ilmavuodot niin avaa sitä tyhjäk. ruuvia ja käytä kone lämpimäksi. säädä siitä sitten tommonen 900-1000 varvia ja hissukseen seosta . kun pumppu ei tunnu kuormittavan konetta liikaa , niin seos siihen ja tyhjäk. säätö sinne 850-950 . ennen leimaamoon menoo huurutesti.
|
|
|
|
 |
Valve
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2013 18:28 |
Viestit: 16
|
Jees kiitoksia, täytyy viikonloppuna kelien salliessa perehtyä näihin juttuihin! Kyselen lisää jos jotain ilmenee. 
|
|
|
|
 |
|
|