Viestin otsikko: Re: -98 Xantian lämppärin "etuvastus" ??
Lähetetty: 12.07.2010 08:09
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
Kun nuo säätimien tuhoutumiset taitaa tulla ikään kuin "kello kaulassa". Miten näitä trankkujen tuhoutumisia voisi etukäteen estää? Putsaamalla, huoltamalla flekti, katsomalla että pyörii hyvin. Kun se joka tapauksessa pitäisi tehdä trankkujen uusimisen yhteydessä. Huolehtimalla raitisilmasuotimen kunnosta. Mitä muuta? Yleensä, että ilma virtaisi mahdollisimman esteettä. Jäähdyttäen trankkuja, pitääksen niiden kautta kulkevan virran rajoissaan.
Joni2402
Viestin otsikko: Re: -98 Xantian lämppärin "etuvastus" ??
Lähetetty: 16.07.2010 22:31
Viestit: 215
missä faceliftissä sijaitsee se etuvastus... en löytänyt..
C5 break 2.0AT -05 ex xantia ´99 exclusive break
RPekka
Viestin otsikko: Re: -98 Xantian lämppärin "etuvastus" ??
Lähetetty: 16.07.2010 22:38
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
Joni2402 kirjoitti:
missä faceliftissä sijaitsee se etuvastus... en löytänyt..
Siinä sisäpuhaltimen moottorin kotelossa. Tulee alas samalla kun irrotat moottorinkin.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Joni2402
Viestin otsikko: Re: -98 Xantian lämppärin "etuvastus" ??
Lähetetty: 16.07.2010 23:07
Viestit: 215
KIIIIITOS
C5 break 2.0AT -05 ex xantia ´99 exclusive break
ealab
Viestin otsikko: Re: -98 Xantian lämppärin "etuvastus" ??
Lähetetty: 02.08.2013 11:56
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
Testailin säädintä, joka ollut 98-xantussa. Tarvitaan jokin 12V:n virtalähde. Moottorin tilalle kytketään jokin, vaikkapa ajovalopolttimo. Säädinliittimeen säätövastus, n 2Kohm. Vastusta pienettäessä puhti lisääntyy, jossain vaiheressa relekin vetää. Näin kokeillen säädin toimi. Erillään olevat liittimet ovat moottorille. Sitten 4 liitintä ylhäältä lukien: 1=lämpötilavahti? 2= Maita, miinus, 3= ohjaus, 4= plussa. Potikka liitetään 2- ja 3-liittimiin. Ilman potikkaakin saisi täysille, kunhan sormella vedättää releen, so. painaa vähän releen ankkuria. Ps. Tämä säädin lienee sopisi suoraan myös II-koppaiseen, vaikka onkin vähän erinäköinen, ennen II-koppamuutosta.)
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.