Perusoletuksena voidaan pitää, että xantian hydraulijärjrstelmässä pitäisi olla vihreää lhm + hydrauliöljyä, voihan se eri syistä toki olla vaikka minkä väristä kuten olemme täälläkin saaneet havaita, mutta punaista se ei minun ymmärtääkseni kuitenkaan saa olla. Helposti tulee mieleen että on jossain vaiheessa lisätty väärää ainetta säiliöön, esim lds:ää jota käytetään c 5: a joka on kyllä punaista väriltään, näin olen ymmärtänyt asian olevan.
Teuskin kanssa olen tasan samaa mieltä, että kannattaa nyt ensin selvittää mistä vuoto on peräisin, oli se sitten minkä färistä hyvänsä enkä kehoita heti marssimaan uutta laatikkoa ostelemaan
Ai niin, se öljymäärä vaihdon yhteydessä. Perusteena minulla on Haynesin korjausoppaan ohje sekä citroenin merkkihuollon antama ohjeistus. Kaikki eivät ilmeisesti suorita öljynvaihtoa ns: oikeaoppisesti jolloin on vaarana että öljymäärä on virheellinen. Nyt kun autolla on oikeaoppisesti käytetty ensin tyhjäkäyntiä ja sen jälkeen käyty kaikki vaihdeasennot hiljalleen läpi ja suoritettu myös ajolenkki jonka jälkeen päästetään se ylimääräinen öljy pois, näin menetellen ei pitäisi olla vaaraa väärästä öljymäärästä.
Esimerkkinä voisin mainita erään alan merkkiliikkeen suorittaman öljyn vaihtotyön, viimeviikolla vaihdoin erääseen citikkaan ne solenoidit ja työhän alkaa öljyn poistolla, ulos tuli vain kaksi litraa vaihteistoöljyä. Öljyt oli vaihdettu non 25 000 km sitten ja autossa alkoi ilmetä ongelmia vaihteiston kanssa.Esimerkkini kertoo erään alan hyvinkin tunnetun firman menettelystä, eli virheellinen öljymäärä.
Se ns: liika täyttöhän suorittaa samalla niin kutsutun huuhtelun vaihteistoon ja poistaa samalla viimeisiä rippeitä epäpuhtauksista jotka eivät mahdollisesti tulleet ulos ekalla tyhjennyksellä, mielestäni tässä on kylliksi perustetta mainitsemalleni täyttömäärälle.